PDA

View Full Version : Happy new guitar day



Tho
6 augustus 2009, 16:44
Happy? Fuck happy, happy is niet metal.

Onlangs gehoord dat mijn RAN pas in mei volgend jaar klaar is. Ik ben ook uit Baneblade gestapt (Baneblade is sowieso dood nu) en aangezien ik een oldschool deathmetal band ga beginnen (denk aan Grave, Dismember, Gorefest, Obituary), laat ik deze plank in B stemmen, en er komt een SD Invader in. Hier een paar pix. Hij is afgesteld als een mongooltje, maar dat laat ik wel doen als de Invader in huis is.

pluspuntjes aan deze plank: Ebben toets, en Original Floyd Rose

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00015.jpg?t=1249569664

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00016.jpg?t=1249569699

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00017.jpg?t=1249569732

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSC00020.jpg?t=1249569765

sorry voor de blurry foto's.

Luke-wannabe
6 augustus 2009, 16:48
Sja wat zal ik zeggen. Natuurlijk niet mijn ding, maar erg tof dat je in de tussentijd zoiets kunt kopen om je gas te stillen.

Ziet er gelikt uit! Congrats dudio!

Hendriks
6 augustus 2009, 16:52
Metal niet happy? Jij mag happy zijn en voor de rest net als Luke?

mikeyaxeman
6 augustus 2009, 16:57
Hey Tho een tijdje geleden dat ik een post van je heb gezien en dan gelijk eentje met een nieuwe axe!
Metal is niet echt mijn ding maar mooie plank man! :ok:

ER!K
6 augustus 2009, 17:07
Huh? jij had het forum toch verlaten?! Anyway, blij dat je er weer bent :cheerup:
Ik heb nog steeds een hekel aan die BC Rich Headstock, verder ziet ze er prima uit!
Jammer dat je Ran nog zo lang op zich laat wachten :(

Dweezman
6 augustus 2009, 17:11
unique shapes of america, geen woord teveel!

congratz, beuken op dat ding.

macwilliams
6 augustus 2009, 17:12
What A m0th3rf0ck1ng come back.
Dat is in iedergeval een über metul plank :ok:

JeroenSchaaf
6 augustus 2009, 17:22
Gefeliciteerd ermee! niet mijn ding, maar ziet er netjes uit!

Chocola
6 augustus 2009, 17:31
:Leuk ding :). Ik vind het altijd jammer van die headstock, maar verder ziet hij er zeer gelikt uit :-).

Succes!

HaroldA
6 augustus 2009, 17:33
Tsja. BC Rich... Lelijke kop, maar wel echt uber metal! :rockon:

Welke snaren gaan er op komen?

barno
6 augustus 2009, 17:37
proficiat
nice one

hou ook wel niet van die borstenheadstock. de originele V gibson headstock vorm is immers perfect

enjoy

Tho
6 augustus 2009, 17:44
Bedankt allemaal.

De dikte van de snaren weet ik nog niet. Dat laat ik door mijn favoriete gitaartech bij Kees Dee bepalen, die weet altijd precies wat ik wil.

Zou ik met dat downtunen de floyd vast moeten zetten? Want ik wil hem namelijk wel gebruiken.. En past er eigenlijk wel een snaardikte op, passende bij B? (denk aan de laagste snaar van een 7-snarige gitaar) gezien die floyd

Mr. Dynamite
6 augustus 2009, 17:48
Wooaaa Bruut man :blast:

Erg gaaf, alleen vind ik persoonlijk de headstock wel een beetje... tja wee nie


:rockon:

Noctiis
6 augustus 2009, 17:58
Goed om Tho weer op het forum te zien :)
Toffe axe man! Ik heb niet zo'n moeite met die headstock, past best goed bij die V!

Wel errug lang wachten op die RAN zeg, volgend jaar mei, damn..

arcane
6 augustus 2009, 18:03
Bedankt allemaal.

De dikte van de snaren weet ik nog niet. Dat laat ik door mijn favoriete gitaartech bij Kees Dee bepalen, die weet altijd precies wat ik wil.

