PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson es335!



episua
7 augustus 2009, 20:38
Vandaag heb ik mijzelf op een prachtige Gibson Es335 getrakteerd!
De Gretsch country gent die ik pas had gekocht heb ik er voor ingeruild, deze was toch niet helemaal naar mijn wens, beetje haat/liefde verhouding. Anyway, gisteravond besloten dat die dan maar het veld moest ruimen voor een andere Gretsch of Gibson. Na veel getest te hebben kwam deze rode 335 er het beste uit. Hij in vergelijking tot andere 335's in die prijsklasse akoestisch al bijna de helft meer volume. Versterkt blies ie mij al helemaal van m'n sokken, dus zodoende. Genoeg geluld. Hier een paar snelle pics:

http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/Gibsontotal.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/gibsonsideview.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/gibsonsb.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/headstock.jpg

Nielsje
7 augustus 2009, 20:40
Laat mij je als eerste feliciteren!
Toffe bak! :lovelove:

Ash ketchum
7 augustus 2009, 20:41
Gefeliciteerd, I like your taste!

nickofzo
7 augustus 2009, 20:43
sexy!!

gefeliciteerd!!

nielsnielsniels
7 augustus 2009, 20:44
http://i167.photobucket.com/albums/u148/gabel1337/zap_clapton.jpg?t=1249670664

barno
7 augustus 2009, 21:31
Blijft een van de mooiste gitaren ever, de cherry red 335. Heb er ook een (waarschijnlijk 1 of 2 jaartjes ouder dan die van Eric hierboven) waar ik eigenlijk te weinig op speel, vanwege dunne 60 neck, maar doe hem niet weg wegens te mooi.

Misty
7 augustus 2009, 21:32
mooi rood is niet lelijk :hippie:

macwilliams
7 augustus 2009, 21:41
Nice :ok: .

soup
7 augustus 2009, 22:03
:lovelove::lovelove::lovelove::lovelove::lovelove:

Congrats, zeer mooie gitaar.

nielsnielsniels
7 augustus 2009, 22:53
Extra bump voor prachtige gitaar :cheerup:

nielsnielsniels
7 augustus 2009, 23:08
Nog een keer Clapton met ES 335, ik wil zo graag een ES335 :ok:

http://gacetacojonuda.files.wordpress.com/2009/03/john-lennon-and-keith-richards-playing-guitar.jpg

Nielsje
7 augustus 2009, 23:11
Jeeezus zeg!

Wie is die hippie met die epiphone? Kon zeker geen kapper en gibson betalen, wat een lutser zeg! :stop:

Rbe3
7 augustus 2009, 23:25
Jeeezus zeg!

Wie is die hippie met die epiphone? Kon zeker geen kapper en gibson betalen, wat een lutser zeg! :stop:

Wat dacht je van John Lennon? :hippie:

gorgasm
7 augustus 2009, 23:35
gadverdamme wat een plank. Nog niet op gespeeld.
Hoe gaat het met de frasering(want dat vind ik samen met de tone dé punten van de 175

xaviervr
7 augustus 2009, 23:44
Prachtige gitaar. Staat al lang op mijn lijstje!

De gitaar van Clapton heeft wel block inlays en ook niet zo'n shiny finish. Die vind ik toch iets mooier :)

nickofzo
7 augustus 2009, 23:54
Jeeezus zeg!

Wie is die hippie met die epiphone? Kon zeker geen kapper en gibson betalen, wat een lutser zeg! :stop:


gaat ervan uit dat je grapje maakt:P maar een epiphone was toen heel wat meer dan tegrenwoordig..

was het niet dat clapton een solo moest in spelen van while my guitar gently weeps omdat harrison dat zelf niet kon?

in ieder geval is je gibson wel een must-have gitaar:D je kleur maakt hem echt af

Shaggy
8 augustus 2009, 01:56
Prachtige gitaar. Staat al lang op mijn lijstje!




bij mij ook



oh happy days for jou

Luke-wannabe
8 augustus 2009, 01:57
was het niet dat clapton een solo moest in spelen van while my guitar gently weeps omdat harrison dat zelf niet kon?
Klopt, maar niet om die reden. Hij heeft gewoon die solo ingespeeld. Niet omdat Harrison het niet kon, maar gewoon voor de leuk ofzo weet ik het.

budje
8 augustus 2009, 07:30
Klopt, maar niet om die reden. Hij heeft gewoon die solo ingespeeld. Niet omdat Harrison het niet kon, maar gewoon voor de leuk ofzo weet ik het.

