PDA

View Full Version : Stageplan en prikliijst.

Nellyrocks
4 augustus 2009, 17:29
He allen,

Ik ben altijd de contactpersoon geweest als het gaat op techniek in de band maar heb daar stiekem helemaal geen verstand van. een lijstje met wat we nodig hebben kan ik nog wel maken maar ik zie ook wel eens priklijsten van bands met hele specifieke voorkeuren voor mics en dergelijke. Hebben jullie dat ook of is dat meer geluidsman zelfbevlekkingsmateriaal.

Daarbij ben ik wel benieuwd naar wat jullie gebruiken voor een stangeplan. Ik heb, denk ik, wel wat aardigs in elkaar geflanst.

Deze dus
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/stageplan.jpg

Toch merk ik dat er te vaak dingen fout gaan of missen. "Ja, staat niet op de rider." Hoor ik dan. "Ja, fuk jou. Kijk maar" zeg ik dan. Ik neem tegenwoordig standaard een exemplaar of copie van verzonden mails mee naar optredens om te bewijzen dat iets afgesproken is.

hebben jullie dat ook?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie het technische gedeelte communiceren met de zaal of verhuurder.

Arvoitus
4 augustus 2009, 17:57
Een priklijst is gewoon heel overzichtelijk voor wat je nu precies nodig hebt
Er staat precies hoeveel DI's en microfoons je nodig hebt en waarvoor.
Je kunt aangeven of je een compressor/gate nodig hebt, en evt effecten.

Op jouw tekening moet ik nu heel erg gaan zoeken hoeveel DI's/microfoons ik nodig heb en wat het nu precies allemaal is. Is gewoon best onduidelijk.

Wat ook handig is:
- Lijstje met monitormixen.
- Namen van bandleden + welk instrument.
- Bijzonderen (linkshandig drummer, eigen microfoons, ???)
- Contact informatie voor verdere vragen.

Voor een priklijst kun je het beste gewoon kopieren van een andere band en aanpassen waar nodig is. Standaard dingen zoals SM57 gitaar, SM58 zang, etc is niet echt heel boeiend, want dat hebben ze in de meeste zalen wel. Maar geef wel even duidelijk aan dat je 4 DI's nodig hebt.

EuroCinema
4 augustus 2009, 18:35
Ziet er goed uit. Ik zou de monitoren nummeren zodat je erbij wensen kunt aangeven. En gaan de rechter toetsen niet via een DI? Of 2, voor stereo?
Geef bij mics waardoor wordt af/aangekondigd ook aan dat die altijd open moeten staan. Heel vervelend als de achtergrondzanger de zanger wil voorstellen en zijn mic staat dicht.

Wij hebben een vrij uitgebreide lijst, dat is onze ideale situatie. In praktijk kan dat niet altijd en soms blijkt je lijst toch niet bij de juiste persoon te belanden. Ruzie maken is dan geen goed idee, je moet er toch samen uitkomen!
Het helpt wel om je lijst niet (alleen) naar de promotor te sturen, maar direct naar de verantwoordelijke voor techniek, sowieso goed om daar vooraf contact mee te hebben. In bepaalde zalen komen we aan en heeft de geluidsman al van alles perfect op z'n plek staan, weet wat-ie hoe wil aanpakken etc. en dat is natuurlijk heerlijk werken. :ok:

DeiDRagonas
4 augustus 2009, 19:01
Zal ik je anders onze rider eens mailen?
Gewoon een standaard ding, maar werkt in de praktijk erg overzichtelijk. Plak je ff jou plaatje erin. Andere namen en instrumentaria invullen en klaar is je rider incl. priklijst.

Wij zijn btw niet erg lastig als het gaat om gebruikte apparatuur. Als de mics het gewoon goed doen hoeven ze niet perse van een bepaald merk te zijn (daarbij heb ik stiekem toch altijd mn eigen sm58 voor zang en sm57 voor gitaar bij me).

Extra kabels, zowel xlr als jack en bijvoorbeeld stroomblokjes heb ik ook altijd bij me. Als je je eigen spul op orde hebt ben je al een heel eind.

Die mailtjes uitprinten en meenemen is wel n goeie btw... Mocht t nodig zijn.

R.

Nellyrocks
5 augustus 2009, 09:03
Wat ook handig is:
- Lijstje met monitormixen.
- Namen van bandleden + welk instrument.
- Bijzonderen (linkshandig drummer, eigen microfoons, ???)
- Contact informatie voor verdere vragen.

Tuurlijk stuur ik dat erbij. Keurig priklijstje met, inderdaad, ook bandleden en contactgegevens. veel bijzonderheden hebben we, naast een hoop toetsen, eigenlijk niet.

Ziet er goed uit. Ik zou de monitoren nummeren zodat je erbij wensen kunt aangeven. En gaan de rechter toetsen niet via een DI? Of 2, voor stereo?

Ja, scherp. Staat wel op de priklijst maar ben ik hier inderdaad vergeten.

Zal ik je anders onze rider eens mailen?
Gewoon een standaard ding, maar werkt in de praktijk erg overzichtelijk. Plak je ff jou plaatje erin. Andere namen en instrumentaria invullen en klaar is je rider incl. priklijst.

Vol gaarne.

JeroenSchaaf
5 augustus 2009, 09:49
Heey Nelly, je kan onze ( die van DeiDragonas ) vinden op onze site ( sinds gisteren )

www.thehips.nl

Onder media.

Nellyrocks
7 augustus 2009, 10:58
Heey Nelly, je kan onze ( die van DeiDragonas ) vinden op onze site ( sinds gisteren )

www.thehips.nl

Onder media.

Kijk, dat is net even completer.

Tanx