PDA

View Full Version : op zoek naar een goede backup gitaar



pannekoek
5 augustus 2009, 11:38
hey gitaarnetters,

ik ben eigenlijk op zoek naar een goede backup gitaar. met m'n band speel ik metal met een hele strakke en ruige sound. als main gitaar gebruik ik hiervoor een gibson les paul custom met seymour duncan blackouts, en als backup een epiphone les paul custom zakk wylde signature met blackouts.

maar ik wil eigenlijk iets anders, want die epiphone voegt live niet veel toe.

ik zoek dus een gitaar die ik live veel zal gebruiken.

het liefst met deze specs:

- floyd rose (verplicht)
- high output pickups (emg/blackouts etc)
- extreme vorm mag best

budget: maximaal 1500 euro

ik heb al een jackson rr24 getest en de jackson phill demmel signature.
maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik daarvan beter vond.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen


groeten,:ok:

richwoodplayer
5 augustus 2009, 11:43
B.C Rich mockingbird ST trans red :cheerup:

+floyd rose
+high output pickups
+extreme vorm
+onder de 1500 euries
:D

FruscianteFan
5 augustus 2009, 12:02
Een backup gitaar hoeft toch niets toe te voegen?

pannekoek
5 augustus 2009, 12:28
Een backup gitaar hoeft toch niets toe te voegen?

ik zoek dus een backup gitaar die wel wat toevoegd ;)


ik zal hem voornamelijk in drop c houden. en m'n les paul custom in e/drop d.

aangezien ik met de band in veel stemmingen speel is dat wel erg prettig

Luke-wannabe
5 augustus 2009, 12:30
M.a.w. je zoekt gewoon een reden om een nieuwe gitaar te kopen?

Rock Bottom
5 augustus 2009, 12:35
B.C Rich mockingbird ST trans red :cheerup:

+floyd rose
+high output pickups
+extreme vorm
+onder de 1500 euries
:D

Dit lijkt mij een van de beste opties (Foto komt hier van gitaarnet):
http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Mockingbird2.jpg
Anders die nieuwe ESP eclipse I CTM FR:
http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/guitars/espstd/eclipse/images/eclipse-i_ctm_fr-1.jpg

EIGENLIJK VIND IK EEN FR IN EEN LES PAUL SPUUGLELIJK sorry moest er even uit.

pannekoek
5 augustus 2009, 12:36
M.a.w. je zoekt gewoon een reden om een nieuwe gitaar te kopen?

dus?
:seriousf:



mockingbird vind ik niet echt iets voor mij. gafe gitaar maar niet mijn ding.
esp eclips valt ook al af. geen les paul vorm erbij :) ik heb er al 3

FruscianteFan
5 augustus 2009, 12:49
ik zoek dus een backup gitaar die wel wat toevoegd ;)


ik zal hem voornamelijk in drop c houden. en m'n les paul custom in e/drop d.

aangezien ik met de band in veel stemmingen speel is dat wel erg prettig
Met andere woorden, je zoekt geen backup. Een backup is (voor mij) een gitaar die ik kan pakken als ik een snaar breek ofzo.

Maar goed, het doet er niet toe: als jij op zoek bent naar een nieuwe gitaar, mag dat uiteraard ;)

Josha
5 augustus 2009, 13:38
ESP en LTD hebben erg veel gitaren met EMG's en FR, teveel om hier even allemaal op te noemen. Met 1500,- euro weet ik zeker dat je daar wel iets tussen kan vinden.

nickofzo
5 augustus 2009, 13:48
gibson sg ..

koen=)
5 augustus 2009, 14:08
http://www.espguitars.com/guitars_mh.html
een ltd:rockon: mh (bovenste) floyd rose + emg:rockon: + leuk topje:) in rood of blauw:punk:
succes met je zoektocht:hippie:

Rock Bottom
5 augustus 2009, 14:11
gibson sg ..

Lees jij wel.

Een SG met FR dat lijkt me nof vreselijker dan op een lp.

Liquid_Metal
5 augustus 2009, 14:16
Met andere woorden, je zoekt geen backup. Een backup is (voor mij) een gitaar die ik kan pakken als ik een snaar breek ofzo.

