PDA

View Full Version : Flanger <85 euro



Pé.
3 augustus 2009, 19:40
Heuj!

Ik ben in het (trotse :)) bezit van een Arion SFL-1 Flanger. Deze gebruik ik op het moment tussen mijn synth en mijn Roland Bolt 60, happy days.

Nou heb ik een probleem, namelijk dat ik nóg een flanger nodig heb. Voor mijn gitaar gekriebel.
Het is de bedoeling dat hij echt zo'n vet over-de-top flange-effect geeft. Maar mijn Arion wil ik blijven gebruiken voor toetsen, omdat dit wel een erg lekkere combinatie is. Een nieuwe (of in ieder geval een andere) dus!


Ik wil niet meer dan 85 euro uitgeven, omdat het ook maar een hobby is (en zelfs maar een sub-hobby, toetsen blijft mijn main instrument). Ik hoef geen absolute cheap-ass zooi (ben absoluut niet bang voor plastic, de arion doet het ook nog steeds), maar het hoeft ook niet te duur... En die Arion kom ik nou ook niet zo vaak tegen..


Heeft iemand wat suggesties waar ik een beetje naar moet gaan kijken? Boss? Ibanez? Heeft EHX nog iets leuks? Is een danelectro een lang leven beschoren?


Ik hoor het graag! :D



JeroenSchaaf
3 augustus 2009, 19:46
He Pe!

Ben zelf niet zo van de flanger, maar de Ibanez FL-9 is wel te kek! Misschien dat je die tweedehands kan oppikken onder 85 euro.

Binnenkort je pedalen plank maar eens in elkaar zetten of niet ;)

EuroCinema
3 augustus 2009, 19:47
Danelectro Fab Flange?

Ferraririk
3 augustus 2009, 20:15
dude, dies 16 euro, ik hoorde geen cheap ass zooi,


On topic: Digitech turbo Flange?

gitaarfan
3 augustus 2009, 20:17
On topic: MXR phase 90 (script?)

Ik kan het fout hebben hoor, maar een phaser is toch geen flanger....

Ferraririk
3 augustus 2009, 20:19
o foutje sorry

HaroldA
3 augustus 2009, 20:37
Ben zelf niet zo van de flanger, maar de Ibanez FL-9 is wel te kek! Misschien dat je die tweedehands kan oppikken onder 85 euro.

Dikke +1!

Ik heb er hier ook nog 1 liggen die ik niet gebruik. Maar ik ga 'm ook nioet wegdoen! Gaaf apparaat met erg veel mogelijkheden... Dikke aanrader dus!

(ps: ik heb er geloof ik ook iets van 80-85,- voor betaald)

Tristan
3 augustus 2009, 22:43
Tof pedaal, maar als vette over the top flanger is 'ie niet echt geschikt als je het mij vraagt, daarom vind ik 'n juist ook zo tof (ik hou niet zo van die typische metalige flanger swoosh)...

robert-gitarist
3 augustus 2009, 23:12
Ook een lekkere Flanger, de Boss BF-2 Flanger of BF-3. Beiden erg leuk. Die laatste flanger is trouwens behoorlijk veelzijdig en stereo, ook erg leuk!

Lexvandoef
4 augustus 2009, 01:37
Tof pedaal, maar als vette over the top flanger is 'ie niet echt geschikt als je het mij vraagt, daarom vind ik 'n juist ook zo tof (ik hou niet zo van die typische metalige flanger swoosh)...

Hehe, je hebt je er inderdaad wel mee vermaakt zeg... :soinnocent::seriousf:

rocker_71
4 augustus 2009, 10:40
2e hands BOSS BF2.

Pé.
8 augustus 2009, 17:05
Okee ik heb voor 70 euro, ex. verzending, een Ibanez FL-9 gekocht! Ik ben benieuwd, en anders verkoop ik hem gewoon weer door.


Voor eerst ben ik even klaar! :)

JeroenSchaaf
8 augustus 2009, 18:09
Cool ben benieuwd of je hem gaaf vind!

Mitch
8 augustus 2009, 19:07
Da's wel binnen het budget, maar als de eis 'over the top' was, zoals in de openingspost staat: slechte koop.

robert-gitarist
8 augustus 2009, 19:17
Da's wel binnen het budget, maar als de eis 'over the top' was, zoals in de openingspost staat: slechte koop.

En wat is volgens jou dan een over the top flanger binnen het budget van de TS? :)

Mitch
8 augustus 2009, 19:23
De BF2, die al genoemd werd. Die is niet mooier of beter, maar als het gaat om een goedope flanger die wat beter is in te stellen tot extremere geluiden dan zit je daar beter mee dan met een veel mildere FL9. Wat dus ook al gezegd was in dit topic. En dan toch voor een FL9 gaan, ik snap daar echt geen snars van. Of nou ja, ik snap het wel. De FL9 paste binnen het budget en was het snelst te vinden.
Budget en een gebrek aan geduld: perfecte combinatie voor een miskoop :D

robert-gitarist
8 augustus 2009, 19:26
hehe you've got a point :D
Maar inderdaad, de Boss BF-2 is behoorlijk over the top en voor het geld een prima flanger. Soms kom je nog wel eens een BF-3 voor onder de 85 tegen tweedehands, daarom had ik die er ook bijgezet.

Wat ook een vette flanger is, is een Line6 Liquid Flanger. Iemand op het forum heeft hem in z'n sig staan voor 60/65 euro. Die kan ook over the top. FL9 is veel te mild maar zeker geen slechte flanger.

