PDA

View Full Version : distortion/metal pedaal ?



Henri K
3 augustus 2009, 17:46
Goeindag
Ik ben een beetje op zoek naar een distortion / metal pedaal.
Normaal ben ik geen Metal fan. Tot dat ik de band volbeat ontdekte. Ook niet echt keiharde Metal. een beetje een mix van R&R en Metal
Maar toch wat stevige muziek. Nu kan ik die sound aardig goed benaderen met mijn Mesa V-twin als hij in de solo stand staat,
met de ( stand 1 tot 10 ) Gain op 3, Bass op 7, Middle op 4, Treble op 6, Presence op 6, En de volume op 5,
Alleen dit is een aardig groot pedaal, en past niet zo goed op mijn pedalboard.
Dus zoek ik iets kleiners . Nu zat ik te denken aan de volgende pedalen....
Blackstar HT-Dist of de HT-DistX ??? en dan welke van de twee ???
Opzich lijken mij dit hele mooie pedalen, ook mooi dat ze met buis werken, net als de mesa V-twin. Dus ik denk dat deze er wel dicht in de buurt komt.
Alleen het nadeel van deze pedalen is dat hij op 16 volt AC loopt.
En dat heb ik net niet op mijn power supply zitten. Dan moet ik weer met een losse adapter werken en dat was ik eigelijk net niet meer van plan.
Verder had ik nog de T-Rex bloodyMary in gedachten alleen denk ik dat dit pedaal net iets te veel metal is.
En ik had de Marshall JackHammer nog in gedachten, Dit pedaal heb ik al eens gehad maar ik kan me niet meer indenken als deze ook geschikt voor metal is.

Weten jullie nog een geschikt pedaal om de sound van Volbeat te benaderen.
Testen in de winkel, ligt hier ook niet zo voor de hand. Hier in de buurt heb je niet al te veel gitaarboeren.
En laat staan dat ze deze pedalen hebben.

Ik hoor het graag van jullie.
Henri K

robert-gitarist
3 augustus 2009, 18:02
Blackstar lijkt je wel wat, en mesa v-twin vind je te groot? Beetje appart, aangezien die Blackstar pedalen nou ook niet echt bepaald compact zijn ;)
Als je met die V-twin de juiste sound hebt, waarom dan na wat anders zoeken, dan neem je de groote van het pedaal toch maar voor lief, bedoel scheelt maar een paar centimeter?

Henri K
3 augustus 2009, 18:22
Nou ja. ik zit een beetje met de diepte van het pedaal.
Ik heb op mijn pedalboard 3 etage's van 14 cm diep waar de pedalen op staan.
En een Mesa V-Twin is 19,5 cm diep, en een Blackstar is ongeveer 12 cm.
En anders moet ik hele idee van mijn pedal board weer omgooien, en dat was ik niet meer van plan.