PDA

View Full Version : Meerdere pakjes snaren



hugo123
3 augustus 2009, 23:26
Hallo, waar kan ik meerdere pakjes snaren (Ernie Ball .10 snaren) kopen. Dus gewoon een pak waar een stuk of 10 setjes in zitten. Weet iemand waar?

wietse
4 augustus 2009, 04:59
bestellen bij lord of the strings, vandaag bestellen morgen in huis, klasse internetshop.

hugo123
4 augustus 2009, 10:54
Ik bedoel dus zo'n pak:

http://cgi.ebay.com/12-SET-ERNIE-BALL-ELECTRIC-REGULAR-SLINKY-GUITAR-STRING_W0QQitemZ370238407439QQcmdZViewItemQQssPage NameZRSS:B:SRCH:US:101#ht_500wt_924

maar dan liever niet in Amerika maar gewoon in NL. Die kon ik niet vinden bij lord of the strings.

Jan Buurman
4 augustus 2009, 13:42
Die speurtocht heeft mij ook niets opgeleverd... Ben ik ook naar opzoek geweest.

Rutger
4 augustus 2009, 13:43
Verkoopt Feedback die dingen niet per doos?

HaroldA
4 augustus 2009, 14:01
Wat is precies het verschil tussen een doos van 10 stuks en 10 stuks? :???:

Wiellem
4 augustus 2009, 14:03
Vaak zijn de setjes dan per stuk goedkoper :)

HaroldA
4 augustus 2009, 14:07
Vaak zijn de setjes dan per stuk goedkoper :)

Nog goedkoper dan LOTS???

Ukeloeder
4 augustus 2009, 16:02
LOTS hanteert geen korting-staffel is 't wel? Of moet ik m'n ogen uitwrijven?

Joost_79
5 augustus 2009, 10:46
Normaal bestel ik ze ook bij LOTS, maar ik kwam laatst deze link tegen, http://www.nekymusic.com/catalog/item/6400953/6225748.htm

Volgens mij zelfs hier op het forum, deze gasten hanteren ook lage verzendkosten en met een goedkope dollar is het interessant om hier te bestellen ipv. LOTS.

Heb er alleen nog niets besteld omdat ik nog genoeg reserve snaren heb.

Wiellem
5 augustus 2009, 13:43
Nog goedkoper dan LOTS???

Dat denk ik niet nu ik hun prijzen bekeken heb :)

Liquid_Metal
5 augustus 2009, 14:28
Het ligt er een beetje aan hoeveel je er wil bestellen, maar Musicallin.nl rekent geen verzendkosten. 6,50 voor Ernie Ball Regular Slinky, bij LOTS zijn ze 6,25.

klik (http://www.musicallin.nl/online_winkel/snaren/snaren_voor_electrische_gitaar/ernie_ball_slinky)

AoDf
6 augustus 2009, 11:11
Mij veels te duur die snaren in Nederland. Bestel altijd via ebay uit de VS, kost nauwelijks meer moeite maar je spaart zo 20 euro uit als je het gaat omrekenen.

Neem die Ernie Balls regular slinky, kosten bij LOTS zijn 75 euro met verzenden voor 12 pakjes.

Dan bijv. via ebay:
http://cgi.ebay.nl/12-SET-ERNIE-BALL-ELECTRIC-REGULAR-SLINKY-GUITAR-STRING_W0QQitemZ330348238812QQcmdZViewItemQQptZGui tar_Accessories?hash=item4cea4a17dc&_trksid=p3286.c0.m14

58,99 dollar inclusief verzenden. Volgens de huidige dollarkoers komt dat op: 40,95 euro

Reken maar uit...

HaroldA
6 augustus 2009, 11:15
58,99 dollar inclusief verzenden. Volgens de huidige dollarkoers komt dat op: 40,95 euro

Reken maar uit...

Tel daar 25% aan BTW en invoerheffing bij op en je zit op ~50,-. Mijn laatste pakketje uit de US and A heeft er 4 weken over gedaan om hier te komen (overdrive pedaal van Ebay) dus met een beetje pech kun je dus 25,- verdienen met een maand wachten op je snaren...

AoDf
6 augustus 2009, 11:19
Tel daar 25% aan BTW en invoerheffing bij op en je zit op ~50,-. Mijn laatste pakketje uit de US and A heeft er 4 weken over gedaan om hier te komen (overdrive pedaal van Ebay) dus met een beetje pech kun je dus 25,- verdienen met een maand wachten op je snaren...

