PDA

View Full Version : Gitaar opknappen



Casseman
29 maart 2003, 21:02
Hoi iedereen!!!

Ik heb net de oude gitaar van m`n moeder van de zolder gehaald met het idee om het ding op te knappen

Het is een Spaanse gitaar waarvan de hals erg scheef is, maar die ga ik proberen recht te zetten.

Ik ga hem misschien ook beschilderen en nou was mijn vraag: Wat zal ik erop schilderen???

Ik zou graag van jullie horen wat jullie erop zouden schilderen

Het beste idee kies ik uit en schilder ik erop

BLOK182
29 maart 2003, 22:23
Ehm, je moet wel; niet te dik schilderen, anders klinktie niet meer zo mooi. Oh ja ik zal eens een ontwerp maken :wink:

Casseman
30 maart 2003, 11:04
Ik heb nu de stemknoppen en de snaren eraf gehaald.

Klaar om opgeknapt te worden

kokteejl
30 maart 2003, 16:20
doe zoiets als daron van soad :razz: met zo'n spiraal hehe,
of gewoon ganzen die boven een weide vliegen
of gewoon veel discokleuren,
of zo van de ene kant pikdonker, dat donkergrijs wordt aan de andere kant (zoiets al sunburst ofzo)
of allemaal cirkels,
of allemaal vierkanten, maar alleen de lijnen, en in diverse kleuren,
of bordeaux rood met zwarte lijnen,
of dat hierboven omgekeerd,
of dat playboy symbool,
of een soort van regenboog,
of een spierwitte met het in het zwart al je noten op een rijtje,
of allemaal dikke, dunne, dubbele, gebroken lijnen kriskras door elkaar,
of een groene vlam,
of metallic met stippeltjes bordeaux(hele kleintjes)
of ook metallic, maar bruusk afgewerkt (zoals die math van muse),
enz...het maakt toch niet uit dat het een akoustische of een elektrische is ofzo?

7th heaven
30 maart 2003, 18:11
maak er een multicolour van

airways6
30 maart 2003, 18:48
Ik vind een arend altijd wel gaaf staan, maar ja of dat nu echt past bij een spaans gitaar? Misschien dan toch iets van een stier erop?

Casseman
30 maart 2003, 19:07
Ik ben van plan iets met veel vrolijke kleuren te doen

roppie
30 maart 2003, 20:46
BOB MARLEY

Anders Destium
30 maart 2003, 21:42
Je kan hem ook swirlen!

voorbeeldje:
http://www.ibanezrules.com/images/gallery/jem77gmc_1.jpg

Of een bloemenpatroontje:
http://www.ibanezrules.com/images/gallery/bfp1.jpg

UncomfortableDotOrg
30 maart 2003, 21:50
Hoe doe je dat swirlen in godsnaam dan? is daar een of andere abstracte schilderkunst voor ontwikkeld ofzo? Het ziet er in ieder geval best ruig uit...

Anders Destium
30 maart 2003, 22:02
Het swirlen kan eigenlijk niet echt met een "open" gitaar denk ik. Wat je doet is een grote bak nemen met een acrylisch gebonden hoofdkleur. Hier gooi je andere kleur(en) bij in een willekeurig patroon. Doordat de kleuren niet echt mengen krijg je de draaierige effecten. Wat je dan doet is de body van de gitaar erin dopen (ik zie het al voor me met een hollowbody :wink:) en dan laten opdrogen. Doordat de verf erg visceus is zal het blijven "hangen". Hierna komen er nog een paar transparante lakken overheen. Het is wel een duur akkefietje (300-500 euro), en dan weet je nog niet of het mooi wordt of niet. Het gave van swirls is dat er geen 2 hetzelfde zijn...

Als je meer wil weten moet je op jemsite.com zoeken op swirls en swirling. Dit is niet om Ibanez te promoten, maar dat zijn volgens mij de enige gitaren die geswirled verkocht werden

Luca P
30 maart 2003, 22:08
Maak er een Les Paul van!

Br@mbo
31 maart 2003, 07:35
now mensen , ik zit met een zelfde probleem maar er replyt niemand , discriminatie :razz::'(
hoe moet je in godsnaam een spaanse gitaar schilderen zodat er een deftig geluid uit komt ?????

guitarmusicman
31 maart 2003, 09:09
niet schilderen..schilderen en je geluid gaat er aan...hm..nietals de gitaar 50 euro kostte. Maar als je het geluid echt goed wilt behouden gewoon niet doen