PDA

View Full Version : Boosted highgain amp shootout



caliban
6 augustus 2009, 11:08
Een nieuwe highgain shootout, maar dit keer met geboosted amps (en één niet gebooste).
http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2397859
Op de tweede pagina staat welke amp er bij welk clipje hoort.

Ik ga even door in het wit voor wie nog niet blind geluisterd heeft.

Ik vond de eerste en de derde clip het leukste, van de 6505 had ik dit ook verwacht, maar de DSL100 komt er voor mij dus super uit.
Clip 4 is veel minder vet, maar toch nog heel goed voor een SS-amp. Niet-geboost (clip 5) klinkt hij wel niet meer leuk, een heel vieze mid-scoop.
De ultra plus klinkt wat minder dan de DSL en de 6505, maar is als ik me niet vergis ook een heel deel goedkoper.

JeroenSchaaf
6 augustus 2009, 11:17
Grappig net allemaal even beluisterd! Niet gedacht dat een DSL zo vet kon klinken :)

caliban
6 augustus 2009, 11:31
Je moet zo denken: je kan zelfs een rectifier goed doen klinken met een boost voor.

JeroenSchaaf
6 augustus 2009, 11:40
Lol:D

En versterker 5 klonk ook ... zeer apart :D

interessander
6 augustus 2009, 12:16
Lees ik er nu overheen of wordt er nergens vermeld wat de boost is?

soup
6 augustus 2009, 12:19
Maxon OD808


en ik vond 3 en 4 het beste klinken, 1 en 2 vond ik maar zo zo

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 13:16
Vet hoor Fre!! Ik zou gaan voor amp 1 en amp 2. De vierde en vijfde vind ik echt heel erg lelijk. 3 is mooi maar mij iets te klinisch. Tussen 1 en 2 kan ik maar moeilijk kiezen.

Lijkt die OD808 erg op bv de TS808 van Ibanez?

robert-gitarist
6 augustus 2009, 13:41
Ik vind ze eigelijk allemaal wel erg veel op elkaar lijken qua sound :???: Behalve amp 5 (ENGL) die klinkt echt anders maar de eerste 4 vind ik behoorlijk veel op elkaar lijken.

AART
6 augustus 2009, 13:46
Op een of andere manier vind ik gebooste amps meestal minder goed klinken dan een goede amp zonder boost. Meer verzadigt ofzo. De extra gain is vaak onnodig en de extra strakheid/lompheid gaat ten koste van de openheid van de sound. Hebben meer mensen dat?

robert-gitarist
6 augustus 2009, 13:49
Te veel gain hou ik niet van. Je hoort dan te weinig terug van het gitaar spel en het geluid van de gitaar. Plus dat het geluid fizzy gaat klinken.

Ibanez666
6 augustus 2009, 14:00
Op een of andere manier vind ik gebooste amps meestal minder goed klinken dan een goede amp zonder boost. Meer verzadigt ofzo. De extra gain is vaak onnodig en de extra strakheid/lompheid gaat ten koste van de openheid van de sound. Hebben meer mensen dat?

Vind ik ook, zeker voor slag. Een solo wat sustain geven is dan wel soms goed te doen met een boost. Ik vind de eerste 4 redelijk veel op elkaar lijken, nummer 5 klinkt mij als bagger in de oren..waar is het mid gebleven?

sjaak1990
6 augustus 2009, 15:09
Kan helaas niet luisteren nu maar ik vind dat een boost je amp niet hoeft dicht te smeren. Ik gebruik een crunch box en deze smeert niet dicht, vind hem ook voor rhythm sounds erg geschikt. Wel zet ik de gain lager op de amp zelf natuurlijk, werkt ook perfect met mn DEA.

sjaak1990
6 augustus 2009, 15:20
Te veel gain hou ik niet van. Je hoort dan te weinig terug van het gitaar spel en het geluid van de gitaar. Plus dat het geluid fizzy gaat klinken.

DSL op lead 1 gain op 3 met een boost ervoor HEERLIJK of op crunch met gain niet te hoog en dan boosten, niet veel gain wel een dikker geluid.

sjaak1990
6 augustus 2009, 18:46
Lijkt alsof de deep switch aanstaat bij de DSL hier, klinkt wat minder daardoor, te bassig en niet strak op die manier.

Ibanez666
6 augustus 2009, 19:26
Lijkt alsof de deep switch aanstaat bij de DSL hier, klinkt wat minder daardoor, te bassig en niet strak op die manier.

Ik heb sowieso de bas altijd op maximaal 2 staan of zo, de bas laat ik liever aan de bassist over.

caliban
7 augustus 2009, 00:19
Ik vind ze eigelijk allemaal wel erg veel op elkaar lijken qua sound :???: Behalve amp 5 (ENGL) die klinkt echt anders maar de eerste 4 vind ik behoorlijk veel op elkaar lijken.

Lees de juiste amp-lijst. De vijfde clip is dezelfde amp als bij clip 4 maar dan niet geboost. Een solidstate amp dus.

Jimwoud
7 augustus 2009, 11:02
Ik vind ze allemaal niet zo klinken, maar als ik moest kiezen klinkt 6505 toch het beste.

caliban
7 augustus 2009, 16:01
Ik vind ze allemaal niet zo klinken, maar als ik moest kiezen klinkt 6505 toch het beste.

Ik vond de eerste 3 heel fel op elkaar lijken, en alle drie behoorlijk goed klinken, de 6505 klinkt net iets beter, maar op een of andere manier misschien wat te bassig voor in een band.