PDA

View Full Version : Marshall MGP 9004 - 9000 series



Ramy91
5 augustus 2009, 17:04
Hallo,

Ik kan een Marshall MGP 9004 voor €120 kopen, maar nu heb ik eigenlijk nooit van deze pre-amp gehoord. Een eindtrap heb ik al voor een pre-amp. Dus ik zou hem meteen kunnen gebruiken.

Maar heeft iemand verdere info over de pre-amp voor me, of enige ervaringen?

Bedankt!

Puerco
5 augustus 2009, 19:24
2 kanaals solid state stereo preamp (dus geen buizen). Gemaakt tussen 1990 en 1993 als ik het goed heb.
Geen ervaring mee...

Nocki
11 augustus 2009, 10:36
Voor het geld gewoon een leuk ding. Verwacht er idd geen buizensound van maar hij is wel goed voor zn geld. Als je een marshall soundje zoekt en de jaren 80 spreken je aan dan is het een leuk ding.
Als je ervan houdt om met je volume knop op je gitaar te spelen dan is het niks :)

Gewoon doen dus.

interessander
24 augustus 2009, 14:40
Subtiele bump, ik heb er net een gekocht (nog niet binnen) als backup en ben erg benieuwd of hij bevalt, wellicht ook leuk voor thuis via de headphone out...

Nog meer mensen met ervaringen hier?

interessander
27 augustus 2009, 11:10
Tweede subtiele bump. Ik heb hem gisteren binnengekregen en snel even getest.
Het is geen superstrakke high gain sound maar op zich klinkt het niet verkeerd.

Het is niet een erg veelzijdige preamp, clean klinkt wel okee en de scheur klinkt naar mijn smaak maar in een vrij beperkt gebied goed, je hebt al gauw teveel mids en de bas maakt hem erg snel zompig.

Misschien dat een booster ervoor of een EQ in de loop nog wel uitmaakt maar ik heb geen goede ervaring met het boosten van een solid state preamp. Ik ben benieuwd hoe het via een goede eindtrap klinkt op een 4x12...

Grappig is dat de headphone out bijna identiek klonk aan de preamp via een line6 toneport met een poweramp en 4x12 simulatie.

Jimwoud
27 augustus 2009, 11:22
Ik heb hem wel eens getest bij de plug in amsterdam. Ik vond het wel een leuk ding maar niks serieus, de buizen versie schijnt wel een stuk beter te zijn.

interessander
27 augustus 2009, 19:59
Ik heb ook nog een Rocktron Chameleon gekocht, ben benieuwd hoe die bevalt en welke er mag blijven.

AART
27 augustus 2009, 21:23
Ik heb ook nog een Rocktron Chameleon gekocht, ben benieuwd hoe die bevalt en welke er mag blijven.

Zou je dan niet gewoon die beiden verkopen en een mesa studio preamp zoeken? ;)

interessander
27 augustus 2009, 22:08
2HE is weer zo overdreven, het lijkt me handig om een simpel 1HE pre-amp en 1HE powerampje te hebben als backup, voor mezelf maar evt ook voor de andere gitarist. En die dumpen we dan in het rack van de drummer, de enige die nog rackspace heeft ;)