Z'n solo's inpikken, z'n vrouw, Damn, t is een wonder dat ze nog zo vriendelijk waren tegen elkaar na afloop :seriousf:

soup
8 augustus 2009, 11:10
gadverdamme wat een plank. Nog niet op gespeeld.
Hoe gaat het met de frasering(want dat vind ik samen met de tone dé punten van de 175Frasering?

Prachtige gitaar. Staat al lang op mijn lijstje!

De gitaar van Clapton heeft wel block inlays en ook niet zo'n shiny finish. Die vind ik toch iets mooier :)
Die Shiny finish vind ik juist mooier.

barno
8 augustus 2009, 11:19
Die Shiny finish vind ik juist mooier.


bwaa, ik niet hoor :)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DSC00538web.jpg

soup
8 augustus 2009, 11:25
Maar jij hebt wel de block inlays. :crazyhappy:

Dus welke types zijn er dan beschikbaar, die van jou is dan toch de Gibson ES-335 Satin?

xaviervr
8 augustus 2009, 11:35
Die van Barno is bijna de perfectie. Nu nog alleen maar een stoptail bridge.

Die gitaar is gemaakt midden jaren 60?

Squier4ever
8 augustus 2009, 13:50
Die trapezium bridge is anders wel helemaal 60's verantwoord. Volgens mij '63 of '64 als ik me goed herinner. 335's rule, ooit komt er bij mij ook een echte. Waarschijnlijk de eerst volgende gitaar die ik ooit koop. Voorlopig doe ik het maar met mijn Dotje.

mikeyaxeman
8 augustus 2009, 14:56
Prachtige gitaar! :lovelove::cheerup:
En ja die staat bij mij ook nog steeds op mijn verlanglijstje!
Vind ze mooi met zowel block als dots inlay.
Gefeliciflapstaart ermee! :ok:

barno
8 augustus 2009, 16:05
Die van Barno is bijna de perfectie. Nu nog alleen maar een stoptail bridge.

Die gitaar is gemaakt midden jaren 60?

thx, en nee ik hoef geen stoptail, dit laat het bovenblad iets meer trillen, ergo lots of wood in the sound.
Is een 67-er met pré 65 PAFS. Als de hals iets minder smal was, was het idd de absolute perfectie. En nu maar back OT.

j3r03n
8 augustus 2009, 19:39
Wauw, gefeliciteerd! Hier word ik nu dus echt jaloers van. Hier komt er zeker ook nog eens een ES335 in, liefst een Vintage Sunburst met block inlays.

Ik kan alleen nergens een oude sok vinden....

Xnimez
8 augustus 2009, 19:39
Toch wel een beetje de gitaar der gitaren voor mij. Mooi hoor :)

humbucker
8 augustus 2009, 21:27
Gefeliciteerd!! Heerlijke gieter!!

Pepe
8 augustus 2009, 22:06
Klopt, maar niet om die reden. Hij heeft gewoon die solo ingespeeld. Niet omdat Harrison het niet kon, maar gewoon voor de leuk ofzo weet ik het.

Clapton werd door Harrison erbij gehaald om wat meer gewicht in de schaal te leggen, hij vreesde dat zijn nummer anders genegeerd werd.


Een 335 is altijd goed hoewel ik het altijd wel een blok hout vind wat je om hebt.
Ze zijn goedkoper dan ooit, vanaf 1600 euro en dat is wel eens anders geweest. Niettemin, de uitvoering die ik absoluut de mooiste vind is de 345 uitvoering, met blokinleg, varitone en vibrola, in goud en cherry red of course. Ik volg ze met een schuin oog op ebay maar een koopje gaat het niet worden.

Luke-wannabe
8 augustus 2009, 22:09
Clapton werd door Harrison erbij gehaald om wat meer gewicht in de schaal te leggen, hij vreesde dat zijn nummer anders genegeerd werd.
Da's grappig, want bij de album credits staat niet echt Eric Clapton met zoveel woorden, maar meer iets geheimzinnigs geloof ik.. Overigens vind ik het niet echt een mooie solo. Geen lekkere sound ook. Maar The Beatles zijn nooit geroemd om hun lekkere gitaar sounds.. Ik noem Revolution :D gatver wat een gekras, maar om de een of andere reden kan het gewoon.

vulvasonic
8 augustus 2009, 22:54
GEFELICITEERD!!!! :cheerup:

De ES 335 blijft een van de beste en meest veelzijdige gitaar ooit. Hier ga je veel plezier aan beleven.
Jammer dat ze tegenwoordig niet meer geleverd worden in een blanke uitvoering (als standaard optie).