Maar goed, het doet er niet toe: als jij op zoek bent naar een nieuwe gitaar, mag dat uiteraard ;)

Ja dat wilde ik eigenlijk ook net posten :P. Sowieso lijkt het me dat de backup ongeveer gelijk moet zijn aan de main. Ik zou iig geen andere sound willen als er een snaar breekt (helaas is dat nu wel het geval, maar dat is budgettechnisch).
Ik zou sowieso hetzelfde model houden in andere stemmingen (wederom is dat niet zo).

Maar it's up to you :). Als je echt een andere sound wil zou ik eens naar de Ibanezzen kijken. Superstrats met felle toon.

nickofzo
5 augustus 2009, 14:28
haha dat fr was me ontgaan, sorry
dan zou ik richting een esp gaan en dan metname waar Koen=D mee op de proppen kwam
is wel zon beetje al in 1..
makkelijk op te pakken
emg's
fr
leuk kleurtje
en nodigt wel uit om gitaar te spelen

wiegersma
5 augustus 2009, 14:41
Check Ibanez, Jackson, Schecter, BC Rich, LTD, ESP, Dean, enz....
er is zoveel keus en kwaliteit voor €1500 dat je op je eigen oren en feel zult moeten vertrouwen. Iedereen zal hier vast weer een ander idee aandragen, waardoor je misschien door alle aanbod nog steeds niet zoveel verder komt.
Ga lekker met je maten een gitaarshoptour houden!:punk:

demetalenman
5 augustus 2009, 15:00
Waarom voegt de epi niet veel toe, licht eens nader toe. Het lijkt me geen verkeerde gitaar.

Ik zou eens kijken naar een paar modellen van schecter. Ik zie dat je uit almere komt, bij NL muziek hebben ze volgens mij wel een paar schecters staan.

Maar om in dezelfde mensuur als de gibson te blijven is de BC rich mockingbird wel een goede gitaar.

allochthomas
5 augustus 2009, 15:08
hehe, m'n ibanez wou je toen niet overkopen omdat je geen geld had, en nu heb je een budget van 1500.

Les Paul R8
5 augustus 2009, 15:14
Niet een gitaar met een extreme vorm, maar wel ideaal als backup is de PRS CE. De CE24 heeft pickups met behoorlijk hoge output. CE is erg veelzijdig door de coil split. Hij geeft gewoon erg goeie humbucker sounds en mooie single coil sounds. Hij is vooral ideaal als back-up omdat hij erg goed op stemming blijft.

Chocola
5 augustus 2009, 15:47
En Carvin dan? Als je weet wat je wil, is dat de uber-optie.

Quicksilver
5 augustus 2009, 16:23
hey gitaarnetters,

ik ben eigenlijk op zoek naar een goede backup gitaar. met m'n band speel ik metal met een hele strakke en ruige sound. als main gitaar gebruik ik hiervoor een gibson les paul custom met seymour duncan blackouts, en als backup een epiphone les paul custom zakk wylde signature met blackouts.

maar ik wil eigenlijk iets anders, want die epiphone voegt live niet veel toe.

ik zoek dus een gitaar die ik live veel zal gebruiken.

het liefst met deze specs:

- floyd rose (verplicht)
- high output pickups (emg/blackouts etc)
- extreme vorm mag best

budget: maximaal 1500 euro

ik heb al een jackson rr24 getest en de jackson phill demmel signature.
maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik daarvan beter vond.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen


groeten,:ok:

Niet erg origineel binnen je eigen band, zo'n signature gitaar. Daarbij is de RR24 ook vele malen mooier!:cheerup:

Chocola
5 augustus 2009, 16:28
Ran Guitars of Carvin

HUESSEN
5 augustus 2009, 17:24
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/shredV.jpg

http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/shredExplorer.jpg

Beide Gibson shred modellen hier moet het toch mee lukken en is ook gelijk al het geld op!:zz:

Wiellem
5 augustus 2009, 17:51
Een explorer lijkt me ook wel mooi bij je collectie passen :)

Gaat je Zack Wylde Epiphone niet meer weg dan?

pannekoek
5 augustus 2009, 19:03
hehe, m'n ibanez wou je toen niet overkopen omdat je geen geld had, en nu heb je een budget van 1500.

inderdaad ja ^^

het grote probleem is dat er geen muziekwinkel in de beurt met gigantisch veel high gain gitaren.

welke muziekwinkel heeft veel gitaren van jackson, schecter, ibanez, esp, dean etc?

nlmuziek bij mij in de buurt heeft tegenwoordig ook niet heel veel meer interessants voor me.

