PDA

View Full Version : Welke cabinet onder welke amp ?



davidof
5 augustus 2009, 01:08
Hoi!

Ik ga binnenkort een versterkertje kopen voor bij mijn 2de band te zetten. Stijl: hardrock - heavy metal - Metalcore - Hardcore - ... vrij variërend dus ;) als er maar voldoende Gain is !

Voor de versterker zelf dacht ik Marshall MG100HDFX te kopen aangezien deze niet te duur is en ikzelf de Marshall MG100DFX heb. Die vind ik (ondanks alle negatieve comments) ideaal voor mijn genre ! (ander advies voor versterkers mag uiteraard ook maar liefst niet te duur )

Bij die Marshall MG100HDFX zit al een cabinet bij .. maar ik zou eventueel een goedkope ENGL op de kop kunnen tikken, zou dit de klank verbeteren? Ook vroeg ik mij af WELKE cabinet je kan aansluiten op zo een (100 watt?) versterker. Ik studeer wel elektromechanica :$ maar ik weet echt niet hoeveel ohm je op hoeveel watt kan aansluiten enz .. enige info zou nuttig zijn allesinds =)

Greeets!

caliban
5 augustus 2009, 02:54
Hoi!

Ik ga binnenkort een versterkertje kopen voor bij mijn 2de band te zetten. Stijl: hardrock - heavy metal - Metalcore - Hardcore - ... vrij variërend dus ;) als er maar voldoende Gain is !

Voor de versterker zelf dacht ik Marshall MG100HDFX te kopen aangezien deze niet te duur is en ikzelf de Marshall MG100DFX heb. Die vind ik (ondanks alle negatieve comments) ideaal voor mijn genre ! (ander advies voor versterkers mag uiteraard ook maar liefst niet te duur )

Bij die Marshall MG100HDFX zit al een cabinet bij .. maar ik zou eventueel een goedkope ENGL op de kop kunnen tikken, zou dit de klank verbeteren? Ook vroeg ik mij af WELKE cabinet je kan aansluiten op zo een (100 watt?) versterker. Ik studeer wel elektromechanica :$ maar ik weet echt niet hoeveel ohm je op hoeveel watt kan aansluiten enz .. enige info zou nuttig zijn allesinds =)

Greeets!