PDA

View Full Version : probleem vox ac30



AndyMaes
4 augustus 2009, 13:46
Hoi,

Ik heb volgend probleem met mijn vox.
Een 2tal maand geleden had mijn vox opeens last van volumewisselingen, gevolgd door oscillerende tonen (je kon nog wel tegelijk het gewone gitaarspel horen)
De technieker die 'm heeft hersteld vertelde me dat dit kwam omdat er een stofje zat tussen een lamp en de voet van de lamp. Van zodra dit stofje dus weg was, geen probleem meer, klonk weer zo goed als vroeger.
Maar opeens gisteren heb'k weer krak hetzelfde probleem, ik hoop dat dit terug dezelfde oorzaak is.

Hebben jullie ook al soortgelijke problemen ondervonden bij vox of eventueel andere versterkers? Of is dit typisch voor vox, en kan ik dergelijk probleem voorkomen?

Alvast bedankt

cluseau
4 augustus 2009, 16:27
Hoi,

De technieker die 'm heeft hersteld vertelde me dat dit kwam omdat er een stofje zat tussen een lamp en de voet van de lamp.
Andy, laat je niets wijsmaken. Stof heeft geen enkele invloed op electronica tenzij het de noodzakelijke koeling ernstig belemmerd. Wat wel zou kunnen is dat je buisvoeten slecht contact maken maar dat heeft niets met stof te maken. Waarschijnlijk heeft jouw techneut zoiets dergelijks bedoeld. Kan me niet voorstellen dat het iets anders is.

Maar... om kort te gaan je hebt garantie op de uitgevoerde reparatie dus ga gewoon terug en vraag of hij de vergeten stofjes ook weg wil halen. http://home.casema.nl/jajop/cluseau/hit.gif

succes

Frans

bastiaanvanbeek
6 augustus 2009, 11:11
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn ac30. ik ben er mee naar de muziekwinkel gegaan waar ze m hebben laten nakijken, en het was een buis die niet helemaal goed meer was. die hebben ze vervangen, en ik heb er sindsdien geen last meer van gehad.

niet iedere muziekwinkel doet z'n uiterste best om het probleem vast te stellen dus zorg dat ze alles hebben gecheckt voordat ze met een conclusie komen.