Quicksilver
6 augustus 2009, 01:44
In je openingspost had je het over 2 jacksons dus je hebt roughly waarschijnlijk een smaak in hetzelfde straatje als de mijne.:ok:

RR5FR IV?
http://www.thomann.de/nl/jackson_rr5fr_iv_bk.htm
http://images6.thomann.de/pics/bdb/223118/1237530_800.jpg
Je hebt hem ook in het zwart, maar de witte met de pins geniet mijn eerste keuze..

Ook een zeer bijzondere, KV5FR King V:
http://www.thomann.de/nl/jackson_kv5fr_king_v_bolted_steel.htm
http://images6.thomann.de/pics/bdb/233416/1707213_800.jpg


Je kunt ook naar Dean kijken. Ik persoonlijk heb hélemaal niets met Dean, maar wellicht jij wel?

En je kunt ook gewoon die RR24 nemen, prachtding! Die zou ik boven beide bovengenoemde gitaren verkiezen, maar ik dacht laat ik de man eens wat keuze geven. :seriousf:

Is een middagje musicstore niets voor je? Gitaren te over man! :seriousf: Gewoon een retourtje trein!

pannekoek
6 augustus 2009, 12:09
Je kunt ook naar Dean kijken. Ik persoonlijk heb hélemaal niets met Dean, maar wellicht jij wel?

En je kunt ook gewoon die RR24 nemen, prachtding! Die zou ik boven beide bovengenoemde gitaren verkiezen, maar ik dacht laat ik de man eens wat keuze geven. :seriousf:

Is een middagje musicstore niets voor je? Gitaren te over man! :seriousf: Gewoon een retourtje trein!

pfft ritje musicstore? :seriousf: geen idee of mn ouders dat wel toelaten dat ik alleen naar keulen toe ga :seriousf: hun hebben er iniedergeval geen zin in om mij te brengen :)

zijn er geen muziekwinkels in nederland met een grote collectie jackson gitaren?

het word eens tijd dat er in nederland een musicstore komt!

Wiellem
6 augustus 2009, 12:20
Neem wat maten mee dan of de mensen uit je band :)

FruscianteFan
6 augustus 2009, 12:56
Toch is een dagje Keulen best een hele onderneming. Ook als je volwassen bent en vanuit Nijmegen vertrekt.

macwilliams
6 augustus 2009, 14:24
Big1 Zwolle ?
Zat gitaren voor metal met floyd daro.

Tankman
6 augustus 2009, 15:00
inderdaad ja ^^

welke muziekwinkel heeft veel gitaren van jackson, schecter, ibanez, esp, dean etc?


De Spanjaard in Alkmaar heeft wat van Jackson, Ibanez en Dean staan en ze bestellen van die merken ook alles wat je maar wilt.

Er staat momenteel daar een heerlijke Gibson Flying V in het zwart met 3 humbuckers, of een Dean ML met Floyd in het zwart met gouden hardware.

Qua Schecters staan er wat Omen-6jes en een 7-string met een floyd, niet zeker welk model, maar dat is zeker aan te raden. Check andere ff de website of bel ze op. Aardige gozers. Ze helpen je aan alles dat je maar wilt.

michi3l
6 augustus 2009, 15:15
Bij Mupo gitaren in zwaag (oude veiling 105) hebben ze veel gitaren die wel wat voor jou zouden kunnen zijn ;)

Quicksilver
6 augustus 2009, 15:53
pfft ritje musicstore? :seriousf: geen idee of mn ouders dat wel toelaten dat ik alleen naar keulen toe ga :seriousf: hun hebben er iniedergeval geen zin in om mij te brengen :)

zijn er geen muziekwinkels in nederland met een grote collectie jackson gitaren?

het word eens tijd dat er in nederland een musicstore komt!

