PDA

View Full Version : Caps in Mesa Boogie Caliber 50



Coolcat
7 augustus 2009, 19:44
Ik ben momenteel de caps aan het vervangen in een oude mesa boogie cal 50. Dit is nog nooit gebeurd (en de amp is van 1986), dus het werd hoog tijd.
Nu had ik echter een vraagje. Op het plan staat in het footswitch gedeelte een bepaalde cap (470uf 16v) getekend en in de amp zelf zie ik hier de getekende cap zitten, maar langs de onderkant van de pcb zit er nog eenzelfde cap aangesoldeerd. Op het plan staat 470uf 16v, maar in de eigenlijke amp zitten er twee, parallel aangesloten.

Kan ik deze twee caps vervangen door slechts een 470uf cap, zoals oorspronkelijk op het schema staat?

Foto (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/MB/DSC01541.JPG)
Schema (http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/MB/PS.jpg)

Niet op al het rood letten, was indicatie voor mij. Het gaat om het deel rechtsboven.

Mvg

EDIT: Eigenlijk zou ik ze niet mogen vervangen door een cap, want de total capitance is dan eigenlijk het dubbele. Ik vind het wel raar dat dit niet in het schema staat.

bluegate
7 augustus 2009, 21:13
Als het nu probleemloos werkt, doe dan precies hetzelfde zoals je het nu aantreft.
Zeker weten dat het niet om EC21 & EC22 gaat?

caliban
7 augustus 2009, 22:05
Zijn die twee parallelle allebei 470u?

Coolcat
7 augustus 2009, 22:46
Jep, zijn beiden 470uf

Chris Winsemius
7 augustus 2009, 22:56
Als je zeker bent dat die elko's er origineel al in zaten: zelfde waardes gebruiken.

Soms verschillen Boogie's tov. de "bekende" schema's van hun.

caliban
8 augustus 2009, 11:59
Als je zeker bent dat die elko's er origineel al in zaten: zelfde waardes gebruiken.

Soms verschillen Boogie's tov. de "bekende" schema's van hun.

Ze steken bij Mesa vaak fouten in schema's, maar in het footswitch-circuit zou ik vreemd vinden, is toch weinig geheim ofzo aan?

Chris Winsemius
8 augustus 2009, 12:06
Ze steken bij Mesa vaak fouten in schema's, maar in het footswitch-circuit zou ik vreemd vinden, is toch weinig geheim ofzo aan?

Revisies.........

caliban
8 augustus 2009, 12:42
Revisies.........

Daar zeg je wat. Zou er theoretisch gezien een wezenlijk verschil optreden als je deze elco te groot/klein zou nemen?

nico verduin
8 augustus 2009, 15:08
revisie kan zijn om meer stabiliteit te bereiken. Zou gewoon aanhouden wat je tegenkomt.

Coolcat
8 augustus 2009, 19:27
Ja inderdaad, heb ze op twee keer 470uf gehouden.