PDA

View Full Version : Gibson M3 post je foto!



geert1976
4 augustus 2009, 00:38
vananvond weer op gespeeld, ik kan haar maar niet laten staan.

in 1 woord zaaaaaalllllliiiiiige gitaar.

veel geluids mogelijkheden door HSH config. en coilsplit.
Floyd heb ik goed afgesteld op E tuning (stond in Stevie Ray vaughn tuning)
Ik heb heb het gevoel dat deze Gibson erg onderschat wordt.
het is eigenlijk een alleskunner (je strat kan dus in de prullenbak:soinnocent:)

Wie op het forum heeft er nog eentje? zoja post een foto!

hier de mijne (morgen maak ik haar schoon, echt waar).

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-18.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-14.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-11.jpg

Quicksilver
4 augustus 2009, 00:39
Not my cup of tea, maar ik zie wel degelijk wat je hierin mooi kan vinden als ik je collectie zo zie. Ojah. congrats! :hippie:

geert1976
4 augustus 2009, 00:42
Not my cup of tea, maar ik zie wel degelijk wat je hierin mooi kan vinden als ik je collectie zo zie. Ojah. congrats! :hippie:

thanx,

De gitaren die je ziet zijn de regelmatige players, de rest ligt stof te happen bij mijn ouders op zolder:sssh::(

bagheera
4 augustus 2009, 00:45
Het ziet er niet uit als een gibson maar hopelijk speelt ze wel als een gibson

je zou een filmpje moeten maken

hoeveel heb je ze betaald want ze zijn niet echt courant he

Quicksilver
4 augustus 2009, 00:48
thanx,

De gitaren die je ziet zijn de regelmatige players, de rest ligt stof te happen bij mijn ouders op zolder:sssh::(

Da's zeer zeker wel zonde! Anders hang je ze gewoon thuis op ofzo ter decoratie da's wat ik ga doen zodra ik een andere gitaar heb (ben halverwege, en hell das absoluut niets voor jou) gewoon ophangen..

Ik heb dan wel een bloedhekel aan mijn huidige gitaar, maar ik zou hem never nooit niet wegdoen.. gewoon uit nostalgie :strat:

Ik moet ook ooit nog een gibbie hebben.. een explorer word dat dan (wellicht gothic explorer?)

Noujah, plezier met het ding!

geert1976
4 augustus 2009, 00:55
Het ziet er niet uit als een gibson maar hopelijk speelt ze wel als een gibson

je zou een filmpje moeten maken

hoeveel heb je ze betaald want ze zijn niet echt courant he

inderdaad niet erg courant, maar dat komt ook dat je ze niet veel tegenkomt, de meesten kennen dit model niet, jammer want dit zijn echt goede gitaren.

En ja ze speelt als een Gibson, kan janken als een SG en Brullen als een LP en als je de pups split krijgt die zowaar een stratachtig geluid.

actie is superlaag en ze heeft een heerlijk halsje.
body is lekker comfotabel, prikt en drukt nergens in je lijf.

Van filmpjes maken weet ik weinig van, nooit geprobeerd overigens en ik weet niet of iedereen daar nu op zit te wachten (heb niet eens een webcam)

Van

geert1976
4 augustus 2009, 00:58
Da's zeer zeker wel zonde! Anders hang je ze gewoon thuis op ofzo ter decoratie da's wat ik ga doen zodra ik een andere gitaar heb (ben halverwege, en hell das absoluut niets voor jou) gewoon ophangen..

Ik heb dan wel een bloedhekel aan mijn huidige gitaar, maar ik zou hem never nooit niet wegdoen.. gewoon uit nostalgie :strat:

Ik moet ook ooit nog een gibbie hebben.. een explorer word dat dan (wellicht gothic explorer?)

