PDA

View Full Version : Losse cab op een roland cube 15x.



Trecion
8 augustus 2009, 12:16
omdat ik langzaam maar zeker ben aan het sparen richting een half stack, vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om een losse 4x12 cabinet op mijn roland cube 15x te kunnen zetten.

Zoja, wat voor ohm moet ik dan hebben. ik heb nergens iets goeds hierover kunne vinden.

Ik wil dit graag weten zodat wanneer ik mssn een goede tweedehands cab kan vinden ik deze ook kan aanschaffen zonder dat ie nog een jaartje in een hoekje stof staat te vergaren.

MVG,

Trecion

caliban
8 augustus 2009, 12:41
Ik zie er eerlijk gezegd ook niks over staan in de manual. Is er enigszins de mogelijkheid om een aparte cabinet aan te sluiten, of is de kabel van de speaker direct verbonden met de versterker (zonder een externe jack). En staat er ook geen impedantie op de achterkant van de speaker?

Trecion
8 augustus 2009, 13:01
enigste uitgang die er is is die voor de headphone en recording. verder kan ik niets zien of de speaker aangezien dat allemaal binnen in zit

Rutger Molenberghs
8 augustus 2009, 13:13
Als er geen uitgang is voor een extern cabinet, dan zal je de draad naar de speaker moeten doorknippen en voorzien van een jack aansluiting.

Trecion
8 augustus 2009, 13:24
hmm dat hoe moeilijk is dit? :P ik ben niet zo goe d in dat soort dingen :P

Wiellem
8 augustus 2009, 13:44
Volgens mij heeft alleen de Roland Cube 60 een ext speaker uitgang en die nieuwe 80w versie.

Ik denk dat het niet slim is om zelf een ext speaker jack te maken als je van al die zaken niks afweet, misschien ken je iemand die dat kan?

Rutger Molenberghs
8 augustus 2009, 13:50
Ik ben het met Wiellem eens. Het is geen kernfysica, maar je hebt altijd het risico om iets kapot te maken. Zeker als je er weinig van kent.

Trecion
8 augustus 2009, 13:54
bedankt, i kzla eens om me heen vrage of iemand hier verstand van heeft. heeft er misschien ook iemand een guide hiervoor?

nogmaals bedankt :D

caliban
8 augustus 2009, 16:22
Ik zou het eigenlijk laten zoals het is. Het is niet omdat je er een 412 onder zet, dat de cube ineens gaat klinken als een Marshall Plexi.

Trecion
8 augustus 2009, 17:16
haha nee dat ckr niet maar ik zo kon ik me alvast een mooie 4x12 cab kope zodat ik daarna alleeen nog maar voor een head hoef te sparen. geeft tog altijd weer net dat beetje extra motivatie dan wanneer je een zowat een heel jaar moet sparen :P

Puerco
9 augustus 2009, 00:52
Ik snap het wel, amp is duur, cab is ook duur, als je er 1 tegelijk kan kopen is het minder ineens maar aan de 1 zonder de ander heb je niet veel.
Ik heb hier ook wel eens met een amp gezeten maar geen cab, erg frustrerend....
Is er niemand op het forum die een beetje bij je in de buur woont?? Mischien handig als je vermeld waar je woont, als je in Amsterdam of omgeving woont wil ik je zelf wel helpen.
Het is een eenvoudig klusje en alle onderdelen die nodig zijn is: 1 jackingang en 2 kleine stukjes draad, een soldeerbout, een boortje en een schroevendraaier, dan een half uurtje later heb je een speaker out op dat ding compleet met speaker-mute.

Trecion
9 augustus 2009, 20:01
dat is best een goed idee. ik woon in eygelshoven dat hoort bij kerkrade en is ongeveer een half uur van maastricht en 10 minuten van heerlen af :P