PDA

View Full Version : wat is dit? (Japanse copies)



Orgasmocaster
7 augustus 2009, 19:19
ok, ik weet het, vrijwel onmogelijk.. maar misschien heeft iemand toevallig dezelfde.....met logootje.

ik heb ze nog steeds, maar ze staan nog in nederland. ik vond onlangs deze fotoos terug en werd er dankzij het topic van geert1979 aan herinnerd.

allebei bolt on, early 70s, made in japan en dus beide geen logo
en nee, ik heb geen andere fotoos helaas.

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Nederland2007811.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Nederland2007813.jpg

geert1976
7 augustus 2009, 19:28
bovenste is Fuji Gen (die mag je gelijk bij mij inleveren, ik geil enorm op SGtjes) en de onderste doet mij sterk denken aan Sakai of Maya

oh ja, ik ben van 1976 hahaha

BamBuFan1
8 augustus 2009, 02:14
bovenste is Fuji Gen (die mag je gelijk bij mij inleveren, ik geil enorm op SGtjes) en de onderste doet mij sterk denken aan Sakai of Maya

Waaraan zie je dat de bovenste een Fuji Gen is en niet bv een Kasuga of Tokai?

geert1976
8 augustus 2009, 02:51
Waaraan zie je dat de bovenste een Fuji Gen is en niet bv een Kasuga of Tokai?

headstock inlay, ligging van de pots, jack en togle switch en slagplaat en vooral de ligging van de humbucker in nek positie, deze staat wat verder naar voren dan de originele gibson, dit had te maken dat de hals bij een bold on, igv Ibanez iets meer in de body steekt.

Tokai's hadden een net iets preciezere vorm body en van bv de slagplaat, bij Fuji liet de bovenzijde van de big pickguard iets te ver naar boven.

Voor Kasuga geld precies hetzelfde, net iets betere kopie (wellicht kan wietse een picje plaatsen)

Bram+
8 augustus 2009, 06:56
Dat Hoshino soortgelijke SG-kopieën al dan niet onder de naam Ibanez heeft verkocht weet ik, maar weet je ook zeker dat het om eentje uit de Fujigen-fabrieken gaat?

geert1976
8 augustus 2009, 09:47
Dat Hoshino soortgelijke SG-kopieën al dan niet onder de naam Ibanez heeft verkocht weet ik, maar weet je ook zeker dat het om eentje uit de Fujigen-fabrieken gaat?

ik heb de kenmerken een post eerder al opgenoemd, ondanks het feit dat er meerdere Japanse fabrieken kopien maakte hadden ze wel allemaal een eigen stijl

Rock Bottom
8 augustus 2009, 09:50
Zitten er echte humbuckers in of singles in een hb doos?

geert1976
8 augustus 2009, 09:57
Zitten er echte humbuckers in of singles in een hb doos?

dat verschilt nogal eens, zou mij niet verbazen dat bij de fujigitaar neckelement een nephumbucker heeft, de originele brughumbucker heeft al he veld moeten ruimen zo te zien

Erik70
8 augustus 2009, 13:37
Die onderste is voor 100% zeker een Maya. Mijn allereerste gitaar was precies dezelfde. Ik heb deze gitaar nu 23 jaar later niet meer dus kan er geen vergelijkingsfoto van maken. Maar ik herkende hem direct!
Misschien is deze wel ooit van mij geweest... wie weet

Orgasmocaster
9 augustus 2009, 21:35
bedankt allemaal!! dus een Fuiju Gen en een Maya!
dit zijn mijn eerste 2 gitaren en de 2e (de maya) had ik gekocht met de bedoeling om hem kapot te slaan tijdens ons eerste 'grote' concert..
helaas ben ik zo netjes geweest om even toestemming te vragen aan de eigenaar van het podium (avro's discovery geloof ik) en die werden nogal kwaad.. was absoluut niet toegestaan :(

Orgasmocaster
9 augustus 2009, 21:37
Die onderste is voor 100% zeker een Maya. Mijn allereerste gitaar was precies dezelfde. Ik heb deze gitaar nu 23 jaar later niet meer dus kan er geen vergelijkingsfoto van maken. Maar ik herkende hem direct!
Misschien is deze wel ooit van mij geweest... wie weet

het zou die van jou geweest kunnen zijn. ongeveer 22 of 23 jaar geleden gekocht voor een paar kwartjes in groningen.

macwilliams
9 augustus 2009, 22:12
bedankt allemaal!! dus een Fuiju Gen en een Maya!
dit zijn mijn eerste 2 gitaren en de 2e (de maya) had ik gekocht met de bedoeling om hem kapot te slaan tijdens ons eerste 'grote' concert..
helaas ben ik zo netjes geweest om even toestemming te vragen aan de eigenaar van het podium (avro's discovery geloof ik) en die werden nogal kwaad.. was absoluut niet toegestaan :(

Grappig dat haar dat lot bespaard is gebleven, ziet er leuk uit.
Er lopen genoeg starters rond die haar willen overnemen.

:)

geert1976
9 augustus 2009, 22:13
bedankt allemaal!! dus een Fuiju Gen en een Maya!
dit zijn mijn eerste 2 gitaren en de 2e (de maya) had ik gekocht met de bedoeling om hem kapot te slaan tijdens ons eerste 'grote' concert..
helaas ben ik zo netjes geweest om even toestemming te vragen aan de eigenaar van het podium (avro's discovery geloof ik) en die werden nogal kwaad.. was absoluut niet toegestaan :(

ben je helemaal belazerd, verkoop hem dan (de Fuji) voor een leuk prijsje aan mij!
kapot slaan :angry:;)

Fisherman
10 augustus 2009, 00:09
en als Geert nu Fuji neemt, verkoop je de Maya gewoon aan mij...:ok:

geert1976
10 augustus 2009, 00:14
mooi dan zijn die weer verdeeld;)

lever maar in die Jappen:ok:

BamBuFan1
10 augustus 2009, 00:59
Ik heb in een oude folder de Maya gevonden. Het typenummer is SG-2T. Wordt heel passend omschreven als "Mahogany color. 2 Pickup w/tremolo arm."

http://i89.photobucket.com/albums/k206/Bambufan/Mayasg2t.jpg

Orgasmocaster
10 augustus 2009, 03:23
ahaaa bedankt bambufan, dat is hem inderdaad!!
als ik ze verkoop zal ik jullie beiden een berichtje sturen!
ik ben niet zo'n sentimentele knakker, dus het zal er eerdaags wel van komen :)