Zou ik met dat downtunen de floyd vast moeten zetten? Want ik wil hem namelijk wel gebruiken.. En past er eigenlijk wel een snaardikte op, passende bij B? (denk aan de laagste snaar van een 7-snarige gitaar) gezien die floyd

Ik heb zelf een Jackson Kelly met een Floyd (naja, licenced by floyd dan), en die staat in A, met een setje van een 7-snarige dus. Gaat prima.

Tho
6 augustus 2009, 18:04
Thanks Fangor boys!

Zoals jullie begrijpen zit een keer samen optreden er dus niet meer in ;)

pannekoek
6 augustus 2009, 18:05
fucking nice tho! damn, nog meer GAS erbij....

Ash ketchum
6 augustus 2009, 18:09
Gefeliciteerd, niet echt mijn smaak maar veel plezier ermee.

Danieldg
6 augustus 2009, 18:09
Bedankt allemaal.

De dikte van de snaren weet ik nog niet. Dat laat ik door mijn favoriete gitaartech bij Kees Dee bepalen, die weet altijd precies wat ik wil.

Zou ik met dat downtunen de floyd vast moeten zetten? Want ik wil hem namelijk wel gebruiken.. En past er eigenlijk wel een snaardikte op, passende bij B? (denk aan de laagste snaar van een 7-snarige gitaar) gezien die floyd

Lekkere gitaar man! :D En zoals ze hier zeggen: met een 'lekker ebben toetske' :cooler:

Tuurlijk kan er een setje op om in B te spelen ;) De gitaar zal wel opnieuw afgesteld moeten worden (met name de floyd), maar dat is een zorg voor de technieker.

arcane
6 augustus 2009, 18:10
Thanks Fangor boys!

Zoals jullie begrijpen zit een keer samen optreden er dus niet meer in ;)

Je bent toch bezig met een nieuwe band? Maken we daar toch gewoon een vette combo mee voor een avond:)

Tho
6 augustus 2009, 18:11
Je bent toch bezig met een nieuwe band? Maken we daar toch gewoon een vette combo mee voor een avond:)

Klopt. Ik heb een fantastische drummer gevonden. Soms komt het je wat dat betreft aanwaaien. Dan nog een hersenloze 2e gitarist en bassist (ik ben gewoon de baas), vocalen neem ik zelf voor de rekening.

Noctiis
6 augustus 2009, 18:33
Cool, keep us updated :)

Dark_Tranquillity
6 augustus 2009, 19:34
Hoe kom je nu ineens bij dit model? Echt nog nooit van gehoord! Gefeliciteerd man, en succes met je band. Een Grave achtige band kan ik altijd waarderen!

Steven Otto
6 augustus 2009, 23:00
Cannibal Corps :crazyhappy:

JeanPaul du Vinnie
6 augustus 2009, 23:18
Leuke gitaar! Die headstock is de kers op de taart... heerlijk cheesy.

macwilliams
7 augustus 2009, 00:06
Dan nog een hersenloze 2e gitarist
Jammer dat ik je Pa kan zijn. Het zou ideaal zijn met mijn OV seniorenpas.

:D

gaaf man terrorrizer, napalm death. :blast:

Megadeth22
7 augustus 2009, 00:12
Mooie gitaar. :cheerup:

Tho
7 augustus 2009, 12:40
Hoe kom je nu ineens bij dit model? Echt nog nooit van gehoord! Gefeliciteerd man, en succes met je band. Een Grave achtige band kan ik altijd waarderen!

Volgens mij is het het vervolg op z'n debiele broertje, die een palissander toets had en een licenced floyd, en see-thru finish. Het beestje kost maar 600 euro.

Toch merk je dat hij zich ondanks de specs niet kan meten met een Jackson RR24. Alles aan de Jackson is net wat soepeler (zelfs de floyd) en hij weegt een stuk zwaarder dan de BC Rich.

Dark_Tranquillity
7 augustus 2009, 15:02
Ik kan me er sinds kort wat bij voorstellen. De RR24 is echt een geweldige gitaar, en ik kan hem moeilijk laten staan.

Toch wel een gave gitaar, voor de helft minden dan een RR24 kun je er niet bijster veel van zeggen natuurlijk.

