PDA

View Full Version : Vox vt30



bguitar
6 augustus 2009, 23:10
Hee!

Ik wou binnekort de Vox VT30 halen,
Maar is dat wel een goede amp voor blues, zoals Jimmie vaughan?
Zoniet, welke amp kunnen jullie me dan aanraden binnen de 200 en 300 euro?
Niet alleen voor blues, maar ook voor rock

M.v.g

flitslicht
7 augustus 2009, 02:05
Die heb ik ook pas gekocht en ik ben er heel blij mee. Nou moet ik meteen eerlijk zeggen dat ik niet de beste informatiebron ben op dit gebied want ik weet niet veel van de andere opties, maar je kan er van alles uithalen van heel clean tot erg heavy. Zelf speel ik er ook blues en rock op. Ik heb ook nog wat andere versterkers uitgeprobeerd maar degenen die ik echt beter vond waren een stuk duurder. Bovendien had ik ook geen zin om er allemaal vage kastjes bij te kopen dus die ingebouwde elektronica beviel me wel.

Ik doe ook een beetje aan homerecording en gebruikte daarvoor eerst Amplitube om het geluid te modellen, maar als ik met die Vox via de hoofdtelefoon uitgang opneem (is daar voor bedoeld) klinkt het een stuk voller.

Wat ik ook erg prettig vind is die knop aan de achterkant waarmee je het mastervolume regelt. Dan kan je je geluid instellen zoals je wilt en met die knop het eindvolume regelen, afhankelijk van de situatie. Dat werkt behoorlijk goed want zelfs vol open komt er een behoorlijke klap geluid uit zonder dat ik die speaker raar hoor doen.

Ik heb deze, de VT30, ik neem aan dat je die bedoeld:
http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/

Joost_79
7 augustus 2009, 10:08
Heb al een jaar of 5 een VT30 van de eerste serie, dacht dat er tegenwoordig wat meer programeerbare opties opzitten.

Ding doet prima z'n werk als all-round huiskamer versterker. Komt mooi geluid uit, modellen zijn prima in orde en klinken erg lekker.

Zou eigenlijk geen minpunt weten, ding doet gewoon prima waarvoor ie gemaakt is. In m'n oren de beste keuze van alle modelling versterkers in deze prijsklasse.

zeiler
7 augustus 2009, 10:31
ik heb de AD15VT... zeg maar de voorloper van de VT15/30 etc...

Opzich is het een heerlijke versterker, maar je moet wel van modeling houden! (Dus ook die effectjes enzo die ingebouwd zitten)... Maar als je geen geld wilt besteden aan pedaaltjes enzo dan is dat echt ideaal!

Het grote voordeel is dat die VT serie 4 programmeerbare kanalen hebt! Je kunt dus 4 favoriete geluiden afstellen, en die opslaan! Da's heel handig :D!

Lekker veelzijdig enzo :D!

Ik heb toen geen betere versterker kunnen kopen :D!

succes!

Jaap

Mark1990
7 augustus 2009, 11:05
Als je al weet dat je vooral Rock en Blues speelt, is modeling misschien niet de way to go. Kijk eens naar bijvoorbeeld een Epiphone valve junior, met een overdrive pedaaltje ervoor

flitslicht
7 augustus 2009, 11:19
Door al die mogelijkheden met modelling kan je wel een beetje uitzoeken wat je lekker vindt qua geluid, in de zin van clean/vervormd. Het staat in mijn visie buiten kijf dat een goede buizenamp een veel beter geluid geeft maar dan heb je toch relatief gesproken één sound per versterker. En wat je lekker vindt veranderd ook wel door de tijd heen, vooral als je net begint.

Ook als ik van die hele kleine buizenversterkertjes uitprobeer die je thuis dan een beetje open kan draaien, weet ik het niet, vond het geluid niet zo fantastisch in de winkel. Ga je dan bovendien een keer wat jammen met een drummer erbij of in een oefenruimte spelen dan heb je toch meteen weer iets anders nodig.

Wat mij opvalt aan die VT30 is dat de toonregeling zo'n ontzettende invloed heeft en volgens mij vrij goed is. Bij de nieuwe versie kan je acht geluiden opslaan die je ook met de footswitch kan oproepen. Die switch is overigens wel weer vrij duur (70 euro geloof ik), maar van goede kwaliteit.

Wat ik wel denk is dat je het geluid van Stevie Ray Vaughn niet echt mooi kan nabootsen met een goedkoop gitaartje en zo'n Voxje, maar dat is niet zo verbazingwekkend natuurlijk.

bguitar
7 augustus 2009, 22:35
Bedankt voor jullie reacties.
Maar met de Vox VT30, kan ik dan bijvoorbeeld wel instellen hoeveel chorus ik wil en hoeveel overdrive bijvoorbeeld. Of kan ik hem alleen instellen op chorus + overdrive en niet beslissen hoeveel chorus ik gebruik en hoeveel overdrive?

