PDA

View Full Version : Ik wil een nieuwe, GIBSON!, maar welke?



dennie2002
7 augustus 2009, 09:22
Ik heb een SG faded, speelt heerlijk! Maar de verlangens naar een mooie (sunburst) worden steeds groter :)

Maakt het veel verschil tussen een:

Standard
http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Standard-2008-Heritage-Cherry-Sunburst


Traditional
http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Traditional-Plus-Iced-Tea

Of kan ik dus beter gaan voor een customert:
Of een 2e hands custom:
http://link.marktplaats.nl/269410559

2e hands vind ik weinig sunburst's, en vaak zonder papieren en met beschadigingen.

bagheera
7 augustus 2009, 09:53
ik zou gaan voor die custom, als je het geld hebt ook niet te lang aarzelen, mijn 2de Keus is de traditional omdat de 2008 standard mij een beetje heeft tegengestoken.
Hopelijk maken ze de 2009 OF 2010 weer normaal zoals vroeger.
Ik ben één van die conservatieve gitaristen.:)

Als je kan zou ik die custom toch echt niet laten vliegen hoor, daar heb ik ook al op gespeeld ( dat model ) , dar zit een lak op die nu niet meer mag gebruikt worden wegens milieu redenen, door die lak is het hout nog helemaal in leven je hoort het hout echt.
De nek was ook wel lekker om op te spelen

Joost_79
7 augustus 2009, 10:04
Verschillen tussen standaard en traditional zijn kwestie van smaak. Daar kom je achter door ze te proberen.

Heb ze zelf ook beide getest, voelde me meer thuis bij de traditional, maar niet echt vanwege de specs maar dat lag aan de gitaar.

Uiteindelijk toch een 2e hands LP gekocht aangezien ik er een vond die nog meer naar m'n smaak was. Als je een 2e hands gitaar vindt die je smaak is en de prijs is goed dan moet je dat doen. Nieuw heeft als voordeel dat je uit 10 gitaren kunt kiezen
.
Dus als de 2e hands custom haalbaar is voor jou en je krijgt een goede deal, dan zou ik niet twijfelen en custom gaan testen en hoogstwaarschijnlijk mee naar huis nemen.

Een nieuwe LP is sowieso geen gitaar die ik ongezien zou kopen. Vanwege de prijs, voor zo'n gitaar zou ik de tijd nemen om te zoeken en te spelen.

nickofzo
7 augustus 2009, 13:14
oeh die 58 vos... die is ubergeil
als ik het geld had had ik em voor je neus weggekaapt

bagheera
7 augustus 2009, 13:43
oeh die 58 vos... die is ubergeil
als ik het geld had had ik em voor je neus weggekaapt

dan was ik je toch al voor geweest ondertussen :seriousf:
maar ik zou me toch schuldig gevoeld hebben tegen over te TS:makeup:

undertaker321
7 augustus 2009, 14:10
ik zou gewoon voor de custom gaan,

ik heb hem zelf ook, en bevalt perfect. precies goede hals dikte en body gewicht, geen gelul met 'tone'chambers.

kortom, ik vind het de perfecte gitaar.

maar er zijn zat mensen het niet met me eens, anders zou fender wel op kunnen houden :seriousf:

Les Paul R8
7 augustus 2009, 14:41
Uittesten en diegene kopen die je het meest bevalt. Een custom shop Les Paul is echt niet altijd beter dan de niet CS modellen. Ik ken een Studio die beter is dan 80% van de CS gitaren. Probeer gewoon zoveel mogelijk Les Pauls uit. Er zijn gewoon behoorlijke verschillen.

bagheera
7 augustus 2009, 14:44
Uittesten en diegene kopen die je het meest bevalt. Een custom shop Les Paul is echt niet altijd beter dan de niet CS modellen. Ik ken een Studio die beter is dan 80% van de CS gitaren. Probeer gewoon zoveel mogelijk Les Pauls uit. Er zijn gewoon behoorlijke verschillen.