Jasper.
7 augustus 2009, 15:37
Ik vind em niet zo super, maar smaken verschillen hé!
Als jij er maar tevreden mee bent.
Persoonlijk houd ik niet zo van dat effen zwart.
En die headstock :o

Maar gefeliciteerd :ok::cheerup:

Ukeloeder
7 augustus 2009, 15:47
Je poetst je denk ik wel een zenuwziekte op deze gitaar, maar wel geil alles in zwart.

RobertoL
8 augustus 2009, 10:32
Mooie gitaar. Ik ga die BC Richen toch steeds mooier vinden.

Hoe ziet de achterkant eruit? Zit er ook een lichte headstock in de achterkant van je body? (kan even geen plaatje vinden.)

Tho
8 augustus 2009, 12:25
Ik weet wat je bedoelt! Nee dat is een nieuwe stijl van bolt-on. Deze is neck thru. De achterkant heeft een elektronica vakje en uiteraard een plaatje voor de floyd

YannickH
8 augustus 2009, 14:17
nice!ze spelen goed he:p
ik heb de matzwarte zonder floyd
nu alleen nog emg's in gooien:rockon:

Tho
8 augustus 2009, 14:23
Ja ik had je topic gezien! Mooi ding. Het zou die worden, of deze, maar ik geef de voorkeur aan een floyd.

Nee ik heb een Seymour Duncan Invader besteld. Tho goes passive again...

YannickH
8 augustus 2009, 14:24
Ja ik had je topic gezien! Mooi ding. Het zou die worden, of deze, maar ik geef de voorkeur aan een floyd.

Nee ik heb een Seymour Duncan Invader besteld. Tho goes passive again...

mja ik hou ook meer van floyd maar ik zag de mijne 2dehands staan en ik kon het niet laten:p
maar gefeleciteerd met je bc:)

Gothra
8 augustus 2009, 14:28
Nice! even lekker stevige death metal maken! vette gitaar!

GeofJackon
8 augustus 2009, 14:39
Mooi ding, maar ik blijf die headstock overmaats vinden(net zoals die bij Dean).

Ik vraag me alleen af waarom je hier niet ook een blackout insteekt. Het lijkt me dat die minder rommelig klinken dan invaders.

Tho
8 augustus 2009, 14:41
Gewoon om te proberen. Als het niet bevalt gaat ie er net zo snel weer uit.

Quicksilver
9 augustus 2009, 01:09
Die B.C. Riches zijn wel erg in trek de laatste tijd, of vergis ik me nou?

Erg mooi Tho :ok: Wel wat jaloers.. :sssh::mad:
Trouwens, de Deluxe NJ's vind ik toch wel het beste prijs/kwaliteits-gehalte wat ik totnogtoe heb gezien. :rockon:

Tho
10 augustus 2009, 11:33
Vind ik niet. Je betaald nogal veel voor die overdreven omlijning. Zelfs de randen van de toets glimmen van het parelmoer. Dat vind ik niet mooi.

Overheated
10 augustus 2009, 11:46
Haha als metal fan xD Leuk ding :D

bat
10 augustus 2009, 11:59
Dan nog een hersenloze 2e gitarist
Ja! Ik heb al een Strat en ik kan bijna het intro van One van Metallica spelen (de eerste twee maten dan, hè, de rest is mij te moeilijk)! Stuur maar een PB en we komen er wel uit.

;)

Gave gitaar, wilde in mijn wilde jaren ook een BC Rich (toen ik nog niet ontdekt had dat ik metal fantastisch vind om te horen, maar kut om te spelen), maar dan een Warlock.

belfrink
10 augustus 2009, 12:24
B tuning ... heerlijk ! :D

F*R*E*A*K
10 augustus 2009, 16:19
Gaaf Tho!

Jammer van Baneblade.... Maarja, verandering is ook vooruitgang.

Als je ooit nog een gitarist zoekt....

Tho
11 augustus 2009, 16:06
Ik meen dat jij toch een eindje uit de buurt woont ;) maar als je dat kan opbrengen en een voorliefde hebt voor oldschool deathmetal (en dat heb je) geef ik misschien nog wel eens een gil.


Zo, Invader is vandaag binnen gekomen, meteen naar Kees Dee gebracht voor een flinke inbouw/afstel beurt. Waarschijnlijk heb ik hem morgen al weer!

