PDA

View Full Version : Trilogy Bending



meul
6 augustus 2009, 15:26
Ik zit Trilogy van Spectrasonics uit te chekken.
weet iemand hoe je één enkele noot kan benden (opdrukken)?

Er zit wel een gliss bass in maar die bend op elke toon, das irritant.

In fruity zit een noot bend funktie op de pianoroll, maar op deze invoer reageert Trilogy niet.

STW
7 augustus 2009, 04:18
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=253516

meul
7 augustus 2009, 12:04
hmmmmm :( als ik het goed lees kan ik dat schudden?

ik gebruik geen midi apparaat om in te voeren. ik teken mijn lijnen in de pianoroll. alle samples staan in een .dat file, ik vermoed dat het daar mis gaat.
op een los wavje kan ik een pitch bend zetten. infruity heb je een hiervoor een apart dingetje. dit werkt mooi. waardeloos want er zitten wel goede sounds in Trilogy

Fenderwim
7 augustus 2009, 15:55
Ik gebruik Trilogy niet, maar uit de beschrijving kan ik lezen dat ze een envelope hebben die ook op pitch werkt.

Moet dus te doen zijn.

Groeten

Wim

meul
7 augustus 2009, 16:19
Ik stuur aan in fruity loops.
daar heb je gewoon een soort lijn die de toon omhoog of omlaag dwingt.
Trilogy reageerd niet op deze lijn (noem het maar even lijn want ik weet niet hoe het heet.)

in de automation lane heb je verder geen opties om dit te doen. misschien is het een fruity georienteerd probleem. aan de andere kant heb ik ook een aantal andere plugin's die dit niet doen. het werkt vooral op losse wavjes lijkt het.

meul
7 augustus 2009, 17:04
hmmm, in cubase lukt het me wel.
fruity heeft geen pich bend automation lane.
ik kan hem in ieder geval niet vinden.

de functie waar ik het over had heet in fruity de slide functie, maar deze werkt niet met vst's lees ik nu in de handleiding.

gitaarhaantje
7 augustus 2009, 18:33
Iets anders is het pakket ni komplete 5 niet wat voor je?
Als ik luister wat voor freaky shit je maakt, moet je daar ook wel mee uit de voeten kunnen...

Ik kan je helaas niet helpen met trilogy...

Groeten

laurens