Hoe oud ben je dan, pannekoek?

En NL Musicstore +10! :hippie:

pannekoek
6 augustus 2009, 18:04
Hoe oud ben je dan, pannekoek?

En NL Musicstore +10! :hippie:

ik ben 18 :)

Quicksilver
7 augustus 2009, 00:47
ik ben 18 :)

Leef je in een koelkast? Voor zover mijn kennis gaat kan een pannekoek moeilijk 18 jaar goed blijven.. What's the catch? :seriousf:

geert1976
7 augustus 2009, 01:00
Big One in Zwolle heeft wel een boel geschikte gitaren hangen voor je en geschikte jongens met verstand van zaken

dus met Floyd Rose, batterij buckertjes, puntjes gitaren, super strats, gibbys

macwilliams
7 augustus 2009, 07:00
Big One in Zwolle heeft wel een boel geschikte gitaren hangen voor je en geschikte jongens met verstand van zaken

dus met Floyd Rose, batterij buckertjes, puntjes gitaren, super strats, gibbys

Dat zei ik vanmiddag ook al. En bovendien een uitstekende service.

pannekoek
7 augustus 2009, 20:29
Dat zei ik vanmiddag ook al. En bovendien een uitstekende service.

die zal ik eens bekijken! bedankt voor het advies. ik hoop ook dat ik mijn ouders zover krijg om richting keulen te rijden!

macwilliams
7 augustus 2009, 21:34
En vragen naar André.

pannekoek
7 augustus 2009, 21:38
En vragen naar André.

wie is andre?

macwilliams
7 augustus 2009, 21:59
Een metal/ hardrock gitarist die rustig en kalm alles uitlegt. Hij werkt daar!!

pannekoek
7 augustus 2009, 22:18
Een metal/ hardrock gitarist die rustig en kalm alles uitlegt. Hij werkt daar!!

bij big one in zwolle? :)

macwilliams
7 augustus 2009, 22:50
Ja, bij big one werkt André, André heeft mij geholpen met onder andere mijn ENGL (die Steve morse sig) gaat heel onbevooroordeeld te werk en luistert en steekt dan van wal en komt dan met suggesties!

Die moet je hebben.
Ga er vroeg heen, zo tegen openingstijd.
Het is er dan nog lekker rustig en kun je het geluidshok gebruiken.

pannekoek
7 augustus 2009, 23:02
Ja, bij big one werkt André, André heeft mij geholpen met onder andere mijn ENGL (die Steve morse sig) gaat heel onbevooroordeeld te werk en luistert en steekt dan van wal en komt dan met suggesties!

Die moet je hebben.
Ga er vroeg heen, zo tegen openingstijd.
Het is er dan nog lekker rustig en kun je het geluidshok gebruiken.



ik zal big one deze week wel eens een keer bellen wat ze allemaal hebben staan wat voor mij interessant is. ik hoop iniedergeval een jackson rr24 (zwart/geel) en een jackson phill demmel signature (in het wit) .

dat zijn voor mij de belangrijkste kandidaten

Duss321
10 augustus 2009, 16:53
hey gitaarnetters,

ik ben eigenlijk op zoek naar een goede backup gitaar. met m'n band speel ik metal met een hele strakke en ruige sound. als main gitaar gebruik ik hiervoor een gibson les paul custom met seymour duncan blackouts, en als backup een epiphone les paul custom zakk wylde signature met blackouts.

maar ik wil eigenlijk iets anders, want die epiphone voegt live niet veel toe.

ik zoek dus een gitaar die ik live veel zal gebruiken.

het liefst met deze specs:

- floyd rose (verplicht)
- high output pickups (emg/blackouts etc)
- extreme vorm mag best

budget: maximaal 1500 euro

ik heb al een jackson rr24 getest en de jackson phill demmel signature.
maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik daarvan beter vond.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen


groeten,:ok:



Helaas, koop en verkoop is niet toegestaan op het forum, dat kan op www.gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl).

