PDA

View Full Version : Advies: Welke multi FX icm HotRod deluxe?



erikvdh
4 augustus 2009, 11:18
Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Fender HotRod deluxe, en zoek eigenlijk een multi effect wat daar goed bij kan passen. Daarmee bedoel ik dat de effecten wel tot hun recht moeten komen op die versterker, er zijn volgensmij teveel goedkope (digitale) effecten die het versterkergeluid helemaal kunnnen verstieren.

Budget is daarom ook van minder belang, het moet gewoon goed zijn, bij voorkeur iets wat in gebruikersgemak ook wat te bieden heeft.

Natuurlijk ga ik ook testen, maar ik wil graag wat advies zodat ik weet waar te beginnen. Omdat er zoveel te koop is zie ik door de bomen het bos niet meer haha.

Groet van Erik.

iWishmaster
4 augustus 2009, 11:37
Wat voor een effecten wil je allemaal? Modulatie (chorus, delay etc.), distortion (overdrive etc.), amp modeling?

Gebruik je al erg veel effecten of wil je juist gaan experimenteren met veel effecten? Wanneer je wilt gaan experimenteren is een relatief 'eenvoudig' multi-effect prima, zoals een Boss of Zoom prima. Wanneer je van een groot pedalboard naar een multi-effect wil overschakelen zou ik eerder neigen naar bijvoorbeeld de Line 6 Stompbox modeler of TC Electronics G-System.

En wat bedoel je met 'budget niet van belang', een getal is toch handiger advies geven ;).

erikvdh
4 augustus 2009, 11:46
Nou ik heb zeker geen amp moddeling nodig, ik heb mijn flextone juist ingeruild voor een spider valve, dus aan moddeling geen gebrek.

Maar ik wil met mijn hotrod een tweede setup maken, belangrijkste zijn drive/distortion, chorus, delay, en als het kan een expressiepedaal maargoed die kan ook los.

Waarom ik geen prijs noem is, omdat ik geen adviezen wil hebben van lowbudget als digitech en zoom, daar heb ik mn fikken al te vaak aan gebrand en uiteindelijk is goedkoop dan toch duurkoop, bovendien trekken dat soort goedkope digitale effecten heel het karakter van de hotrod omlaag.

Maar om weer even terug te komen op je reactie, die paar basis effecten zijn genoeg, desondank geef ik wel de voorkeur aan alles in een dak ipv losse stomboxjes.

iWishmaster
4 augustus 2009, 12:03
Ah, da's duidelijk.

In dat geval zou de Line 6 M13 (http://line6.com/m13/) wel iets voor je kunnen zijn. Iets minder uitgebreid pedaal is de TC Electronics Nova (http://www.tcelectronic.com/NovaSystem.asp) een goed alternatief.

Wanneer je het echt bont wilt maken kun je de TC Electronics G-System overwegen of zelfs aan een 19" rack met een G-Major (oid) in de loop, een looper met losse pedalen en een midicontroller beginnen.

BeeJee
4 augustus 2009, 12:11
Groot voordeel van de m13 tov. de nova, is dat je bij de m13 de 4-kabel methode kunt gebruiken. Zo kun je de 4 effectblokken naar wens voor of na de pre-amp (in de fx-loop) zetten.

erikvdh
4 augustus 2009, 22:29
Thanks voor de adviezen!

Ga ze idd eens bekijken, had de M13 al gezien, maar is ook weer digitaal, dus even kijken in hoeverre dat mn hotrodsound niet verpest, maargoed misschien valt het wel mee.

Joey Handsome
4 augustus 2009, 22:35
Waarom niet gewoon een paar pedaaltjes als je toch maar een paar effecten nodig hebt. Weet je zeker dat je Hotrod geluid niet naar de ***** gaat.

BeeJee
4 augustus 2009, 23:14
De m13 is true bypass in te stellen. Dus als je de fx dan uit hebt staan, heb je gewoon je directe amp-sound, zonder digitale kleuring. Vergeet niet dat veel losse pedaaltjes (vooral modulation, delay en reverb) tegenwoordig ook niet meer analoog zijn.

erikvdh
5 augustus 2009, 10:48
@BeeJee, ja dat ben ik inderdaad met je eens, en de pedalen die analoog zijn daar betaal je ook meteen veel geld voor. Dat is opzich ook niet verkeerd, maar ik heb daar simpelweg het budget niet voor. Een paar hoogwaardige losse effecten betaal je met gemak een paar honderd euro voor, dan moet er patchkabeltjes bij, en pedalboard voeding, en nog een plank:P dus dat wil wel. Ik heb die mogelijkheid al eens bekeken.

Ik ga de Nova system en M13 testen, heb gister even wat gegoogled maar de meningen zijn verdeeld, de een zweert bij de M13, de ander weer bij Nova system. Dus zal toch zelf moeten gaan luisteren

EuroCinema
5 augustus 2009, 15:46
Dan kom je toch op 450 a 600 euro met die twee. Stel he, stel:

Voor die 600 heb je ook:
MXR Carbon copy delay 150
Boss Chorus 100
Maxon overdrive 130
Fueltank jr powersupply 100
Pedaltrain jr 100
Kabeltjes 20

Dan heb je dus echt prima spullen. Neem je een onespot adapter ipv die fueltank (kan prima) en een wat minder luxe bordje/koffertje dan de pedaltrain, dan kun je zo nog eens 100 besparen en daar een vox of crybaby wah van kopen. Ik geef het maar even ter overweging mee he.

blindfaith85
5 augustus 2009, 19:03
Ik zou de novasystem nemen, klinkt veel levendigger en opener dan de m13. heb zelf podxtlive maar wil graga naar de nova klinkt stuk beter en werk nu et losse pedalen maar wil mobieler en lichter duskom ik bij de nova uit

Joey Handsome
5 augustus 2009, 19:34
Ik zou de novasystem nemen, klinkt veel levendigger en opener dan de m13. heb zelf podxtlive maar wil graga naar de nova klinkt stuk beter en werk nu et losse pedalen maar wil mobieler en lichter duskom ik bij de nova uit

Nou nog leren tikken. :dontgeti:

Verder denk ik dat Eurocinema een mooi plaatje schetst.

Erikt
7 augustus 2009, 12:37
Thanks voor de adviezen!

Ga ze idd eens bekijken, had de M13 al gezien, maar is ook weer digitaal, dus even kijken in hoeverre dat mn hotrodsound niet verpest, maargoed misschien valt het wel mee.

Alle multieffecten zijn digitaal, mocht je dat niet willen moet je naar (dure) losse effectjes. De M13 is volgens mij wat je zoekt. Zitten best goede sounds in.

Waarom neem je eigelijk geen losse effectjes?

erikvdh
12 augustus 2009, 16:56
Bedankt voor alle bijdragen, ik ga er serieus naar kijken.

Ik wil niet werken met losse pedalen, omdat ik dat teveel voetenwerk vind, daarbij heb ik al in een eerdere zoektocht naar mijn ideale combinatie ontdekt dat goede analoge pedalen vrij aan de prijs zijn, dan komen er nog patchkabeltjes en voeding bij, en natuurlijk een plank. En als ik dat alles bij mekaar optel kom al snel aan veel meer dan een M13 of NovaSystem kost.

Ik heb antwoord op mijn vraag, wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Groet van Erik.