Noujah, plezier met het ding!

uh dat kan ik in mijn kleine huisje echt niet kwijt en ach het betreft veel japanse cheapo plankjes, alhoewel er zit ook nog een Yamaha SG bij en een Jackson van early 90's (zo'n puntjesgitaar, god wat heb ik dat ding gehaat) of die USA of Japan is weet ik niet meer

Quicksilver
4 augustus 2009, 01:01
uh dat kan ik in mijn kleine huisje echt niet kwijt en ach het betreft veel japanse cheapo plankjes, alhoewel er zit ook nog een Yamaha SG bij en een Jackson van early 90's (zo'n puntjesgitaar, god wat heb ik dat ding gehaat) of die USA of Japan is weet ik niet meer

Wil je ze niet gewoon uitdelen ofzo?:seriousf: Ík heb namelijk geen hekel aan puntjesgitaren (noujah, een heleboel wel maar meeste jacksons niet)

bagheera
4 augustus 2009, 01:04
Van filmpjes maken weet ik weinig van, nooit geprobeerd overigens en ik weet niet of iedereen daar nu op zit te wachten (heb niet eens een webcam)

Van

Ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig waarschijnlijk ook omdat ik ze nog nooit gezien heb.
Uiterlijk heeft het vaag iets van een musicman , maar dat zal waarschijnlijk gewoon aan de floyd rose liggen.
Echt een speciaal stuk

proficiat

geert1976
4 augustus 2009, 01:09
Wil je ze niet gewoon uitdelen ofzo?:seriousf: Ík heb namelijk geen hekel aan puntjesgitaren (noujah, een heleboel wel maar meeste jacksons niet)

Die Jackson en die yamaha?, nee die gaan niet weg, zijn uit mijn bandjes tijdperk en heb ik al jaren, liggen beide mooi in de koffer dus die blijven wel goed.

Die Yamaha was super betrouwbaar, Die Jackson heb ik in volgens mij 91 gekocht bij Big One in Zwolle, dat ding kostte toen duizend gulden, maar schrok me rot met die Floyd die erop zat, heb hem maar eventjes gebruikt en ben toen weer snel terug gegaan naar mijn Yamaha, met als backup een Maya SG

geert1976
4 augustus 2009, 01:15
Ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig waarschijnlijk ook omdat ik ze nog nooit gezien heb.
Uiterlijk heeft het vaag iets van een musicman , maar dat zal waarschijnlijk gewoon aan de floyd rose liggen.
Echt een speciaal stuk

proficiat

klopt, ik ken ze al een aantal jaren en wilde er weer eentje hebben, maar worden niet vaak te koop aangeboden, dat komt denk ik, omdat de mensen die er één hebben er niet vanaf willen, of ze vragen een veel te hoge prijs en dan moet je nog maar afwachten of er niet aan de electronica gerommeld is.

Dat is bij de mijne gelukkig niet het geval en hij is helemaal origineel, wel gebruikssporen, maar dat verbaast mij niets, omdat die zo lekker speelt.

En de prijzen, tja het is wat de gek er voor geeft, dat het een collectortje wordt? ja, dat wordt die zeker er zijn er weinig in de omloop en ze beginnen nu de erkenning te krijgen die ze verdienen

vulvasonic
4 augustus 2009, 01:26
Ik kan me ze wel herinneren. Wellicht dat de gitaar teveel afweek van wat de meer traditioneel ingestelde Gibson-liefhebber gewend was en bovendien in de markt werd gezet in een periode dat 'superstrats', door vrijwel alle grote en minder grote merken geproduceerd werden, waardoor het moest concurreren met een teveel aan alternatieven en mede daardoor niet de waardering kreeg die ze feitelijk verdiende, want anders kan ik het gebrek aan belangstelling voor de M3 niet verklaren. De gitaar was (en IS uiteraard) namelijk zeer veelzijdig en van zeer goede kwaliteit.

In mijn optiek behoort deze gitaar tot het beste wat Gibson aan alternatieve modellen, door de jaren heen heeft geproduceerd. Onterecht geflopt.

Niet weg doen!!!
Wie weet komt die waardering alsnog en wilt iedereen een M3. Er is maar 1 'gitaarheld' nodig om het ding opnieuw onder de aandacht te brengen.

Jij? :ok:

Quicksilver
4 augustus 2009, 01:35
Die Jackson en die yamaha?, nee die gaan niet weg, zijn uit mijn bandjes tijdperk en heb ik al jaren, liggen beide mooi in de koffer dus die blijven wel goed.

