PDA

View Full Version : Gaten in de markt.



Gerth
6 augustus 2009, 13:34
Ik vroeg me af of er nog gitaarcollega's zijn die door een bepaald gat in de markt "verplicht" zijn hun GAS-geil bij door hun minder geliefde fabrikanten te gaan zoeken...

Mijn voorbeeld: heb nu de simpelste Ibanez GRG-170, zij het dan linkshandig (voor 100 euro op de kop kunnen tikken, superkoopje), en heb moeten vaststellen dat Ibanez geen enkel linkshandig model uit de RG-reeks met vaste brug heeft (en ben niet zo tremolo-minded... ), dus voor een eventuele opvolger zal ik er ofwel eentje moeten laten verbouwen, ofwel naar ESP (LTD) en consoorten "overlopen"... en ik vond die headstock van de (G)RG's nu net de mooiste... :)

(waarschijnlijk een topic waar de leftys nét iets meer te zeggen zullen hebben, mag ik voorspellen)

Greets,

Gerth
7 augustus 2009, 13:03
Niet allemaal tegelijk... Dacht nu eens een topic voor lotgenoten gestart te hebben... of moesten er weer foto's bij? :seriousf:

HaroldA
7 augustus 2009, 13:12
Ik zou mij door de vorm van de headstock niet laten beperken tot 1 merk. Ware het niet dat ik ook geen lelijke wil hebben! (Epiphone, de meeste BC Rich'es, Heritage, etc)

Gerth
7 augustus 2009, 13:15
Dat van die headstock was nu wel een "grapje", maar toch bedankt voor de tip :chicken:

(maar vind em toch de mooiste...)

HaroldA
7 augustus 2009, 13:23
Dat van die headstock was nu wel een "grapje", maar toch bedankt voor de tip :chicken:

Tsja... Ik vind gewoon alle gitarenmerken met een Gibson-achtige headstock geweldig! :cheerup:



:soinnocent:

Bram+
7 augustus 2009, 14:31
Ik vroeg me af of er nog gitaarcollega's zijn die door een bepaald gat in de markt "verplicht" zijn hun GAS-geil bij door hun minder geliefde fabrikanten te gaan zoeken...

Mijn voorbeeld: heb nu de simpelste Ibanez GRG-170, zij het dan linkshandig (voor 100 euro op de kop kunnen tikken, superkoopje), en heb moeten vaststellen dat Ibanez geen enkel linkshandig model uit de RG-reeks met vaste brug heeft (en ben niet zo tremolo-minded... ), dus voor een eventuele opvolger zal ik er ofwel eentje moeten laten verbouwen, ofwel naar ESP (LTD) en consoorten "overlopen"... en ik vond die headstock van de (G)RG's nu net de mooiste... :)

(waarschijnlijk een topic waar de leftys nét iets meer te zeggen zullen hebben, mag ik voorspellen)

Greets,
Ibanez lijkt dit jaar wel een pro-lefty offensief te zijn begonnen, bijvoorbeeld ook met de eerste (high end) linkshandige JEM (http://ibanez.wikia.com/wiki/JEM7VL) en Satriani (http://ibanez.wikia.com/wiki/JS1200L)-modellen ooit, maar het gebrek aan een linkshandige fixed RG is inderdaad wel een rare misser. Hopelijk dat ze de lijn van dit jaar voortzetten, een linkshandige RGA of zo zou toch wel moeten kunnen.

Wat betreft die headstock, dat vind ik ook een van de meest geslaagde creaties op het gebied van headstocks van de vorige eeuw.

Gerth
7 augustus 2009, 15:44
Beste Bram+,

Weeral verheug je mij met een niet te versmaden on-topic-post op één van mijn onderwerpen, waarvoor dank!

Inderdaad jammer van die RG's zonder vaste brug, die bij concurrent ESP/LTD wel degelijk zijn markt heeft, gezien de vele LP en SG-copies (met vaste brug) die daar (metal-)brokken maken...

En gezien ik nogal allergisch en overgevoelig ben voor lelijke headstocks ben ik blij dat mijn ultieme bewondering voor de Ibanez-inkeping met jou gedeeld wordt! Het is volgens mij één van de weinige modellen headstock (Fender en Gibson niet meegerekend - die zijn "historisch") dat er niet lijkt "aan te hangen" maar dat volledig in evenwicht staat met de gitaar.

barno
7 augustus 2009, 18:17
Beste Bram+,

Weeral verheug je mij met een niet te versmaden on-topic-post op één van mijn onderwerpen, waarvoor dank!

Inderdaad jammer van die RG's zonder vaste brug, die bij concurrent ESP/LTD wel degelijk zijn markt heeft, gezien de vele LP en SG-copies (met vaste brug) die daar (metal-)brokken maken...

En gezien ik nogal allergisch en overgevoelig ben voor lelijke headstocks ben ik blij dat mijn ultieme bewondering voor de Ibanez-inkeping met jou gedeeld wordt! Het is volgens mij één van de weinige modellen headstock (Fender en Gibson niet meegerekend - die zijn "historisch") dat er niet lijkt "aan te hangen" maar dat volledig in evenwicht staat met de gitaar.

ivm die headstock: i beg to differ, ik vind dat er heel veel merken mooie headstocks hebben die in tune zijn met het hele gitaarontwerp: Rickenbacker, veel Harmony's en Danelectro's, Gretsch, enz...