PDA

View Full Version : Ernie Ball EB-2240 Hybrid Slinky Reinforced



Dimitri Wouters
5 augustus 2009, 14:35
hey

heeft er iemand ervaring met deze snaren? ik wil eens set bestellen maar weet niet goed welke. heb eigenlijk nog nooit een snaar moeten vervangen. heb mijn gitaar nu een maand maar wilt toch wat reserve hebben liggen.

http://www.westera-music.nl/muziek/components/com_virtuemart/shop_image/product/22177.jpg

Spitfire
5 augustus 2009, 15:00
Snaren zijn typisch van die dingen waarvan je gewoon een aantal setjes koopt en dan voor jezelf kijkt welke je het beste bevallen. Ik kan wel zeggen dat ik dit setje helemaal het einde vind, maar dan hoeft dat nog niet voor jou te gelden ;)

hole
5 augustus 2009, 15:26
Dimitri,

let er wel op dat je niet zomaar vanalles op je gitaar kunt gooien.

Als je (sterk) afwijkt van de diktes die er nu op liggen, kan dit gevolgen hebben voor de afstelling. (er zal niks kapot gaan, en misschien merk je het niet eens, maar dingen zoals intonatie en actie en de spanning van de nek zou misschien aangepast moeten worden)

Maar: Ernie Ball zijn goede snaren, ik gebruik niet anders. De dikte die jij daar hebt is wel vrij standaard, dus kan er weinig misgaan.

Chocola
5 augustus 2009, 15:37
Ik had altijd Ernie Ball, tot ik d'addario ontdekte ^^. Ik vind Elixer ook lekker spelen, beter dan d'addario. Ernie Ball komt wel als laatste op mijn lijstje.

Probeer ze alle drie eens, dan weet je wat je lekker vind. Ik raad je wel aan om bij je huidige gauge te blijven, vooral de lage snaren hebben vaak een negatieve invloed op de intonatie/afstelling.

Braindead
5 augustus 2009, 18:57
Daar heb ik wel ervaring mee ja. Ontzettend fijne snaren en ik zit net te denken waarom ik die eigenlijk niet meer gebruik. Ik ging op een keer snaren halen en toen hadden ze die reinforced niet. Ben toen weer overgestapt op de normale 0.10's. Volgens mij breken die reinforced zowat nooit. De gewone ook zelden of nooit trouwens. Ernieball zijn gewoon de beste snaren IMO.

Mijn ervaringen zijn net andersom. d'addario brak bij mij vaker en vond ze niet zo fijn... :D Elixer heb ik nog niet geprobeerd. Klinkt als een eyeliner merk of iets dergelijks.

FruscianteFan
5 augustus 2009, 22:58
Snaren zijn typisch van die dingen waarvan je gewoon een aantal setjes koopt en dan voor jezelf kijkt welke je het beste bevallen. Ik kan wel zeggen dat ik dit setje helemaal het einde vind, maar dan hoeft dat nog niet voor jou te gelden ;)
+ 1

Probeer gewoon wat uit. Het zal, zeker in het begin, niet zo heel veel uitmaken welke snaren je hebt. Pas wel een beetje op met de diktes: je kunt best .010 erop leggen als je eerst .009 had. .011 zal ook geen probleem zijn, al zul je merken dat dat wat zwaarder speelt. Als je in een winkel vraagt om 'gewoon een setje voor elektrische gitaar', zit je eigenlijk al niet verkeerd.

Dat ik, en vele anderen, uitgebreid onderzoek heb gedaan, tsjah. Ik gebruik nu altijd .012-.052 van GHS. Je moet zelf maar weten hoeveel tijd je eraan wilt besteden. Ik ging pas voor het eerst snaren vervangen toen ik na een jaar mijn gitaar niet meer gestemd kreeg, nu vervang ik ze elke 3 weken. Als je eraan toe bent om ze zo vaak te vervangen, is het ook een stuk makkelijker om te vergelijken.

Kortom, koop gewoon een setje. Komt wel goed ;)

Rock Bottom
6 augustus 2009, 10:39
Ik had altijd Ernie Ball, tot ik d'addario ontdekte ^^. Ik vind Elixer ook lekker spelen, beter dan d'addario. Ernie Ball komt wel als laatste op mijn lijstje.

Probeer ze alle drie eens, dan weet je wat je lekker vind. Ik raad je wel aan om bij je huidige gauge te blijven, vooral de lage snaren hebben vaak een negatieve invloed op de intonatie/afstelling.

Ik had altijd d'addario tot ik een gitaar van een exvriendin oppakte met Ernie Balls.

guitarkid
6 augustus 2009, 10:54
Ik had altijd d'addario tot ik een gitaar van een exvriendin oppakte met Ernie Balls.

En toen....? Details graag. ;)

Gr. C.

HaroldA
6 augustus 2009, 11:03
Volgens mij breken die reinforced zowat nooit. De gewone ook zelden of nooit trouwens. Ernieball zijn gewoon de beste snaren IMO.

De reinforced heb ik geen ervaring mee, maar Ernie Ball snaren gaan bij mij erg snel kapot (Hybrid & Not even slinky's).

Dean Markley (Blue steel), D'Addario, Dunlop (Zakk Wylde) en GHS (Zakk Wylde) doe ik wel erg lang mee...

Oftewel: het ligt helemaal aan je speelstijl, gitaren en vooral voorkeur wat de beste snaren voor iemand zijn!

Dimitri Wouters
6 augustus 2009, 11:07
Dimitri,

let er wel op dat je niet zomaar vanalles op je gitaar kunt gooien.

Als je (sterk) afwijkt van de diktes die er nu op liggen, kan dit gevolgen hebben voor de afstelling. (er zal niks kapot gaan, en misschien merk je het niet eens, maar dingen zoals intonatie en actie en de spanning van de nek zou misschien aangepast moeten worden)

Maar: Ernie Ball zijn goede snaren, ik gebruik niet anders. De dikte die jij daar hebt is wel vrij standaard, dus kan er weinig misgaan.


het probleem is dat ik helemaal niet weet welke dikte er nu op ligt.
ik heb een epiphone les paul ultra 2. maar heb mij hier op internet al sufgezocht welke snaren er standaard op staan maar vind er nergens de info van. mss kan ik best eens gewoon naar de winkel bellen.

Hendriks
6 augustus 2009, 11:08
Is hier al eens eerder gepost http://www.nekymusic.com/index.html , ik heb net 5 setjes d' addario binnen voor €16,50 nog geen € 3,30 per set en incl. verzenden.

almarvk
6 augustus 2009, 11:12
Oftewel: het ligt helemaal aan je speelstijl, gitaren en vooral voorkeur wat de beste snaren voor iemand zijn!

Inderdaad! Ik heb zelf ook meerdere merken uitgeprobeerd en elk merk heeft weer z'n eigen feel, duurzaamheid en speelbaarheid. En dat is volledig persoonlijk...