PDA

View Full Version : Gitaar @ Spanje



Piet Verdriet
6 augustus 2009, 16:58
Hallo allemaal,

Ik speel al een jaar of 5 gitaar, bij een gitaarschool. Ik speel nog steeds op dezelfde gitaar (kostte destijds ongeveer 150 euro). Mijn leraar wijst me er steeds op dat ik nu wel een keer een nieuwe gitaar mag kopen. Mijn niveau is ondertussen hoger geworden.


Nu wil het toeval dat ik in spanje op vakantie ben en er dichtbij een grote gitaarfabriek staat. Ik ben opzoek naar een gitaar van ongeveer 300-500 euro. Ik ben echter op het gebied van gitaarmerken een leek.

Het zou ook nog kunnen dat mijn leraar het alleen maar zegt omdat ik dan bij hun een gitaar zal kopen. Momenteel speel ik liedjes van Tommy Emmanuel, Harry Sacksioni, etc. Ik merk af en toe wel een beetje dat het geluid misschien wel beter kan.

Zijn er mensen die me kunnen zeggen waar ik op moet letten tijdens het kopen van nieuwe gitaar of misschien een paar merken kunnen noemen. Of gaan jullie me nu vertellen dat ik echt op eigen gehoor/gevoel een keuze moet maken?

Mvg, Piet Verdriet

Git Aar
6 augustus 2009, 20:13
Volgens mij is de Alhambra daar echt heel goedkoop, of misschien een Manuel Rodriqeuz...
Ik denk dat je zelf het antwoord al gaf. Gehoor, gevoel ect.

Overigens geen zaak van verdriet lijkt me zo.
Mits je echt heel erg emotioneel gehecht ben aan je oude gitaar..

Pais
6 augustus 2009, 21:17
Weet je zeker dat je op zoek bent naar een spaanse gitaar? Tommy Emannuel en Harry Sacksioni hun muziek is vooral voor staalsnarige gitaren geschikt.

Fistfunk
6 augustus 2009, 21:21
Ik heb ook geen verstand van nylon-snarige merken, maar als je Emmanuel en Sacksioni een beetje verdienstelijk speelt is het zeker geen overbodige luxe om eens te upgraden!

snaarplukker
7 augustus 2009, 10:19
Bij die fabriek zal je ze waarschijnlijk niet kunnen kopen. Beter kan je daar langs een muziekwinkel gaan en een aantal gitaren uitproberen. Dan kan je ervaren wat lekker speelt en klinkt.

Don Capo