Gothra
11 augustus 2009, 16:17
Nice! Ik wil je trouwens wel is horen spelen, heb je filmpjes op youtube van baneblade of iets anders?

HaroldA
11 augustus 2009, 16:20
Nice! Ik wil je trouwens wel is horen spelen, heb je filmpjes op youtube van baneblade of iets anders?

2 sec zoeken: http://www.youtube.com/results?search_query=baneblade+live

Tho
11 augustus 2009, 17:30
www.myspace.com/baneblademusic

Tho
13 augustus 2009, 10:53
Zo! Gister m'n gitaartje opgehaald bij Kees Dee. Niet om te spammen, maar die jongens leveren altijd weer fantastisch afstel/inbouw werk.

Hij staat nu in B, zonder dat de floyd is geblokt of wat dan ook. Speelt geweldig en de floyd is gewoon lekker stabiel.

De Invader zit er ook in. Ik heb alleen nog maar op laag volume gespeeld, en op een Peavey 6505 top kan dat eigenlijk niet. Als je hem boven de 1 zet brult hij al als een gek dus ik kan nog niet echt iets over de Invader zeggen (behalve dat hij er gevaarlijk uit ziet, met die veel te dikke pooltjes).
Op het eerste gehoor mis ik veel output die ik gewend ben van de Blackout, maar op hoog volume klinkt dat al anders denk ik.
Wel denk ik dat ik er, gezien het mahonie en de output, meer high en presence in moet draaien. Ik ben benieuwd!

toon-
13 augustus 2009, 11:00
Ik ook. Laat nog even weten wat je er van vindt als je deftig hebt kunnen testen :)

Tho
13 augustus 2009, 11:03
Ik ook. Laat nog even weten wat je er van vindt als je deftig hebt kunnen testen :)

Dat zal ik zeker doen! Waarschijnlijk volgende week.

gerrekat
13 augustus 2009, 11:08
Zoeen (precies dezelfde) heb ik jaren geleden eens gehad was inderdaad niet een zo'n verkeerde plank. de headstock is wel erg kwetsbaar. Ik vond de stock PU's ook helemaal niet verkeerd klinken trouwens....

Tho
13 augustus 2009, 11:27
Zoeen (precies dezelfde) heb ik jaren geleden eens gehad was inderdaad niet een zo'n verkeerde plank. de headstock is wel erg kwetsbaar. Ik vond de stock PU's ook helemaal niet verkeerd klinken trouwens....

Nee? Nou was wel al van plan om er iets anders in te zetten maar ik heb netjes gewacht tot ik hem ingeplugged had voor ik een andere PU had besteld. Ik kon er geen lekkere volle scheur uit krijgen. Ik heb er hier nog een liggen uit de brugpositie. 2 tientjes ex verzenden en hij is voor jou :hippie:

Arvoitus
13 augustus 2009, 14:26
HNGD: Heavy New Guitar Day!

Mooie gitaar tho!

Speeddemon
13 augustus 2009, 16:59
Tho, mooie plank! Niet helemaal mijn ding, ben meer van de klassieke V-shape, en zoals al eerder gezegd, die blotebillen/borsten headstock...neh... maar sowieso cool dat ie een ebony toets heeft!

Tho
13 augustus 2009, 17:13
thanks assholes!

Ja die headstock hahaha, m'n balzak past er precies in! Ik hou inderdaad van ebben toetsen, maar het lijkt een mooier plankje dan het is hoor. Heel subtiel geverfd ;)

Tho
31 augustus 2009, 22:13
Ik zou nog even melden hoe het beestje op hoog volume klinkt. (over Koch Powertone stack)

Mid op 12 uur, bass er bijna helemaal uitgedraaid, omdat het anders gewoon te blurry werd. Ik denk dat dat komt doordat hij geheel van niet al te hoge kwaliteit mahonie is, maar het is prima bij te stellen. Hij zoemt wel wat door bij de mutes, maar hij brult als een gek.

Hele goede tussenstop dus ;)

TimoSomers
1 september 2009, 14:11
Vind dit voor een BC een hele mooie!
Btw Tho, waarom probeer je niet eens zevensnarige meuk voor die lage B?