PDA

View Full Version : Bass-equalizer



Electro Dan
7 augustus 2009, 12:05
Howdie!

Ik zoek een equalizer om wat meer nadruk te kunnen leggen op het lage register.
Nu, ik dacht hierbij oorspronkelijk aan een Boss GE-7, maar had daarnet het idee om bijvoorbeeld een GEB-7 te gebruiken.
Is het zinnig hiervoor om een bass-equalizer te gebruiken?
Zijn er betere equalizerpedalen dan die van Boss, waar ik nu even niet aan denk?

Dank!

belfrink
7 augustus 2009, 13:57
Ligt er een beetje aan wat je zoekt, je hebt de basic equalisers van Boss, maar je hebt zo ook van 20 bands etc

Electro Dan
7 augustus 2009, 14:02
Ja, misschien best ff schetsen wat er juist gespeeld mee zal worden..
De band speelt een soort van stonerrock... Iets à la QOTSA, Creature w/ the Atom Brain, Millionaire, ...
Heb geen zin om met 20b-EQ's te gaan werken. Heb iets nodig dat ik snel aan kan passen op podium.
7- à 10-bands had ik in gedachten...

iWishmaster
7 augustus 2009, 14:47
Werkt prima, die BEQ. Ik kan je wel vertellen dat die lage frequenties de basgitaar gaan verdrukken als je er teveel van gebruikt.

Overigens is mijn ervaring dat de GE-7 redelijk was tone zuigt en een beetje ruist als je veel boost. Niet echt hinderlijk, maar wel een punt.

Electro Dan
7 augustus 2009, 14:53
Zijn er alternatieven voor de EQ's van Boss? lees: ongeveer zelfde prijsbereik, doch beter?
Dat van de basgitaar verdringen is een geldig punt! Zal daar sowieso op moeten letten... Nu, als zo'n BEQ niet bevalt in groep, kan'k hem altijd aan onze bassist slijten :soinnocent:

iWishmaster
7 augustus 2009, 15:16
MXR heeft een 6 band EQ. Geen idee of deze beter is of niet of wat dan ook, maar er schijnt een eenvoudige True Bypass mod voor te zijn (iets wat bij de boss bijna niet gaat).
Voor de rest, geen idee :(.

Chapzz
8 augustus 2009, 12:41
Heey.
ik ben zelf ook opzoek naar een eq voor mijn basgitaar.
ik zat te denken aan de boss maar uit de reacties begrijp ik dat die niet true bypass is. klopt dit??

Electro Dan
10 augustus 2009, 14:59
Zijn er ervaringen met de Ibanez GE-601?

Electro Dan
14 augustus 2009, 09:33
Hmm, vroeg me dit ff af:

zijn er EQ-pedalen die truebypass zijn?