PDA

View Full Version : Snaren vraag? (dick dale content)



Rock Bottom
5 augustus 2009, 21:26
Ik kreeg het maar niet voor elkaar om Dick Dale nummers zo te laten klinken als het moet dus ik wou ff kijken of hij hele apparte stemmijngen gebruikte.
Zie net dat hij op achterlijk dikke snaren speelt: Dean Markley 16p, 28p, 20p, 38w, 48w en 58w DAMN
Dit lijkt me niet op elke gitaar mogenlijk ofwel?

Wel cool dat hij ze rechtshandig op een linkshandige gitaar, ga ik eens andersom proberen om te kijken of het wat is.

Arthis
5 augustus 2009, 21:43
Wel cool dat hij ze rechtshandig op een linkshandige gitaar, ga ik eens andersom proberen om te kijken of het wat is.

Dat deed Hendrix ook altijd zo. Zo heb je een veel groter aanbod gitaren.

tidalwave_sideburns
5 augustus 2009, 21:44
Ik kreeg het maar niet voor elkaar om Dick Dale nummers zo te laten klinken als het moet dus ik wou ff kijken of hij hele apparte stemmijngen gebruikte.
Zie net dat hij op achterlijk dikke snaren speelt: Dean Markley 16p, 28p, 20p, 38w, 48w en 58w DAMN
Dit lijkt me niet op elke gitaar mogenlijk ofwel?

Wel cool dat hij ze rechtshandig op een linkshandige gitaar, ga ik eens andersom proberen om te kijken of het wat is.

Het schijnt ook dat z'n nek er krom van ging staan.

Rock Bottom
5 augustus 2009, 21:46
Nee juist anders dan hendrix, hij deed ze op een linkshandige als een rechtshandig, waarschijlijk omdat hij als linkshandige beginner er niet bij nadacht;)
Letterlijk op de kop dus

Rock Bottom
5 augustus 2009, 21:48
Het schijnt ook dat z'n nek er krom van ging staan.

Dat verwachte ik dus ook.
Even serieus van de ene bakkebaard tegen de andere, DD is toch wel de enige die met een strat wegkomt!?!


Kan zelfs geen dikkere snaren vinden dan 014 barriton snaren

barno
5 augustus 2009, 22:37
dick dale sound: dikke snaren ok, maar vooral zijn amp, dacht dual showman of twin en zeker een buizen fender reverb tank

Die laatste is er nu in pedaaltjesvorm (Boss/Fender), iemand dat al geprobeerd?
heb tot nu toe (alle holy en holier grails tenspijt) nog niks gehoord dat mijn reverb tank kan vervangen. En ik zou dat wel willen, want dat ding is pain in the arse on stage (gevoelig).

btw; dick dale manier van reversed strings: zie de eveneens erg grote Albert King