PDA

View Full Version : Mac gebaseerde home studio



gerrekat
7 augustus 2009, 18:50
Hallo,

Ik werk al sinds jaar en dag met een KORG workstation, op zich naar tevredenheid maar zit toch stiekum te denken aan een Mac gebaseerde studio. Ik vraag me alleen af wat ik daarvoor nodig zou hebben?

- een PC/Imac
- een firewire mic preamp/interface
- recording software (Cubase?)

Wat komt er nog meer bij kijken? alle rand apparatuur als monitors/mics/effecten/headphone preamp etc. heb ik al bij mijn huidige workstationomgeving.

Ik neem aan datg je normaalgesproken bij een PC/Mac gebaseerde studio werkt met faders op het scherm tenzij je een losse firewire mixing console ofzo erbij aanschaft (duur!).

Kan iemand me inwijden zodat ik een inschatting kan maken wat de overstap me zou gaan kosten....

bert k
7 augustus 2009, 19:09
Paar tips: leg je nog niet vant op de keuze PC of Mac. Allebei de platforms zijn betrouwbaar.

Tip 2: leg je ook niet vast op Firewire. USB2 is net zo snel, zeker voor normaal homerecordinggebruik. En er is veel meer USB spul te krijgen, Ik heb zelfs de indruk dat de industrie Firewire een beetje aan het loslaten is.

Als eerste stap zou ik kijken voor een goeie geluidskaart/interface. (Is een topic over.)

Wat en hoe ga je precies opnemen? Hoeveel sporen tegelijk? Akoestische drums of digitaal?

Soulflyhigh
7 augustus 2009, 20:28