Bert K, mod

demetalenman
12 augustus 2009, 15:41
is iets wat ongewoon is voor metal niet leuk.

ik heb een telecaster met een hot rail erin. Klinkt erg lekker.

Fender heeft bijvoorbeeld ook een John 5 tele en een jim root signature. Ook nieuw is de dave murray stratocaster.

is wel wat anders dan al die gevaarlijke puntige gitaren.

Luke-wannabe
12 augustus 2009, 16:09
Yeah dude!
Ik blijf erbij. Tele's zijn zo ontzettend bruut voor metal.

Jimwoud
13 augustus 2009, 11:02
Yeah dude!
Ik blijf erbij. Tele's zijn zo ontzettend bruut voor metal.

Klopt! Tijd geleden geprobeerd en klonk gaaf(met single coil), alleen geen echte metalsound, maar wel lekker.

Ben nu een SX telecaster aan het ombouwen met een fullsize humbucker in de brug.

bagheera
13 augustus 2009, 11:15
En Pannekoek hoe zit het met je zoektocht.
Al nieuws uit zwolle, hadden ze die gitaren die je wou.
Of willen je ouders toch naar Keulen rijden.

edje kadetje
13 augustus 2009, 12:05
hey gitaarnetters,

ik ben eigenlijk op zoek naar een goede backup gitaar. met m'n band speel ik metal met een hele strakke en ruige sound. als main gitaar gebruik ik hiervoor een gibson les paul custom met seymour duncan blackouts, en als backup een epiphone les paul custom zakk wylde signature met blackouts.

maar ik wil eigenlijk iets anders, want die epiphone voegt live niet veel toe.

ik zoek dus een gitaar die ik live veel zal gebruiken.

het liefst met deze specs:

- floyd rose (verplicht)
- high output pickups (emg/blackouts etc)
- extreme vorm mag best

budget: maximaal 1500 euro

ik heb al een jackson rr24 getest en de jackson phill demmel signature.
maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik daarvan beter vond.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen


groeten,:ok:

je zoekt dus juist geen back up. Maar een extra gitaar. Dat is natuurlijk even legitiem, maar het is wel wat onduidelijk gesteld.

Mij lijkt als tegenhanger voor de gibson inderdaad een superstrat (charvel, jackson, ibanez) een logische keuze.

vulvasonic
13 augustus 2009, 21:05
je zoekt dus juist geen back up. Maar een extra gitaar. Dat is natuurlijk even legitiem, maar het is wel wat onduidelijk gesteld.

Mij lijkt als tegenhanger voor de gibson inderdaad een superstrat (charvel, jackson, ibanez) een logische keuze.

Ik zou sowieso niet voor een 'echte' back-up gitaar kiezen. Wij mogen er misschien moeilijk over doen, maar 95% van het aanwezige publiek bij optredens, horen het verschil toch niet, mocht je een heel andere gitaar pakken, in het geval een snaar gesprongen is (bijvoorbeeld).

Gedurende de periodes in mijn leven als optredend artiest, waarin ik in het bezit was van een 'echte' back-up gitaar, speelde ik niet of nauwelijks op die back-ups. Zonde van het geld.

Enfin, dat is ook maar mijn mening. :)

pannekoek
13 augustus 2009, 23:33
Ik zou sowieso niet voor een 'echte' back-up gitaar kiezen. Wij mogen er misschien moeilijk over doen, maar 95% van het aanwezige publiek bij optredens, horen het verschil toch niet, mocht je een heel andere gitaar pakken, in het geval een snaar gesprongen is (bijvoorbeeld).

Gedurende de periodes in mijn leven als optredend artiest, waarin ik in het bezit was van een 'echte' back-up gitaar, speelde ik niet of nauwelijks op die back-ups. Zonde van het geld.

Enfin, dat is ook maar mijn mening. :)


ik zocht ook niet echt een backup gitaar maar een 2de gitaar die ik vooral tijdens optredens zal gebruiken samen met mijn gibson. :)

ik heb overigens wel ongeveer een keuze gemaakt maar daarover open ik wel een topic als het zover is ;)
het moet wel een beetje spannend blijven he :D