Die Yamaha was super betrouwbaar, Die Jackson heb ik in volgens mij 91 gekocht bij Big One in Zwolle, dat ding kostte toen duizend gulden, maar schrok me rot met die Floyd die erop zat, heb hem maar eventjes gebruikt en ben toen weer snel terug gegaan naar mijn Yamaha, met als backup een Maya SG

Zonde :seriousf:

Veel plezier met je neue gibbie! Ik ga slapen:soinnocent::cheerup:

rijsberman
4 augustus 2009, 02:05
@vulva: het is inderdaad een alternatief van Gibson voor een Fender. Ik het dat nooit begrepen. Als iemand een Fender sound&feel zoekt, koop je toch geen Gibson? Kan je beter een (doorgaans gunstiger geprijsde) Fender nemen.
En gibson zich maar afvragen waarom hun nepfender geen succes was. Fender heeft ook wel eens wat meer de Ginson kant op geprobeerd, minder maple, humbuckerts enzo, maar dat zijn ook nooit de grote verkoopsuccessen geworden.

Komt natuurlijk bij dat zo'n M3 eigenlijk erg lelijk is, ontwerp is niet in balans en dan die tijgervelletjesslagplaat... Nu wel heerlijk retro natuurlijk. :D

Pepe
4 augustus 2009, 03:34
Dat "tijgervelletje" is schildpad en grijpt terug naar de periode dat Gibson's jazzbakken zo'n cellulose pickguard hadden, voordat het verdween.
MIsschien om nog onderscheid tussen een Gibson superstrat en een ordinaire superstrat te maken?
Die pickguard plus de zwarte inleg op de maple hals is tamelijk bijzonder, vooral dat laatste is lastig en dus prijzig en de gemiddelde koreaan zal daar niet snel aan beginnen.

Afgezien dat ik niks heb met superstrat heeft deze, ook door de vorm, niet zo'n saai generic voorkomen als de toenmalige concurrentie. Hoewel de Ibanez Jem veel doordachter is blijft het een dappere poging om toch met iets eigens te komen. Gibson kon natuurlijk ook geen STRAT opleuken http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

RobertoL
4 augustus 2009, 10:02
Wie op het forum heeft er nog eentje? zoja post een foto!

Er zijn hier toch best veel leden met een M3? Een tijdje geleden nog iemand met 3 M3's

geert1976
4 augustus 2009, 18:57
@vulva: het is inderdaad een alternatief van Gibson voor een Fender. Ik het dat nooit begrepen. Als iemand een Fender sound&feel zoekt, koop je toch geen Gibson? Kan je beter een (doorgaans gunstiger geprijsde) Fender nemen.
En gibson zich maar afvragen waarom hun nepfender geen succes was. Fender heeft ook wel eens wat meer de Ginson kant op geprobeerd, minder maple, humbuckerts enzo, maar dat zijn ook nooit de grote verkoopsuccessen geworden.

Komt natuurlijk bij dat zo'n M3 eigenlijk erg lelijk is, ontwerp is niet in balans en dan die tijgervelletjesslagplaat... Nu wel heerlijk retro natuurlijk. :D

uhh, deze gitaar zit qua kwaliteit en bouwtechniek, wel een paar tandjes hoger dan een Fender en daarnaast heeft deze gitaar veel meer geluidsmogelijkheden door de config en coilsplitter, dus dat prijsverschil was heel normaal;)

vulvasonic
4 augustus 2009, 19:55
uhh, deze gitaar zit qua kwaliteit en bouwtechniek, wel een paar tandjes hoger dan een Fender en daarnaast heeft deze gitaar veel meer geluidsmogelijkheden door de config en coilsplitter, dus dat prijsverschil was heel normaal;)

In die tijd waren de modellen van Gibson sowieso duurder dan de modellen van Fender. De superstrats van Fender kwamen overigens vrijwel allemaal uit Japan en waren daardoor veel goedkoper.

Al vanaf het moment dat de Esquire/Broadcaster/Telecaster op de markt kwam, heeft Gibson mee willen profiteren van het potentieel aan kopers binnen de gigantisch grote nieuwe markt, dat voor een groot deel door Fender zelf gecreëerd was met zijn electrische gitaren, versterkers en, minstens zo belangrijk, de uitvinding van de Precission Bass. Logisch.
Tegelijkertijd probeerde Fender net zo goed verstokte Gibson verslaafden te overtuigen van de superioriteit van zijn producten.
In het begin probeerden ze dit nog hoofdzakelijk te bewerkstelligen vanuit hun eigen visie. Later gingen ze elkaar steeds opzichtiger 'kopiëren'.

Wat ik maar wil zeggen is dat dit kopie-gedrag zelden iets goeds opleverde. Ik vind de M3 daarop een grote uitzondering.

En over smaak valt te twisten. :D