PDA

View Full Version : Wat is JOUW favoriete "ster"geluid??



Ohzoso
30 maart 2003, 11:41
Hai,
Wat is jouw favoriete stergeluid en en met welk materiaal heb je dit voor elkaar gekregen?
mijnes? JIMMY PAGE!!
Marshall SuperLeadPlexi Top`59 reissue 100W + 4 keer 12"Cabinet
Sound City `68 Top 100W + 4 keer 12"Cabinet
Zoom GFX-707 Overdrive
Marshall JFX-1 Gated Plate Reverb
CryBaby-Wah (standaard aan voor dat typische fluitje,treble afstellen met Amp en gitaar)
PRS Dragon2 HB`s toggle-switch in het midden; voorheen Gibson LesPaul 496R + 500T HB`s.
Special effects: violin bow + theremin

Mithrandir
30 maart 2003, 11:51
mijn famous star sound is die van de welbekende, supergistarist Eelco Duinsbergen tatatatata

en hoe heb ik dat voor elkaar gekregen:

10 vingers en een hoop creativiteit, jaja

Ohzoso
30 maart 2003, 12:03
Op 2003-03-30 11:51, schreef Mithrandir:
mijn famous star sound is die van de welbekende, supergistarist Eelco Duinsbergen tatatatata

en hoe heb ik dat voor elkaar gekregen:

10 vingers en een hoop creativiteit, jaja

dat geloof ik je echt wel, maar het ging mij bij dit forum erom met welke apparatuur je die sound hebt gecreerd.Er is namelijk nogal wat materiaal op de markt, tataaaaaaa

Mithrandir
30 maart 2003, 12:05
ik haat show-off topics

Casseman
30 maart 2003, 12:08
Special effects: violin bow + theremin



Heb jij een Theremin...Das toch dat ding dat jimmy page in Whole Lotta love gebruikt?

Ohzoso
30 maart 2003, 12:25
Op 2003-03-30 12:08, schreef Casseman:



Special effects: violin bow + theremin



Heb jij een Theremin...Das toch dat ding dat jimmy page in Whole Lotta love gebruikt?
yup

Ohzoso
30 maart 2003, 12:30
Op 2003-03-30 12:05, schreef Mithrandir:
ik haat show-off topics

t heeft niks met show-off te maken. Het is wel zo aardig als je je collega gitaristen een richtlijn kan aanbieden om een bepaalde sound te verkrijgen.

Luca P
30 maart 2003, 12:52
Mijn favo ster geluid:
http://www.scheetvandeweek.nl/http/content/scheten/10.mp3

Casseman
30 maart 2003, 13:23
Hoe ziet zo`n theremine er eigenlijk uit en hoe werkt zo`n ding???

Neals
30 maart 2003, 14:43
Kijk eens wat vaker I M Weasel :grin:

Tis een bakje waarmee je met behulp van het sturen van electrische velden tonen kan maken, en zelfs melodieen als je het truukje wat door krijgt.

Me eigen celebsound voor anima is de zwaar vervormde maar toch weer heldere distortion van tool.

Ohzoso
30 maart 2003, 15:16
Op 2003-03-30 13:23, schreef Casseman:
Hoe ziet zo`n theremine er eigenlijk uit en hoe werkt zo`n ding???

hoe ze d`r uit zien ken je t beste ff op google afbeeldingen kijken.er zijn nogal
diverse uitvoeringen van.
Hoe die precies werkt weet ik niet maar hoe ik m gebruik kan k je wel zeggen.Zoals Neils
al opmerkte is t "n bakkie", waar een antenne op zit.Nou ken je m zodanig inregelen dat als je op pak em beet n meter afstand staat hij stil is.Als je dichterbij komt ontstaat er een superzwaar geluid,te vergelijken met je dikke E-snaar wanneer je de tremolo helemaal naar beneden duwt.Hoe dichterbij dat je bij die antenne komt hoe hoger het geluid wordt.
Dus van superzwaar naar superhoog, zo hoog dat je t bijna niet meer hoort.
Dit gebruiken met n stereodelay geeft superkicks.Als antenne heb k er n ouwe telecasterneck opgezet.Door met je vinger(s) over die frets te razen krijg je absolute hysterica, tenminste, dat heb ik zo van m`n publiek te horen gekregen.