Ik heb nog nooit invoer heffing en btw hoeven betalen. Dat ga je pas betalen bij goederen vanaf 150 euro, en dan nog als ze je pakketje onderscheppen. Heb ook bestelde snaren altijd binnen anderhalve week binnengehad, ik denk dat jij gewoon pech gehad hebt met je zending.

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 12:44
Vanaf 22 euro betaal je belasting (19%) en met een beetje pech ook over je transportkosten. Ik heb 1x iets uit het buitenland gekocht (50 euro ofzo) en dat werd onderschept en aangeslagen.

AoDf
6 augustus 2009, 13:22
Vanaf 22 euro betaal je belasting (19%) en met een beetje pech ook over je transportkosten. Ik heb 1x iets uit het buitenland gekocht (50 euro ofzo) en dat werd onderschept en aangeslagen.

Ok, mocht je pakketje onderschept en aangeslagen worden, dan betaal je 19% btw, inderdaad over aanschafsprijs en verzendkosten. In mijn voorbeeld zou dat dan op ongeveer 7,50 komen. Scheelt nog steeds veel geld.

Echter ik heb dat nog niet meegemaakt, misschien omdat de verzender de setjes in een grote a4 formaat envelop deed. Werd telkens gewoon als normale briefpost bezorgd en nooit gezeur over heffingen gehad. Zelfs bij een pedaal (ISP Decimator) en een keer een relatief dure molen voor werphengel heb ik nooit wat gehoord. Zal wel geluk gehad hebben dan. Misschien hebben ze de controle inmiddels aangescherpt. Ik zal het binnenkort meemaken, er is een nieuw setje Fender CS '54 elementen onderweg (waarde 134$ = 94 euro). Ben benieuwd of ik nog wat hoor over btw.

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 14:38
Ik speel ook voornamelijk op Ernie Ball Regular Slinky en koop ze nu per 2 sets. Ik denk niet dat ik ga veranderen van snaren want ze bevallen héél erg. Op dit moment zijn er 3 gitaren mee besnaard.
Dus als de pakjes die ik nu heb (2 weken terug net 2 nieuwe gehaald) op zijn ga ik misschien ook wel uit de States halen. Redelijke uitgave, maar je doet er wel langer mee.

hessepes
8 augustus 2009, 18:12
Ik had voor 90 euro aan snaren setjes bij Neky (zie pagina 1)in de VS besteld: binnen een week had ik de envelope met snaren, geen douane, btw kosten.
Zeker een aanrader wat mij betreft!

Joost_79
10 augustus 2009, 15:42
Even om duidelijkheid te scheppen wanneer je wel of niet invoerrechten of btw moet betalen:
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/


Uit een EU-land

Waarde onbeperkt
Geen douanerechten
Geen btw


Uit een niet-EU-land

Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw


Van € 22 tot € 150

Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger

Wel douanerechten
Wel btw

Liquid_Metal
10 augustus 2009, 23:23
Precies. Dus bij die snaren komt 19% btw. En 19% btw OOK over de verzendkosten.

Joost_79
11 augustus 2009, 09:24
Precies. Dus bij die snaren komt 19% btw. En 19% btw OOK over de verzendkosten.

Probleem blijft dat het wel duidelijk is wanneer je hoeveel zou moeten betalen maar bij kleine pakketjes of briefpost glipt dit er nog wel eens doorheen. M'n laatste bestelling bij GFS ($120) kreeg ik zonder kosten thuis.
Terwijl een pakketje van Amazon ($80) me wel geld kostte.

Zolang je er maar rekening bij houdt met de aanschaf dat je nog kosten kan verwachten, krijg je ze niet is dat mazzel.

Qua verzending moet je er inderdaad rekening mee houden dat je ze niet de volgende dag in huis hebt, maar binnen een week is toch wel gebruikelijk.

AoDf
11 augustus 2009, 15:41
Gisteren mijn setje Fender CS '54 elementen binnengehad. Heeft ong. een week geduurd, geen gezeur met btw en dergelijke. Kostte me 105 euro totaal. Toch wat vriendelijker geprijsd als de 200-210 euro waar ik ze bij Nederlandse shops voor zie.