PDA

View Full Version : minder output bij 1 snaar op nieuwe gibson



ysy16
8 augustus 2009, 11:57
Even snelle vraag.
Woensdag ging ik mijn nieuwe Gibson Les Paul Standard 2008 afhalen. Prachtig instrument !!

Echter, ik heb nogal oog, of beter gezegd oor, voor detail. Zo heb ik gemerkt dat de D-snaar iets minder output geeft (of minder attack) dan de andere snaren.
Mijn eerst idee is dat wanneer ik de snaar aansla er iets trilt waardoor de sound 'plat'valt. Misschien een losser element op de brug.....???

Iemand vertrouwd met dit probleem ? Oplossingen ? Of gitaar terug naar winkel (zou wel spijtig zijn want is mooie flametop) ?

Bedankt voor snelle reacties.

Plant
8 augustus 2009, 12:34
Zo heb ik gemerkt dat de D-snaar iets minder output geeft (of minder attack) dan de andere snaren.
Mijn eerst idee is dat wanneer ik de snaar aansla er iets trilt waardoor de sound 'plat'valt. Misschien een losser element op de brug.....???

Hoe klinkt de gitaar 'akoestisch'. Geen versterker aangsloten. Hoor je dan ook iets aan de D snaar? Loopt de D snaar misschien aan op frets omdat er iets nog niet goed afgesteld staat?

Minder output op de D snaar bij versterking, hoor je dat bij beide elementen als je ze afzonderlijk aan hebt? Als een van de elementen wel in balans klinkt zou je het misschien bij het andere element kunnen kompenseren met het schroefje onder de snaar.

Maar ik zou zelf in jouw geval even nergens aan draaien en toch even naar de winkel gaan.

barno
8 augustus 2009, 12:36
proberen: nieuwe snaar leggen / check ook zadeltje op de brug: zit dit vast genoeg, check met tandenstoker. / kan ook pooltje zijn van de pup, da's erger

Rutger Molenberghs
8 augustus 2009, 13:03
Ik heb momenteel hetzelfde met de B-snaar van mijn van de Haar tele. Bij mij komt omdat ik die snaar er niet al te best opgelegd hebt. Vervang die snaar dus eens.

snaarplukker
8 augustus 2009, 13:13
Je gaat toch niet zelf rommelen aan een Gibson? Gelijk terug naar de winkel en het naar tevredenheid laten herstellen.

ysy16
8 augustus 2009, 13:24
Wel, volgens mij ligt het ook aan het zadeltje. Accoustisch hoor je ook een licht trillen.

Orpheo
8 augustus 2009, 14:56
oplossing is heel simpel, kost je geen cent, en 20 seconden werk, en dan ben je nog traag:

polepiece omhoog schroeven!

Squier4ever
8 augustus 2009, 15:39
Je gaat toch niet zelf rommelen aan een Gibson? Gelijk terug naar de winkel en het naar tevredenheid laten herstellen.

Waarom zou je dat zelf niet kunnen? Een schroefje omhoog draaien is niet bepaald veel werk.

barno
8 augustus 2009, 15:56
Wel, volgens mij ligt het ook aan het zadeltje. Accoustisch hoor je ook een licht trillen.

heb je wel es met TOM bruggen, vooral de goedkopere, bij een gibson zou het normaal niet mogen maar soit. Is op te lossen door het zadeltje met kleine spie vast te klemmen maar dat is eigenlijk tussenoplossing. Ik zou het zelf kunnen doen maar ook als het mijn nieuwe gibson was, zou ik gewoon naar de winkel gaan en zeggen: los het op aub.

HaroldA
8 augustus 2009, 16:09
Wel, volgens mij ligt het ook aan het zadeltje. Accoustisch hoor je ook een licht trillen.

Het zou ook een slechte snaar kunnen zijn. Zit er ergens een butsje/oneffenheid in de snaar?

Orpheo
8 augustus 2009, 16:56
toch lache he, die PING-troep op een gibson.