PDA

View Full Version : Bigsby style vibrato's waar te krijgen?



Rock Bottom
3 augustus 2009, 15:36
Ik ben al een tijdje op zoek naar een budget bigsby style/copie vibrato's (liefst b5 maar ook een b7) voor op een paar gitaren maar kan er niet echt veel vinden.
Bij main music hebben ze ze liggen voor +-90,-, en op de duitse ebay kom ik ze bij ml-factory nogal eens tegen maar vis ik net achter het net.
De meeste gaan voor net geen 40,- weg.

Weet iemand een adresje waar ik ze ook gewoon kan bestellen voor een leuk prijsje.

Alvast bedankt

Laat maar heb net de site van ml-factoy http://www.gitarre-bestellen.de/Hardware-Elektrik/Tremolos gevonden en daar zijn ze ook onder de 40,-.

Laatste vraag voor vandaag(rijmt dus is waar) Iemand ervaring met die dingen en is het wat?

barno
3 augustus 2009, 15:47
Ten eerste: Bigsby's zijn Sexy

Wel absoluut niet vergelijkbaar met die FRose dingen. Bigsby is enkel voor subtiele trem effecten: dan zèèr bruikbaar, maw vooral in rootsmuziek: rockabilly, surf, blues, country, swing

die cheapo Bigsby die jij vond: zou ik wel mee opletten. dat is een namaak van de B50, en da's opzich al een budget versie van de echte B5.

Rock Bottom
3 augustus 2009, 16:02
Speel met mijn nieuwe band ook vooral een combinatie van surf en rocka/psychobilly en vind bigsbys altijd al sexy.

Kan er altijd een proberen, heb alle die ze op ebay hebben staan maar op volgen gezet en even kijken of ik er snel een voor heel weinig heb, anders bestel ik er toch 1tje om te proberen op mijn nieuwe project(zie HNGD wat is het??? en hopelijk snel een topic bij zelfbouw). als ik het niets vind dan gaat hij hup weer de deur uit en komt er vast snel een echte.

Maar ik vind die bigsby prijzen zo veel voor een paar stukjes gegoten aluminium.


Maar wanneer komt de eerste guttlin met bigsby nou eens?
Vind het er echt gitaren voor.

barno
3 augustus 2009, 16:24
Maar wanneer komt de eerste guttlin met bigsby nou eens?
Vind het er echt gitaren voor.

Funny you should ask, ben er juist mee bezig.
er komen binnenkort twee Guttlins met bigsby :) een thin king en een servant.

ja, B5 is duur maar sex mag wat kosten vind ik / toch als het gaat over gitaren

Lesyouri
5 augustus 2009, 10:49
Ik zoek ook nog een bigsby voor mijn Les paul (Gibson(studio)).
Het enigste probleem is dat ik linkshandig ben..., weet iemand waar ik linkshandige bigsby's kan halen? Voor een mooi prijsje?

bert k
5 augustus 2009, 11:42
FF kijken bij Vox Humana (http://www.voxhumana.nl), die heeft Bigsby's, ook lefties.

Rock Bottom
5 augustus 2009, 11:45
Godver, denk ik op ebay een echte b5 gewonnen te hebben voor 45,- dollar.
Had ik niet gezien dat de verkoper hem alleen in amerika verkoopt.

stonerdaf
5 augustus 2009, 15:21
Funny you should ask, ben er juist mee bezig.
er komen binnenkort twee Guttlins met bigsby :) een thin king en een servant.

ja, B5 is duur maar sex mag wat kosten vind ik / toch als het gaat over gitaren


Rrrrrrrr... die Servant....

Het kwijl loopt me net niet uit de mondhoeken...

En er komt zo eentje mét Bigsby ?

Kan ik die alvast bestellen ? :punk:

Rock Bottom
6 augustus 2009, 10:22
Funny you should ask, ben er juist mee bezig.
er komen binnenkort twee Guttlins met bigsby :) een thin king en een servant.

ja, B5 is duur maar sex mag wat kosten vind ik / toch als het gaat over gitaren

Thin king met de specs van die oranje met bigsby WOW:mmmm:

Wat zou dat moeten kosten(info mag via pm)????
Niet dat ik het geld nu heb maar dromen mag en met een beetje mazzel heb ik over een maandje een grote meevaller.