PDA

View Full Version : epiphone stratocaster



reitse
4 augustus 2009, 19:28
Dag,

Ik kan goedkoop een epiphone stratocaster krijgen, gitaar ziet er leuk uit maar weet er vrij weinig van af.

Weet iemand bijvoorbeeld in welke tijd de gitaren gebouwd zijn?
de kwaliteit, of was het een grote flop waardoor je ze niet veel ziet.

alvast bedankt,

Reitse

geert1976
4 augustus 2009, 19:31
hmm is dat een stratkopie met zo'n naar beneden geknikte headstock?

volgens mij waren dit niet de beste Epi's, hadden volgens mij triplex body, dat is op zich niet zo erg, maar wat belangrijker is de bespeelbaarheid liet nog wel te wensen over

reitse
4 augustus 2009, 19:34
hmm is dat een stratkopie met zo'n naar beneden geknikte headstock?

hmhm, een strat met zo'n explorer-achtige headstock

bagheera
4 augustus 2009, 19:36
Heb je er een foto van want een epi strat dat lijkt me sterk.
Nu ja ze hebben ook gitaren in de vorm van een caravan maar toch.

geert1976
4 augustus 2009, 19:39
Heb je er een foto van want een epi strat dat lijkt me sterk.
Nu ja ze hebben ook gitaren in de vorm van een caravan maar toch.

nee, no joke, er zijn Epi strats geweest, met een soort van explorer headstock

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.freetimeweb.nl/home/picture/sub/gitaar/verzameling/epiphone_v.jpg&imgrefurl=http://www.freetimeweb.nl/home/gitaar/epiphone/epiphone.html&usg=__62ZuQkEucNinKf55DQ9TQVJ9Bfc=&h=1180&w=852&sz=56&hl=nl&start=1&um=1&tbnid=IVrEyq3YoRToXM:&tbnh=150&tbnw=108&prev=/images%3Fq%3Depiphone%2Bstrat%26hl%3Dnl%26client%3 Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26 sa%3DX%26um%3D1

kijk maar:ok:

reitse
4 augustus 2009, 20:04
Heb je er een foto van want een epi strat dat lijkt me sterk.

ik heb er een foto van, http://www.easymatic.com/jorgecosta/imgs/Epiphone.jpg

bagheera
4 augustus 2009, 20:34
ik heb er een foto van, http://www.easymatic.com/jorgecosta/imgs/Epiphone.jpg

Het is niet waar zeg, wel heb je me nou daar , nog nooit gezien.
En blijkbaar was hun reputatie niet al te best of wat ?

Bram+
4 augustus 2009, 20:42
Reputatie zegt niet zoveel over daadwerkelijke kwaliteit natuurlijk. Daarbij, zelfs Gibson maakt tegenwoordig multiplex gitaren :D

Ik heb een Epiphone P Bass-achtige (een bas dus) en dat vind ik zelf geen verkeerd ding. Element is wel zwak, maar dat zijn wel bekende euvels bij budgetgitaren en bovendien makkelijk te verhelpen.

Plant
4 augustus 2009, 21:43
Yep, deze Epi strat ken ik!

Ze hadden ook nog een Tele-model met die headstock.
De brochures heb ik niet meer, maar ik had van die boekjes die bij de stands van Music & Harmony lagen en daar stonden ze in. Dat was in de eerste helft van de jaren '90.
Er waren ook starterpakketjes met zo'n Strat en een LP model met geschroefde hals en een versterkertje. Zo'n dingetje wat ieder merk wel heeft, maar dan met eigen merknaam erop.
Ook Fender bassen werden gekopiëerd door Epi, maar of die ook zo'n banaan headstock hadden weet ik niet meer.

Bram+
4 augustus 2009, 21:48
Yep, deze Epi strat ken ik!

Ze hadden ook nog een Tele-model met die headstock.
De brochures heb ik niet meer, maar ik had van die boekjes die bij de stands van Music & Harmony lagen en daar stonden ze in. Dat was in de eerste helft van de jaren '90.
Er waren ook starterpakketjes met zo'n Strat en een LP model met geschroefde hals en een versterkertje. Zo'n dingetje wat ieder merk wel heeft, maar dan met eigen merknaam erop.
Ook Fender bassen werden gekopiëerd door Epi, maar of die ook zo'n banaan headstock hadden weet ik niet meer.
Yep, inderdaad ook bassen met een explorerachtige headstock.

Plant
4 augustus 2009, 22:02
hmm is dat een stratkopie met zo'n naar beneden geknikte headstock?

volgens mij waren dit niet de beste Epi's, hadden volgens mij triplex body, dat is op zich niet zo erg, maar wat belangrijker is de bespeelbaarheid liet nog wel te wensen over

Haha, geert1976 :seriousf: Moet je nodig een topic starten en reclame maken over je eigen zojuist aangeschafte Gibson M3 met zo'n headstock (alleen dan omhoog gericht).

Edit: Over M3 gesproken: de daarop gebaseerde Epiphone EM-1 (met headstock naar beneden) en EM-2 FX met trem zijn nog in het programma zie ik.
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=286&CollectionID=18
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=298&CollectionID=18

geert1976
4 augustus 2009, 23:22
Haha, geert1976 :seriousf: Moet je nodig een topic starten en reclame maken over je eigen zojuist aangeschafte Gibson M3 met zo'n headstock (alleen dan omhoog gericht).

