PDA

View Full Version : Nieuw in rackgear, een vraagje



dynamitri
6 augustus 2009, 20:17
hallo, ik ben totaal nieuw in de wereld van racks.
nou had ik een engl e530 preamp gezien, ik vroeg me af of ik deze gewoon kon aan sluiten op een 2x12 en dan zou kunnen spelen? (sorry als dit een ongelofelijke noob vraag is.) En is dat dan ook luid genoeg om te kunnen repeteren?

J-sus Rulez
6 augustus 2009, 20:19
Voor zover ik weet moet je de preamp nog aansluiten op een poweramp ;-)
en dan kan je van de poweramp naar een cabinet

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 20:32
Ik heb zelf ook een Engl E530 en vind dat een erg fijne amp. Deze amp heeft een interne poweramp van 1,5 watt en je kunt 'm dus aan een cabinet koppelen. MAAR LET OP!!!: gebruik altijd een stereokabel en zet de switch op de achterkant op de juiste stand.

dynamitri
6 augustus 2009, 20:35
@Liquid_Metal is deze dan ook luid genoeg om over de drummer heen te komen? zonder poweramp.

JTB
6 augustus 2009, 21:04
kort gezegd, nee absoluut niet

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 21:09
Haha dat denk ik ook niet. Het is dat ik geen Y-kabel heb, anders had ik het gelijk voor je geprobeerd.
Ik ben namelijk aan het ori๋nteren naar een leuke buizenbak voor thuis en wil graag een top+cab hebben. Maar ik zou ook de Engl thuis kunnen laten en voor een grotere/zwaardere/duurdere/betere preamp kunnen sparen voor in m'n rack.

Of kan ik een stereokabel in mijn cabinet steken? Ik heb een Harley benton G212V.

dynamitri
6 augustus 2009, 21:34
dan wordt het toch geen engl e530 voor mij. Of ik moet ergens een goedkope poweramp zien te vinden.

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 21:34
Ik heb op lumineuze wijze een geschikt kabeltje in elkaar geflanst en mijn 2x12 V30 gaat behoorlijk hard met die 1,5 W poweramp. Eerlijk gezegd denk ik dat dat best hard genoeg is voor een drummer. En anders zet je er lekker een 4x12 onder :D.

Voor mij misschien een idee om een toffe preamp te zoeken voor in m'n rack en de Engl thuis te laten. Voorlopig hoeft dat absoluut nog niet, maar ik ben best onder de indruk van de sound (voor thuis h่!).