Speeddemon
8 augustus 2009, 19:29
Korg FLG-1.

http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/korg_flg-1_003.jpg

Erg lekker, goedkoop (eurootje of 50-60) en goed extreem in te stellen.

JeroenSchaaf
8 augustus 2009, 20:16
Ik denk ( zeker weten doe ik natuurlijk niet ) dat Pe een ander idee heeft van over the top!

Als ik hoor hoe hij de Arion gebruikt bij zijn keyboard. Dan zal de Fl9 een mooie aanvulling zijn voor zijn gitaar meuk!

Maar goed! dat denk ik :D Ben zelf ook wel benieuwd!

Wausser
10 augustus 2009, 12:05
Even OT

Wat is de marktprijs voor een Boss BF-2 met witte knoppen(Taiwan?).
Er staat er namelijk hier 1 in Oldenzaal te koop, en ik zit er over te denken om die te gaan uitproberen/kopen.

HaroldA
10 augustus 2009, 12:09
Okee ik heb voor 70 euro, ex. verzending, een Ibanez FL-9 gekocht! Ik ben benieuwd, en anders verkoop ik hem gewoon weer door.

Heb je al een mening? ;)

zoon van Piet
10 augustus 2009, 12:16
Korg FLG-1.

http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/korg_flg-1_003.jpg

Erg lekker, goedkoop (eurootje of 50-60) en goed extreem in te stellen.

De Korg is volgens mij exact gelijk aan de Yamaha FL-01 en volgens mijn oren is die weer exact of nagenoeg gelijk aan de Pearl FL01 - de wildste doodgewone vierknopsflanger aller tijden..
kortom: wauw!
maar helaas zijn ze alledrie behoorlijk zeldzaam...

En die FL9.. tja, niet de wildste flanger, maar wel een van de mooiste..

Dirk_Hendrik
10 augustus 2009, 12:21
maar helaas zijn ze alledrie behoorlijk zeldzaam...


De FL01? Niet echt. Meest voorkomend pearl pedaal, samen met de comp.

En nee, hij is niet hetzelfde als de yamaha/korg.

JeroenSchaaf
10 augustus 2009, 12:22
Heb je al een mening? ;)

Hij is op vakantie! als het goed is :)

Ben zelf ook erg benieuwd naar dat ding. Misschien eindelijke een bruikbare flanger voor mij.

robert-gitarist
10 augustus 2009, 20:08
Even OT

Wat is de marktprijs voor een Boss BF-2 met witte knoppen(Taiwan?).
Er staat er namelijk hier 1 in Oldenzaal te koop, en ik zit er over te denken om die te gaan uitproberen/kopen.

45-50 euro z'n beetje. Soms kom je ze tegen voor 60 euro met doosje en papier. Ruim genomen zullen we maar 45 tot 60 euro zeggen ;)
Ik heb een uit Taiwan (pink label) en doosje etc erbij gekocht voor 50 euro. Heel net bedrag. Leuke Flangers zijn dat. Gewoon gaan testen, kun je nooit slechter van worden!

Speeddemon
10 augustus 2009, 20:20
De Korg is volgens mij exact gelijk aan de Yamaha FL-01 en volgens mijn oren is die weer exact of nagenoeg gelijk aan de Pearl FL01 - de wildste doodgewone vierknopsflanger aller tijden..
kortom: wauw!
maar helaas zijn ze alledrie behoorlijk zeldzaam...
Die Korg mag je overnemen van me hoor.
Sinds ik een MXR Micro Flanger heb, weet ik wat ik voor 'Unchained' moet gebruiken. :punk: :cooler:

Wausser
11 augustus 2009, 13:57
45-50 euro z'n beetje. Soms kom je ze tegen voor 60 euro met doosje en papier. Ruim genomen zullen we maar 45 tot 60 euro zeggen ;)
Ik heb een uit Taiwan (pink label) en doosje etc erbij gekocht voor 50 euro. Heel net bedrag. Leuke Flangers zijn dat. Gewoon gaan testen, kun je nooit slechter van worden!


Bedankt, hij wil er 50 euro voor hebben, maar weet niet of er een doosje bijzit. Het enige probleem is dat ik kan hem daar niet testen omdat hij gestopt is met gitaar spelen en geen gitaar of versterker meer heeft. Denk dat ik even mijn microcube meeneem.

zoon van Piet
11 augustus 2009, 17:21
De FL01? Niet echt. Meest voorkomend pearl pedaal, samen met de comp.
En nee, hij is niet hetzelfde als de yamaha/korg.

Maar die dinge staan niet bepaald elke dag op MP. Ik ken tenminste een gast die al een tijdje zoekt naar een FL01..
En dat ie niet hetzelfde is.. het klinkt toch verrekte eender, zou ik zeggen! ;)


Die Korg mag je overnemen van me hoor.
Sinds ik een MXR Micro Flanger heb, weet ik wat ik voor 'Unchained' moet gebruiken. :punk: :cooler:
Ik heb die andere twee al, plus het hele palet aan Ibjes, dus laat maar..
maar ik begrijp je genegenheid tov dat MXRretje wel..

Tristan
13 augustus 2009, 12:31
Hehe, je hebt je er inderdaad wel mee vermaakt zeg... :soinnocent::seriousf:

Haha, ja, gaaf pedaal... :)

Wausser
13 augustus 2009, 14:09
Zo net mijn BF-2 Flanger opgehaalt, ziet er goed uit, nog als nieuw(helaas zonder manual en doosje) voor 50,-

Als ik het uiteindelijk toch niets vind kan ik hem altijd nog weer doorverkopen