Edit: Over M3 gesproken: de daarop gebaseerde Epiphone EM-1 (met headstock naar beneden) en EM-2 FX met trem zijn nog in het programma zie ik.
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=286&CollectionID=18
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=298&CollectionID=18

huh? ik snap de strekking van je post niet helemaal:???:

Plant
5 augustus 2009, 21:49
huh? ik snap de strekking van je post niet helemaal:???:

Ik begrijp uit je eerdere reaktie dat je dit Epi strat model helemaal niet kent:

"hmm is dat een stratkopie met zo'n naar beneden geknikte headstock?

volgens mij waren dit niet de beste Epi's, hadden volgens mij triplex body, dat is op zich niet zo erg, maar wat belangrijker is de bespeelbaarheid liet nog wel te wensen over"

Allereerst betwijfel ik dat triplex. Ik heb ooit een blankgelakte versie gezien van dat model uit de jaren '90. Ik meen me te herinneren dat dat essen was.
Bovendien stel je zomaar even dat de bespeelbaarheid te wensen overliet :???: Leg uit!

Als ik die Gibson M3 en die Epi's M-1 en 2 zie, zie ik op het eerste gezicht eenzelfde hals (met al dan niet soortgelijke gespiegelde headstock).

Natuurlijk weet ik ook wel dat dit soort Epi's 'budgetgitaren' zijn, maar daarom hoeven ze niet per definitie slecht (bespeelbaar) te zijn. Er zullen Gibby's zijn met gemiddeld slechtere halzen en Epi's met betere.

Je verhaal komt een beetje op mij over als "Ik heb een Gibson = duur en dus goed en die Epi is een cheapo en dus slechter bespeelbaar".

Daar moest ik om lachen (en nog steeds :seriousf: )

geert1976
5 augustus 2009, 23:09
Ik begrijp uit je eerdere reaktie dat je dit Epi strat model helemaal niet kent:

"hmm is dat een stratkopie met zo'n naar beneden geknikte headstock?

volgens mij waren dit niet de beste Epi's, hadden volgens mij triplex body, dat is op zich niet zo erg, maar wat belangrijker is de bespeelbaarheid liet nog wel te wensen over"

Allereerst betwijfel ik dat triplex. Ik heb ooit een blankgelakte versie gezien van dat model uit de jaren '90. Ik meen me te herinneren dat dat essen was.
Bovendien stel je zomaar even dat de bespeelbaarheid te wensen overliet :???: Leg uit!

Als ik die Gibson M3 en die Epi's M-1 en 2 zie, zie ik op het eerste gezicht eenzelfde hals (met al dan niet soortgelijke gespiegelde headstock).

Natuurlijk weet ik ook wel dat dit soort Epi's 'budgetgitaren' zijn, maar daarom hoeven ze niet per definitie slecht (bespeelbaar) te zijn. Er zullen Gibby's zijn met gemiddeld slechtere halzen en Epi's met betere.

Je verhaal komt een beetje op mij over als "Ik heb een Gibson = duur en dus goed en die Epi is een cheapo en dus slechter bespeelbaar".

Daar moest ik om lachen (en nog steeds :seriousf: )

je lult uit je neck, dan lees je niet goed, die stelling dat ik Gibsons heb en de rest dus crap vind is crap van jouw zijde.

Ik kan mij een topic op het forum herinneren waarin de Epi strat ter sprake is gekomen en daarin werd vermeld dat ze niet allemaal even goed waren en de bespeelbaarheid te wensen over liet, wellicht heeft Epi ze ook in solidbody geproduceert.

Als je meerdere posten van mij leest weet je dat ik Japanse cheapo gitaren juist waardeer en ook vaak verdedig, evenals de Epiphone's.

Op de Epiphone Rebel terug te komen, die heb ik zelf ook gehad en waren/zijn voor hun prijs prima gitaren, nog steeds trouwens.

De vergelijking met de M3 gaat niet op, andere houtsoorten, andere electronica en de Epi heeft een strat tremolow en de M3 heeft een Floyd Rose, dus een wezenlijk verschil, geeft ook niet, de M3 was stukken duurder.

maaruh eerst lezen en dan dom lullen:soinnocent: en als je al mijn posten zou lezen zou je dit allemaal weten

dus als je het niet erg vind lach ik nu om jou.

pannekoek
5 augustus 2009, 23:30
ik heb best wat ervaring met een epiphone strat (lijkt sterk op een beginnersset stratocaster)

speelt compleet waardeloos en is echt een stuk brandhout

geert1976
5 augustus 2009, 23:31
ik heb best wat ervaring met een epiphone strat (lijkt sterk op een beginnersset stratocaster)

speelt compleet waardeloos en is echt een stuk brandhout

i rest my case, heb ik het toch goed onthouden:soinnocent:

Little Jay
6 augustus 2009, 12:30
2e gitarist van mijn 1e bandje, lááááng geleden had er ook één. De klank was wel ok in mijn herinnering (hoewel mijn klankbeeld toen nog niet zo ontwikkeld was), maar wat ik me vooral herinner is dat hij altijd vals was, de Epi ontstemde voortdurend weet ik nog......

marter544
6 augustus 2009, 12:52
Vriend van mij heeft zo'n ding, en dat is een prima gitaar, alleen de elementen zijn wat minder.