Of mijn studio beter is dan menig custom shop gibsons durf ik niet zeggen wat ik wel kan zeggen is dat ze bij de beste gibsons hoort die ik ooit al in men handen gehad heb.
Maar ik denk dat ik vooral veel geluk gehad heb met dit exemplaar.
Het is toch wel onmiskenbaar dat de afwerking van de CS ongeloofelijk mooi gedaan zijn.
Is ze daarom ook beter, niet persé maar de kans is groter dat dat wel zo is.

dennie2002
7 augustus 2009, 16:30
Bedankt voor de reacties!
Ik heb nog geen mail terug van die custom... zit ook niet op hele hete kolen want het is een hoop geld :)

Hoe weet ik of die gitaar "eerlijk" is als er geen papieren bij zitten? Ik had begrepen dat er eind jaren 90 pas papieren bij een gibson werden geleverd...
En wat is nou een goede prijs.... Ben bang dat ik snel teveel betaal voor iets ;)

Die 'tone' chambers zijn toch de hollingen in de generatie gibsons na 1994?

nickofzo
7 augustus 2009, 18:21
Die 'tone' chambers zijn toch de hollingen in de generatie gibsons na 1994?

jep,



om te beginnen serienummer vragen en nagaan .. der zijn genoeg serienummerdecoders op internet
als je hem in het echt te zien krijgt kijk naar de kop van de gitaar.. op youtube staan ook veel filmpjes hoe je kan zien dat hij echt of nep is..

verder moet je nog wel even kijken naar de hals op rechtheid enzo.. de standaard rituelen van het aanschaffen van een gitaar..

voor een vos is het een erg goedkope.. vaak ligt de prijs al rond de 3000 euri of meer

papierien werden er toen inderdaad niet bij gegeven zover mijn weet.. nu is de vraag of dit nu een echte 58er is of een reissue
en voor zover ik weet is de reissue ook erg goed

hoop dat je hier wat aan hebt, der zijn vast mensen die me kunnen aanvullen en corrigeren

Quink
7 augustus 2009, 19:48
voor een vos is het een erg goedkope.. vaak ligt de prijs al rond de 3000 euri of meer

Nee hoor, zo'n R8 kost ong. 2600 nieuw, dus deze is zeker niet goedkoop, eerder het tegendeel. Voor iets meer geld koop je een nieuwe, en kun je er mogelijk meerdere uitproberen.

dennie2002
7 augustus 2009, 19:55
jep,



om te beginnen serienummer vragen en nagaan .. der zijn genoeg serienummerdecoders op internet
als je hem in het echt te zien krijgt kijk naar de kop van de gitaar.. op youtube staan ook veel filmpjes hoe je kan zien dat hij echt of nep is..

verder moet je nog wel even kijken naar de hals op rechtheid enzo.. de standaard rituelen van het aanschaffen van een gitaar..

voor een vos is het een erg goedkope.. vaak ligt de prijs al rond de 3000 euri of meer

papierien werden er toen inderdaad niet bij gegeven zover mijn weet.. nu is de vraag of dit nu een echte 58er is of een reissue
en voor zover ik weet is de reissue ook erg goed

hoop dat je hier wat aan hebt, der zijn vast mensen die me kunnen aanvullen en corrigeren


Tnx voor je info. Ik zal youtube eens afspeuren en zo'n serienummer ding opzoeken. Ik heb nog een andere op het oog, ook rond die prijs. Maar goed, het blijft een hoop geld :)

ysy16
8 augustus 2009, 12:17
Je hebt al vele reacties gekregen maar 't kan geen kwaad er nog eentje te posten hé.

Ik speel zelf al jaren op een Gibson Les Paul Custom en deze heeft gewoon een sound om verliefd op te worden. Tweedehands zou ik deze nooit kopen omdat ik in die prijsklasse niet graag risico's neem. Bovendien is het gevoel bij de aankoop toch gewoon niet te vergelijken met een glimmende gitaar die net uit de koffer komt (zonder krasjes en dergelijke)....

Een week geleden een Gibson Les Paul Standard 2008 gekocht. Heritage Cherry was natuurlijk niet meteen leverbaar dus ben gegaan voor de Light Burst.............geen slechte keuze, helemaal niet zelfs. In werkelijkheid toch zoveel mooier dan op foto.
Tov de traditional geeft deze wat meer output. Daar waar ik wat bezorgd was over dat 'chambered' gedoe is die twijfel volledig weg. Daarnet nog afwisselend gespeeld op mijn custom en mijn standard. Beide spelen toch wel echt lekker. Naar mijn mening is er geen verlies van sound wegens de kamers. Het betreft bovendien ook nieuwe pickups dus.....(vergelijken van appelen met peren). Het gewicht van de standard is gewoon een pluspunt op optredens.

Heb gemerkt dat je de traditional in finish 'iced tea' hebt gepost. Zorg ervoor dat je deze kleur even in real life kan bewonderen vooraleer te bestellen. Hangt van je smaak af maar op foto is het toch heel wat anders dan in werkelijkheid.......heb ik aan de lijve ondervonden met de Light Burst. Deze viel eigenlijk beter mee dan op foto.