PDA

View Full Version : Lovepedal Eternity en COT50 Gold



strat58
6 augustus 2009, 18:45
Hoi heb op het internet deze 2 pedalen gescoord :) en zondag bij een optreden gelijk ven uitgeprobeert met mijn Fender Super Reverb (R). Conclusie waarom heb ik die pedaaltjes niet jaren geleden gekocht ?, had mij veel geld en moeite bespaard :) De Eternity cleant mooi op met je volume knob en de COT is een geweldige booster ervoor. De COT kun je ook alleen gebruiken voor een clean geluid met een korrelig randje of vol open het geluid van een Marshall amp op 10. Denk bij een COT open aan het vintage ZZ Top geluid begin jaren 70, de Gold heeft een volume regeling waarbij de normale COT dat niet heeft, dus deze is veel gebruikersvriendelijker. De Eternity is een clean boost, of treble boost of een OD, je kunt hem gebruiken op een clean eamp. voor massive OD, waarbij ik de gain niet te hoog zet, maar er wel wat treble bij voeg, en ook al zet je hem hellemaal open het geluid blijft strak en duidelijk. Eigenlijk moet je het horen zo duidelijk en direct klinkt deze OD, zelf speel ik blues rock and jaren 60thies stuff, met de Eternity kan ik alle kanten op, binnenkort ga ik hem eens proberen met mijn Marshall Bluesbreaker (heb thuis met de Eternity het geluid van Paul Kossof gehaald, goed dat de buren niet thuis waren :) Lovepedals zijn duur maar erg goed en duurzaam daarnaast zijn ze aanslaggevoelig zodat zacht aanslaan ook echt klinkt als zacht aanslaan. Heb al diverse OD pedalen gehoord en gehad maar dit is toch iets heel anders, ben ook de internet verkoper zeer erkentelijk en hij mij voor de cash :)
Peace Strat58

Farether
6 augustus 2009, 18:55
Ik heb zelf een kloon van de eternity gebouwd en het is idd echt een heel lekker pedaaltje, staat sindsdien vast op mijn pedalboard.

Comfortably Daniel
7 augustus 2009, 07:58
Goed om te horen!

Ik heb zelf een paar weken terug de Cot50 Red gekocht.
Ook een erg fijn pedaaltje, wat super klinkt.