PDA

View Full Version : Bandgeek



matty
7 augustus 2009, 17:38
Hoi iedereen,

het is absoluut niet mijn bedoeling om te spammen, maar ik heb met een collega een applicatie gemaakt waarvan ik denk dat velen onder jullie hem wel leuk zullen vinden: BandGeek

je kan het installeren en meer info lezen op http://www.ida-mediafoundry.be/bandgeek


wat doet het (in een notendop):
je geeft een band (en nummer eventueel in) en je krijgt:
- videos
- afbeeldingen
- informatie over de band
- similar artists
- complete discography
- tabs en chords met interne speler (zoals guitar pro een beetje)

kortom, zo goed als alles wat er te vinden is over die band op het web.

We hebben ons ook ingeschreven voor een website, de adobe max awards en in een paar weken weten we of we bij de finalisten zitten. Als dit zo is, dan worden de winnaars bepaald door public voting, dus als jullie de applicatie leuk vinden en we zouden bij de finalisten geraken, stem dan eventjes op ons ;)

Nogmaals, het is echt niet bedoeld als spam, maar ik denk echt wel dat veel mensen hier het een leuke applicatie zullen vinden

Mithrandir
7 augustus 2009, 17:59
Potdrie, die screens zien er veelbelovend uit :crazyhappy: Zit toch geen malware, adware, weetikveelware in he?

matty
7 augustus 2009, 18:27
nee het is echt 100% legit :)
het is wel 1.0 dus het kan nog wat buggy zijn of verbeterd worden hier en daar maar voor de rest is het helemaal zoals het hoort te zijn :)

veel plezier ermee !

Fistfunk
7 augustus 2009, 18:35
Wat een briljant programma!

Hoe kom je aan die GP-achtige player? Klinkt beter dan GP en kan nog half-time ook..

matty
7 augustus 2009, 18:37
dankzij www.songsterr.com!

zij hadden die component en ze hebben hem met ons willen delen :)

Fistfunk
7 augustus 2009, 18:40
Echt respect! Nog een vraagje, waar komen die tabs vandaan dan? Hoe worden ze geselecteerd, alle partijen enzo.

matty
7 augustus 2009, 18:46
allemaal van songsterr

matty
7 augustus 2009, 18:50
moest je het voor nu gedownlaod hebben (18:50) download het dan even opnieuw, er zat nog een kleine bug in die ik er net uitgehaald heb ...

SuperCrazyGuitarManiac
7 augustus 2009, 21:37
Net gedownload, wat een verademing :chicken: Dit zou zomaar mijn GP kunnen vervangen, aangezien ik hier niet voor elk tabje internet weer helemaal op hoef te starten... Enige nadeel is alleen wel dat het scherm voor de tabs wat klein is :dontgeti: Is er geen mogelijkheid er een optie in te maken tussen "normaal" en "Full screen" in?

scgm

matty
7 augustus 2009, 22:21
goeie suggestie!
voor versie 2 genoteerd :)

SuperCrazyGuitarManiac
7 augustus 2009, 22:28
goeie suggestie!
voor versie 2 genoteerd :)

Als het niet al te veel problemen oplevert, misschien is een favorieten-sectie ook handig? Voor tabs/bands, zodat je ze/het niet steeds hoeft op te zoeken.
En ja, ik weet dat ik veel vraag :supercool:

scgm

matty
7 augustus 2009, 22:48
ook een goed plan, dat wouden we al doen, maar aangezien we maar 2 weken hadden is het er niet van gekomen.

maar ik stel voor voor iedereen: tips, suggesties, foutjes, meld ze op onze blog, en liefst in het engels aangezien niet iedereen in mijn team nederlands spreekt, zodat we een mooi overzicht krijgen van wat gebruikers willen en ervan denken enzo :)

alvast heel erg bedankt aan iedereen om het eens te proberen!

Fistfunk
8 augustus 2009, 02:43
Ik vind het nog steeds geweldig hoor!

Heb ook geen klachten, dit is allemaal 100x beter dan GP, alleen het aantal tabs en aantal nummers kan nog verbeterd worden, maar als ik het goed begrijp ligt dat niet aan jullie.

Geweldig programma! Fullscreen werkt bij mij sowieso (mac) en favorieten stoort mij echt niet. Ik hoef alleen maar een bandnaam in te voeren en alles wordt geregeld! :D

Als jullie in de finale staan, ff laten weten, mijn stem hebben jullie zeker!

zx81
8 augustus 2009, 09:33
Mooie app. Ziet er goed uit, en ik wil het zeker gaan gebruiken.

Heb het net op Ubuntu Linux geprobeerd, en het werkt wel. Het enige dat niet klopt is de scherm-layout, waarbij aan de onder- en rechterkant een stuk wegvalt. Dat komt waarschijnijk door de (netbook) schermresolutie: 1024x600. Misschien kunnen jullie het zo aanpassen dat het ook op netbooks werkt? Als een user delen van de vensters kan resizen/moven dan ben je er al, volgens mij.

matty
8 augustus 2009, 19:44
dankjewel :)

ja het fullscreen en resizen gedoe komt omdat het flex 4 is (voor de kenners) en we hadden daar zodanig veel problemen mee en aangezien we maar 2 weken de tijd hadden hebben we ervoor gekozen resizing in versie 1 gewoon achterwege te laten

zx81
9 augustus 2009, 08:52
ach, ik was eigenlijk verbaasd en blij dat het ook onder linux werkt. 't is een handige app, en ik kijk uit naar de updates.

FrankC
9 augustus 2009, 09:15
Te gek en erg fraai vormgegeven. Bedankt!

matty
14 augustus 2009, 00:50
dankjewel :)

morgen komt er een betere versie uit!
je kan alles verbeteringen etc nalezen op
(oa resizable, nieuwe show categorie, etc ...)
http://www.ida-mediafoundry.be/bandgeek :)

matty
14 augustus 2009, 21:41
de nieuwe versie is uit!

alle info op : http://www.ida-mediafoundry.be/bandgeek ;)

zx81
15 augustus 2009, 07:39
Asus EEE PC met ubuntu. Helaas werkt resizen of maximizen van het hoofdvenster nog niet. Is de applicatie ook ontworpen om op netbooks te werken? Zo niet, voeg dat dan even toe aan de release notes om valse verwachtingen te voorkomen.

Verder is 't een mooie applicatie!

matty
15 augustus 2009, 12:11
zeker dat je de nieuwe versie hebt?
als het niet werkt komt het door de linux air client ...

Liquid_Metal
15 augustus 2009, 18:09
Gaaf man! Ziet er goed uit, lijkt prima te werken en klinkt een stuk beter dan GP5!
Ik componeer teveel met GP5 om over te stappen, maar misschien gebruik ik je programma wel af en toe voor het opzoeken van tabs. Werkt wel lekker snel!

SuperCrazyGuitarManiac
16 augustus 2009, 17:39
Klein vraagje nog, Ik zie dat van elk lied maar 1 tab staat. Betekent dit dat elke tab 100% accuraat is?

scgm

matty
16 augustus 2009, 21:24
nee dat er maar 1tje ingegeven is.
ik zeg het, wij hebben geen inspraak op de content, die wordt voorzien door diverse websites en services :)

maar tot nu toe zijn de liedjes die ik al gespeeld heb echt wel redelijk goed.

je kan zelf altijd songs submitten op songsterr (dit kan gewoon met guitar pro files)