Bob.

driesp
7 augustus 2009, 22:56
je kunt dit allemaal instellen !
elk effect heeft zo'n 3 instelmogelijkheden

oké, toen ik de kleine 5 watters buizenverstekers hoorde, klinken ze natuurlijk beter, maar de vox klinkt ook merkelijk goed, en heeft veel effecten aan boord, waarvan je er natuurlijk maar een paar goed gebruikt, zoals chorus enz. Bij de nieuwe serie is de reverb onafhankelijk van de effecten, en dit vind ik toch wel een must op een versterker .. reverb
een kwalitatief reverb pedaaltje kost algauw een 100 euro dacht ik, dusja.

flitslicht
8 augustus 2009, 02:03
Bedankt voor jullie reacties.
Maar met de Vox VT30, kan ik dan bijvoorbeeld wel instellen hoeveel chorus ik wil en hoeveel overdrive bijvoorbeeld. Of kan ik hem alleen instellen op chorus + overdrive en niet beslissen hoeveel chorus ik gebruik en hoeveel overdrive?
Bob.

Het werkt heel anders. Je hebt 22 basis 'Amps'. Ze proberen hiermee die versterkers te emuleren via elektronische weg. Die lukt natuurlijk maar ten dele, de echte versterkers zullen veel beter klinken.

http://www.xs4all.nl/~pfahren/music/VoxVL3001.jpg

Met de ´22 AMPS´ schakelaar en de 'A Green, B Red' knop selecteer je de versterker. Die kan je dan instellen met alle witte knoppen die er rechts van zitten. Deze maken nog een wereld van verschil, dus je hebt heel veel mogelijkheden. Met 'Preset Mode' heb je voor elke versterker drie presets (voorgeprogrameerde instellingen van de witte knoppen, 'Sound famous fast' :seriousf:), overigens zelf aan te passen. Met 'Manual Mode' stel je de knoppen zelf in. De 'Effects' kan je naar believen gebruiken, maar slechts één tegelijk. Met 'User programs' kan je 8 combinaties van al het voorgenoemde zelf opslaan om snel te gebruiken (eventueel met de voetschakelaar te selecteren).

Hier heb ik een MP3 gezet met wat gepiel waar je elke versterker kan horen. Het is geen goed gitaarspel of zo, gewoon even snel alle versterkers doorgelopen met de eerste preset. De gitaar heeft hele cleane elementen, als je een humbucker op je gitaar hebt klinkt het natuurlijk weer heel anders.

http://www.xs4all.nl/~pfahren/music/Audio08_02.mp3

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar probeer ook die Roland Cube uit voor je iets koopt.

bguitar
8 augustus 2009, 20:02
Het werkt heel anders. Je hebt 22 basis 'Amps'. Ze proberen hiermee die versterkers te emuleren via elektronische weg. Die lukt natuurlijk maar ten dele, de echte versterkers zullen veel beter klinken.

http://www.xs4all.nl/~pfahren/music/VoxVL3001.jpg

Met de ´22 AMPS´ schakelaar en de 'A Green, B Red' knop selecteer je de versterker. Die kan je dan instellen met alle witte knoppen die er rechts van zitten. Deze maken nog een wereld van verschil, dus je hebt heel veel mogelijkheden. Met 'Preset Mode' heb je voor elke versterker drie presets (voorgeprogrameerde instellingen van de witte knoppen, 'Sound famous fast' :seriousf:), overigens zelf aan te passen. Met 'Manual Mode' stel je de knoppen zelf in. De 'Effects' kan je naar believen gebruiken, maar slechts één tegelijk. Met 'User programs' kan je 8 combinaties van al het voorgenoemde zelf opslaan om snel te gebruiken (eventueel met de voetschakelaar te selecteren).

Hier heb ik een MP3 gezet met wat gepiel waar je elke versterker kan horen. Het is geen goed gitaarspel of zo, gewoon even snel alle versterkers doorgelopen met de eerste preset. De gitaar heeft hele cleane elementen, als je een humbucker op je gitaar hebt klinkt het natuurlijk weer heel anders.

http://www.xs4all.nl/~pfahren/music/Audio08_02.mp3

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar probeer ook die Roland Cube uit voor je iets koopt.

harstikke bedankt voor de duidelijke uitleg
Ik begrijp dus dat de Vox een hele goede versterker is!
Ik zal zeker ook de Roland cube uitproberen, maar ik vind zowiezo de Vox mooier, maar daar gaat het niet echt om!
Bedankt

flitslicht
8 augustus 2009, 22:15
Ik begrijp dus dat de Vox een hele goede versterker is!

Nou, dat hoor je me nou ook weer niet zeggen, hij heeft veel mogelijkheden, dat is iets anders. En ik vond die voorbeelden van de Cube op die website ook goed klinken, ik weet niet wat voor mogelijkheden die allemaal heeft.

Het is natuurlijk allemaal net zo lang als het breed is, het zijn allebei versterkertjes uit het onderste segment. Voor een 'hele goede versterker' betaal je een veelvoud en dan moet je er nog een speakerkast bij kopen.

Succes met je keuze.