PDA

View Full Version : levensduur buizen



Voidhead
30 maart 2003, 12:19
ik heb een vraag, hoelang zullen de buizen in bv. een peavey classic 212 meegaan als ik ongeveer iedere dag 1 à 2 uur speel op een volume zodat het hard genoeg is voor mn slaapkamer.
Uiteraard wil ik er ook mee in een band spelen maar dit zal niet iedere dag zijn, dan gaat ie natuurlijk harder.

Hoe lang zullen de buizen dan ongeveer meegaan?

Frusciante
30 maart 2003, 15:33
moeilijk te zeggen, technisch kunnen ze wel een paar jaar mee maar kwa geluid zijn de meeste eindbuizen naar 2 jaar wel ''versleten'' hangt er ook een beetje af hoe je de eindbuizen biast. (warm of wat kouder) ik denk dat de eindbuisjes bij jouw na een jaartje a anderhalf jaar wel aan vervanging toe zijn. de voorbuisjes kunnen zo'n 2 a 3 jaar makkelijk mee.

Robbert
30 maart 2003, 15:36
Hier staat je vraag ook tussen:

http://www.koch-amps.com/faq1.htm

riesj
30 maart 2003, 15:56
De eindbuizen zullen waarschijnlijk wel een tijdje meekunnen; Het is toch een 50 Watter?

Dan zul je op slaapkamervolume, naar alle waarschijnlijkheid de endbuizen niet eens oversturen, dus zullen ze veel minder hard slijten. Maar uitgedrukt in getallen, geen idee.

Groeten,


Ries

FragDaddy
1 april 2003, 22:10
Jaartje of 2-3 moeten ze toch wel mee kunnen als je alleen maar slaapkamerwerk doet.

waarschijnlijk langer (5 jaar) voordat je echt veel geluidskwaliteit moet inleveren.

die buizen krijgen de kans niet eens warm te worden man. met 1 uur per dag op slaapkamerniveau