PDA

View Full Version : wammy op les paul



boybrouwer
6 augustus 2009, 21:05
Hallo, ik zag laatst wat fotos van een lp met floyd rose tremolo, maar het was geen string-trough kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? het zag er namelijk uit als een normaal flord rose trem.

http://www.ultimate-guitar.com/img/namm/2008/guide/Les-Paul-Axcess-Floyd-Rose.jpg

snaarplukker
6 augustus 2009, 21:23
Volgens mij werkt het precies eender als elke gitaar met Floyd Rose tremmelo.
Dus er zal een tremcavety inzitten met een afdekplaat aan de achterkant.
Zeer waarschijnlijk is er een verkeerde foto van de achterkant bij geplaatst.

Kakihara
6 augustus 2009, 21:28
Mijn eerste gitaar was een Ibanez met een FR-trem. Als ik het mij goed herinner, moest ik destijds de ballends afknippen, vervolgens de snaar in het zadel friemelen en de snaar vastklemmen met een imbussleuteltje. Niks te string-through.

bagheera
6 augustus 2009, 21:32
snaren op een floyd rose zetten geeft dat niet ongeloofelijk veel gedoe?

Squier02
6 augustus 2009, 21:40
snaren op een floyd rose zetten geeft dat niet ongeloofelijk veel gedoe?

waarom? gewoon doorhalen totdat het balletje blijft hangen, en dan om de tuner heen. Ben niet anders gewend. Als ik over ga op een les paul zal het eerder wennen zijn denk ik. :hippie:

RobertoL
7 augustus 2009, 10:04
Volgens mij werkt het precies eender als elke gitaar met Floyd Rose tremmelo.
Dus er zal een tremcavety inzitten met een afdekplaat aan de achterkant.
Zeer waarschijnlijk is er een verkeerde foto van de achterkant bij geplaatst.
Nee:

http://www.youtube.com/watch?v=SLcQjOjsq-U&feature=related

op 0:39 de achterkant

DeiDRagonas
7 augustus 2009, 16:42
Nee:

http://www.youtube.com/watch?v=SLcQjOjsq-U&feature=related

op 0:39 de achterkant

WEL! :dontgeti:

Je ziet toch duidelijk dat er n verkeerde foto bij staat? Kijk naar die foto waar 2 afdekplaatjes op zitten. En bekijk nu het geposte fragment... Daar zie je toch duidelijk DRIE afdekplaatjes op de achterkant!!

R.

iWishmaster
7 augustus 2009, 17:14
waarom? gewoon doorhalen totdat het balletje blijft hangen, en dan om de tuner heen. Ben niet anders gewend. Als ik over ga op een les paul zal het eerder wennen zijn denk ik. :hippie:

Een originele floyd rose werkt anders. Eerst de trem vastzetten met een blokje hout oid. Dan het balletje eraf knippen en de snaar in een soort van kroonsteentje schroeven, dan over de topkam heen aan de tuner. Wanneer je alle 6 vervangen hebt de finetuners goed zetten en stemmen. Dan het blokje verwijderen en nog een keer of 10 alles stemmen met de tuning pegs, dan de toplock erop en nog een paar keer met de finetuners. Kostte mij een half uur ongeveer alles bij elkaar. Maar ik was er ook niet echt efficient in ...

Bram+
7 augustus 2009, 17:16
Nee:

http://www.youtube.com/watch?v=SLcQjOjsq-U&feature=related

op 0:39 de achterkant
Wat is dan dat zwarte plaatje in het midden van de body aan de achterkant? Een vlekje op de lens? Plaatje op de advertentie is dus inderdaad fout (en misleidend?).

waarom? gewoon doorhalen totdat het balletje blijft hangen, en dan om de tuner heen. Ben niet anders gewend. Als ik over ga op een les paul zal het eerder wennen zijn denk ik. :hippie:
Nee, bij de meeste Floyd Rose-achtigen moet je het balletje afknippen (of het andere uiteinde van de snaar gebruiken) en de snaar vastklemmen in de brug zodat de snaar geen kant op kan i.t.t. stratachtige trems waarbij je de snaar inderdaad door gaten in het tremblok douwt. Daar zijn die lange schroeven die er achteruit steken ook voor, daarmee klem je de snaar vast.

Floyd Rose-achtigen worden niet voor niks ook 'double locking' systemen genoemd: je zet de snaren op twee plekken strak vast: bij de brug dus en met een locking nut bij de nut.

Het plaatje op de achterkant is dus niet om snaren in te kunnen voeren maar om bij de veren te kunnen komen. Daarom hoeven er ook geen gaten in te zitten.

DeiDRagonas
7 augustus 2009, 17:18
Wat is dan dat zwarte plaatje in het midden van de body aan de achterkant? Een vlekje op de lens? Plaatje op de advertentie is dus inderdaad fout (en misleidend?).


Goh.. :lp:

Bram+
7 augustus 2009, 17:20
Goh.. :lp:
Niet te bijdehand worden hè repomans...