Speulze!!! :)

barno
8 augustus 2009, 23:01
... de uitvoering die ik absoluut de mooiste vind is de 345 uitvoering, met blokinleg, varitone en vibrola, in goud en cherry red of course. Ik volg ze met een schuin oog op ebay maar een koopje gaat het niet worden.

voor een 345 zoals jij'm beschrijft maar dan sunburst zou ik overwegen mijn cherry red 335 in de ruilschaal te leggen. Ik ga niet zoeken, ik wil dat keuzeprobleem niet hebben :)

Chocola
9 augustus 2009, 00:11
geil :O :soul:

gorgasm
9 augustus 2009, 00:25
Frasering?

ja je weet wel, luid, dan zacht spelen. Met accenten..

Quicksilver
9 augustus 2009, 00:46
Ik blijf maar staren naar die kleur.. Het lijkt wel ferrari-rood man! Prachtding! :ok:

Pepe
9 augustus 2009, 03:48
Da's grappig, want bij de album credits staat niet echt Eric Clapton met zoveel woorden, maar meer iets geheimzinnigs geloof ik.. Overigens vind ik het niet echt een mooie solo. Geen lekkere sound ook. Maar The Beatles zijn nooit geroemd om hun lekkere gitaar sounds.. Ik noem Revolution :D gatver wat een gekras, maar om de een of andere reden kan het gewoon.

Als echt engels bandje waren ze meer into concept dan in sheer technical stuff.
De clapton solo was double tracking, Revolution met een ding dat Fuzz heette, nieuwe dingen voor die tijd.

Maar hoeveel solo's out there kan je echt nazingen? Zing de eerste 2 maten van Your bird can sing of Drive my Car en de halve wereld weet hoe het verder gaat. De rock'n roll voortkoment uit de westerse contrapunt gaat meer over compositie dan een mood oproepen met sound.
En wat tone betreft, een hollow body P90 over een Vox is nauwelijks te kloppen, tis dat die combi live niet praktisch is anders zou je dat absoluut vaker zien.

episua
9 augustus 2009, 14:30
Bedankt voor alle complimenten.
Ik heb er gisteren twee optredens mee gedaan. Helemaal geweldig, zeer stabiel enzo! Moet alleen nog even aan de (mijn inziens, hoge output) sound wennen maar dat komt wel goed.

munkie
9 augustus 2009, 15:18
Het enige nadeel vd ES335 is dat je als je echt hard en vervormd gaat spelen last krijgt van feedback. Verder is ie veel veelzijdiger en bruikbaarder dan een LP, betere balans ook. Mooi rood enz. :lovelove:

Goedkopere alternatieven: Ibanez AS200, Heritage, Yamaha SA2000/2100/2200, Gibson ES333/135.

Dimitri92
9 augustus 2009, 15:25
Prachtig :crazyhappy:

soup
9 augustus 2009, 16:08
Het enige nadeel vd ES335 is dat je als je echt hard en vervormd gaat spelen last krijgt van feedback.
Wat bedoel je met hard? :dontgeti:

EuroCinema
9 augustus 2009, 16:18
prachtgitaar, en die van Barno mag er verdorie ook zijn zeg!

Nobler
11 augustus 2009, 13:30
Het enige nadeel vd ES335 is dat je als je echt hard en vervormd gaat spelen last krijgt van feedback.

Ik speel al meer dan 20 jaar op hollow- of semihollowbodies. Ik speel geloof ik niet hard genoeg, want ik heb nog nooit LAST gehad van feedback. Feedback heb ik alleen als ik het wil door bij het juiste volume op de juiste manier naar de kast toe te lopen, maar dat kun je met vrijwel elke gitaar.

episua
11 augustus 2009, 20:23
Op normale volumes heb ik er ook totaal geen last van. Ik moet wel toegeven dat deze 335 afgelopen weekend met mijn Vox ac30 op maximaal volume toch echt wel vrij snel ging rondzingen. Maar dan wel van het type 'prettige feedback' (denk qua sound aan bands als Oasis).