Neals
30 maart 2003, 18:18
Ik had laatst zo'n ding gezien bij een cabaretshow op bbc, en die kerel die raakte hem niet aan.

hoofd
30 maart 2003, 18:28
Op 2003-03-30 12:30, schreef Ohzoso:


Op 2003-03-30 12:05, schreef Mithrandir:
ik haat show-off topics

t heeft niks met show-off te maken. Het is wel zo aardig als je je collega gitaristen een richtlijn kan aanbieden om een bepaalde sound te verkrijgen.


Ik ben het met Mithrandir eens, dit is een showtopic. Als je collega gitaristen wilt helpen een bepaalde sound te verkrijgen, dan geef je ze de basis-instellingen ervan (bass, mid, gain etcetera) en dan ga je niet opnoemen wat je allemaal hebt aan apparatuur waarmee je dat bereikt, met die apparatuur kan je namelijk 1000en andere geluiden krijgen en aan de andere kant is het ook niet zo dat als je die apparatuur in huis hebt je meteen het geluid wat je altijd al had willen hebben hebt.

StefanR
31 maart 2003, 12:08
The Eric Johnson sound.. The Tone

Hoe? Nou met alleen m'n vingers en een plectrum lukt het niet, maar met behulp van mijn Alesis Quadraverb en mijn fender versterker kom ik een aardig eind in de buurt. Instellingen? geen idee, heb ik laten doen, alleen weet ik dat weinig overdrive gecombineerd met een goede delay in de buurt komt.
Speel dan over een strat en be amazed how far ya can get!

moretel
31 maart 2003, 13:14
kan je namelijk 1000en andere geluiden krijgen en aan de andere kant is het ook niet zo dat als je die apparatuur in huis hebt je meteen het geluid wat je altijd al had willen hebben hebt.


Je kunt je laten inspireren maar het kopieren van iemands ander zijn geluid en apparatuur heeft voor mij niet zoveel zin en kost veel te veel geld. Bij de meeste gitaristen valt nog het meeste te halen door verbeteren van techniek en als je zover bent en je hebt goede basis spullen creeer je snel genoeg een lekkere sound.

Harry
31 maart 2003, 14:12
ik heb mijn eigen geluid, en dat zit in mijn vingers. Als hulpmiddelen heb ik wat gitaren en versterkers, en soms wat effectpedalen.
Ik ga toch echt geen spullen kopen om iemand na te kunnen doen. Degeen die mij na wil doen kan desgegwenst meer info krijgen over de spullen die ik gebruik, gratis...

sash
1 april 2003, 23:34
Ben het met Harry eens. Ik ga ook geen dure stuff kopen om het geluid van een van m'n idolen na te bootsen. Zoek gewoon naar je eigen toon en who gives a fuck als de midregelaar net niet zo staat als die op de amp van je idool...

Ohzoso
2 april 2003, 00:04
Op 2003-03-31 13:14, schreef moretel:


kan je namelijk 1000en andere geluiden krijgen en aan de andere kant is het ook niet zo dat als je die apparatuur in huis hebt je meteen het geluid wat je altijd al had willen hebben hebt.


Je kunt je laten inspireren maar het kopieren van iemands ander zijn geluid en apparatuur heeft voor mij niet zoveel zin en kost veel te veel geld. Bij de meeste gitaristen valt nog het meeste te halen door verbeteren van techniek en als je zover bent en je hebt goede basis spullen creeer je snel genoeg een lekkere sound.

Je kunt je laten inspireren maar het kopieren van iemands ander zijn geluid en apparatuur heeft voor mij niet zoveel zin en kost veel te veel geld.

Zeker nooit een tributeband gedaan?

moretel
2 april 2003, 00:33
Ik speel zat covers in diverse stijlen en heb daar zo'n multieffect voor, maar clean, overdrive in een paar varianten, af en toe een wah en wat textrem en chorus e.d., meer gebruik ik niet, daarnaast nog wat losse pedaaltjes voor andere situaties.
Ik verdiep me meer in speel techniek dan het specifieke geluid want dat bereik je vaak toch niet.
Als het maar scheurt zeg ik altijd, en wat ik de ene week mooi vind vind ik een week later weer niks.

Anders Destium
6 april 2003, 14:37
Ik ben er de persoon niet naar om eindeloos te zoeken naar dát geluid omdat toevallig die en die gitarist zo speelt. Als ik dat wel zou willen zou ik gaan voor een Line6 modeller, dat klinkt dan misschien niet maar dan heb ik het tenminste geprobeerd :wink: