PDA

View Full Version : Ibanez gitaarpakket



Beginnertjekb
6 augustus 2009, 13:15
Hoi,

Ik zit te overwegen of ik deze gitaar zal kopen,maar heb veel gelezen dat de meeste starterspakketen waardeloos zijn. Wat vinden jullie van dit pakket?

http://shop.strato.com/epages/61351642.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61351642/Products/7060022

Mark1990
6 augustus 2009, 13:23
Zoals je al gelezen hebt, zijn inderdaad veruit de meeste beginnerspakketten waardeloos. Het grootste probleem is dat de versterker vaak niet meer waard is dan 2-3 tientjes, waardoor het geluid dat eruit komt te wensen overlaat.
Om te kijken of de gitaar zelf iets voor je is, hebben we wat meer informatie nodig.
- wat voor muziekstijl wil je gaan spelen?
- wat is je budget voor gitaar+amp?

Uit mijn ervaring blijkt dat het het verstandigste is om met iemand naar een muziekwinkel te gaan die er verstand van heeft, zodat die je kan helpen in je keuze. Dan heb ik het niet alleen over de goede hout/pickup keuze voor jouw muziekstijl, maar ook over hoe de vorm en dikte van de hals geschikt is voor jouw wensen.

pannekoek
6 augustus 2009, 13:24
gitaartje is waardeloos maar nog best degelijk om mee te beginnen. versterkertje is compleet waardeloos en je hebt er helemaal niets aan.
en aangezien een versterker 2/3de van je geluid maakt heb je dus helemaal niets aan zo een setje.

niet kopen dus. koop een leuk gitaartje in de winkel en een roland cube versterker. dan ben je klaar.

bagheera
6 augustus 2009, 13:28
probeer zo'n 300 Eur uit te geven.
80 Eur voor een 2de hands cube en de rest aan een gitaar en je bent al heel goed op weg

Beginnertjekb
6 augustus 2009, 13:39
Mijn smaak is: rock en metal en daar wil ik tot 200 euro besteden voor de gitaar. Ik ken verder niemand die mee kan gaan om advies te geven.

almarvk
6 augustus 2009, 13:40
En wat is je totale budget?

Beginnertjekb
6 augustus 2009, 13:44
Niet te hoog budget,maar wil wel voor een goede kwaliteit wel iets door sparen.

richwoodplayer
6 augustus 2009, 13:45
we bedoelen, wat is je budget voor gitaar en versterker bij elkaar?

Beginnertjekb
6 augustus 2009, 13:47
we bedoelen, wat is je budget voor gitaar en versterker bij elkaar? Tot 300 euro alles bij elkaar. Is dat realistisch?

pannekoek
6 augustus 2009, 13:49
Tot 300 euro alles bij elkaar. Is dat realistisch?

2de hands zou het net kunnen lukken.

probeer te zoeken naar een ibanez gitaar en een roland cube 30x als versterker. heel belangrijk. daar zitten hele goede rock en metal geluiden op.

aangezien je de gitaar toch wel gaat vervangen na een jaartje ofzo als je verder gaat spelen. de versterker gaat dan iig een stuk langer mee.

Rock Bottom
6 augustus 2009, 13:51
Dat is best realistisch om mee te beginnen.
Zoals al gezegd is kun je het best even kijken voor een 2de hands roland cube versterkertje.
Mischien ook een goed idee om voor een 2dehands gitaar te kijken.
Maar nieuw valt er zeker ook wel wat leuks te vinden.

Beginnertjekb
6 augustus 2009, 13:54
Daar twijfel ik over: is de kwaliteit van tweedehandse gitaren en de versterkers dan beter of even goed? Welk budget is logischer als je alles nieuw wilt? En waarom vinden jullie de roland cube versterkers zo'n goed merk?

Rock Bottom
6 augustus 2009, 14:06
De cube is een heel degelijk versterkertje die zijn geld waard is, je kan er ook redelijk veel mee qua geluid en zo ook een geluid vinden dat goed bij jou of je muziek past.

Over de meeste gitaren denk ik altijd maar zo:
Zodra ze de winkel uitzijn zijn ze al 30% minder waard.
Meer dan de helft van de mensen geeft het spelen snel op en ploft ze evrvolgens op marktplaats etc.

Ook kun je dus een 2de hand gitaar kopen die kwalitatief een stuk beter is voor dezelfde prijs als een goedkope nieuwe.

Het beste is wel om echt iemand met een beetje verstand van gitaren te zoeken en die meenemen om je een beetje wegwijs te maken.

marter544
6 augustus 2009, 15:43
gitaartje is waardeloos maar nog best degelijk om mee te beginnen. versterkertje is compleet waardeloos en je hebt er helemaal niets aan.
en aangezien een versterker 2/3de van je geluid maakt heb je dus helemaal niets aan zo een setje.

niet kopen dus. koop een leuk gitaartje in de winkel en een roland cube versterker. dan ben je klaar.

Grappenmaker, die Ibanez GRX'en zijn niet per defenitie waardeloos. Ik heb een GRX40, terwijl ik ook "veel beter" spul heb, maar speel nog steeds met plezier op die grx40.. Versterkertje is idd niet veel soeps. Naar mijn ervaring klinkt de VT30xl (oid) van Vox beter dan de cubes.. Maarja, wat een mooie, nieuwe, rockgitaar is wat je binnen jouw budget kan kopen, is de Schecter omen 6 en ook hun 006.

Ik zou sowieso tremelo's een beetje ontwijken en voor iets met een vaste brug gaan. Ibanez GAX gitaren zijn ook erg degelijk en goed geprijst, ook nieuw. http://www.thomann.de/nl/ibanez_gax30tr_egitarre.htm

Beginnertjekb
7 augustus 2009, 11:41
Waar moet ik opletten bij een tweedehandse gitaar en versterker? Wat vinden jullie van deze advertentie?

http://link.marktplaats.nl/269893225

Nashco
7 augustus 2009, 22:23
Lijkt me een fake aan het plaatje boven aan de hals te zien?

Je mag mijn Epiphone SG G400 Cherry red kopen voor 230 euro.
Als je daar intresse in hebt ;)

pannekoek
7 augustus 2009, 22:41
Lijkt me een fake aan het plaatje boven aan de hals te zien?

Je mag mijn Epiphone SG G400 Cherry red kopen voor 230 euro.
Als je daar intresse in hebt ;)

het is gewoon een echte hoor ;)


Grappenmaker, die Ibanez GRX'en zijn niet per defenitie waardeloos. Ik heb een GRX40, terwijl ik ook "veel beter" spul heb, maar speel nog steeds met plezier op die grx40.. Versterkertje is idd niet veel soeps. Naar mijn ervaring klinkt de VT30xl (oid) van Vox beter dan de cubes.. Maarja, wat een mooie, nieuwe, rockgitaar is wat je binnen jouw budget kan kopen, is de Schecter omen 6 en ook hun 006.

Ik zou sowieso tremelo's een beetje ontwijken en voor iets met een vaste brug gaan. Ibanez GAX gitaren zijn ook erg degelijk en goed geprijst, ook nieuw. http://www.thomann.de/nl/ibanez_gax30tr_egitarre.htm


ik schreef de ibanez grx ook niet direct af, ik zei dat ze niet veel soeps zijn maar best degelijk als je niet heel veel keus heb

Azaruc
7 augustus 2009, 23:11
ik schreef de ibanez grx ook niet direct af, ik zei dat ze niet veel soeps zijn maar best degelijk als je niet heel veel keus heb


Zoals Marter al heeft gezegd, zijn ook mijn ervaringen met de ibanez GRX: de gitaar zelf is echt niet slecht. Sterker nog, ook ik speel er nog met plezier op, naast m'n prs bijvoorbeeld. Zolang je de tremolo met rust laat is er echt niets mis mee vind ik. Natuurlijk is hij niet top-of-the-bill uitgerust, maar om meteen te zeggen dat die gitaren niet veel soeps zijn lijkt me te voorbarig... Een beginner kan er heel lang plezier van hebben denk ik.

Over de versterker uit het pakketje ben ik het wel met je eens; aardig om op te beginnen, maar je raakt er vrij snel op uitgekeken.

macwilliams
8 augustus 2009, 01:07
Zoals Marter al heeft gezegd, zijn ook mijn ervaringen met de ibanez GRX: de gitaar zelf is echt niet slecht. Sterker nog, ook ik speel er nog met plezier op, naast m'n prs bijvoorbeeld. Zolang je de tremolo met rust laat is er echt niets mis mee vind ik. Natuurlijk is hij niet top-of-the-bill uitgerust, maar om meteen te zeggen dat die gitaren niet veel soeps zijn lijkt me te voorbarig... Een beginner kan er heel lang plezier van hebben denk ik.

Over de versterker uit het pakketje ben ik het wel met je eens; aardig om op te beginnen, maar je raakt er vrij snel op uitgekeken.
Nou asjeblaft niet gaan vertellen dat het echt goede gitaren zijn met een prachtig geluid, heb er eenmaal eentje in m'n vingers gehad. En ik vond hem ook niet zo veel meer dan alleen een starters gitaartje.

Azaruc
8 augustus 2009, 06:33
Nou asjeblaft niet gaan vertellen dat het echt goede gitaren zijn met een prachtig geluid, heb er eenmaal eentje in m'n vingers gehad. En ik vond hem ook niet zo veel meer dan alleen een starters gitaartje.

Dat hoor je mij ook niet zeggen :). Ik zeg dat een beginner er lang plezier van kan hebben. Dit in tegenstelling tot een hoop ander low-budget gitaren die constant ontstemmen, slecht te intoneren zijn etc.
Ik vond alleen de opmerking dat deze gitaren waardeloos waren onterecht, en daarom reageerde ik hier nog even op.

geert1976
8 augustus 2009, 09:53
Dat hoor je mij ook niet zeggen :). Ik zeg dat een beginner er lang plezier van kan hebben. Dit in tegenstelling tot een hoop ander low-budget gitaren die constant ontstemmen, slecht te intoneren zijn etc.
Ik vond alleen de opmerking dat deze gitaren waardeloos waren onterecht, en daarom reageerde ik hier nog even op.

ze zijn best ok, maar niet meer dan dat, mijn neefje heeft er ook een, ook een s tarterspakket, heb dat ding een dagje onder handen genomen en nu is die ook behoorlijk bespeelbaar, maar het geluid vond ik nu nietecht om over naar huis te schrijven

Beginnertjekb
8 augustus 2009, 10:50
Dus deze gitaar( van mijn eerste post) ontstemt minder vlug?

Waarom willen verkopers mij altijd heel slecht starterspakket aansmeren en mij geen losse gitaar en versterker verkopen?

@Geert1976: wat heb je veranderd/verbeterd aan de gitaar?

pannekoek
8 augustus 2009, 12:17
Dus deze gitaar( van mijn eerste post) ontstemt minder vlug?

Waarom willen verkopers mij altijd heel slecht starterspakket aansmeren en mij geen losse gitaar en versterker verkopen?
@Geert1976: wat heb je veranderd/verbeterd aan de gitaar?

lekker makkelijk ;)