PDA

View Full Version : Meul - {Mayones Soundtest}



meul
3 augustus 2009, 14:01
Voor de genen die het interessant vinden.. dit is mijn eerste soundtest met mijn nieuwe Mayones Regius 6.

http://members.casema.nl/plien68/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Mayones%20Soundtest.mp3

Thundermane
3 augustus 2009, 14:33
Klinkt wel lekker.
Het klinkt wel heel erg Meshuggah en uiteindelijk meer Divine Heresy.
Cool. :D

Rinze
3 augustus 2009, 15:47
:???: En waar blijven de foto's? Klinkt lekker trouwens, knalt wat meer in het mid dan je andere gitaar heb ik het idee.. Wat voor elementen zitten erin?

glennshred
3 augustus 2009, 16:54
Sound is top, klinkt strak, lekker aggresief en met veel dynamiek erin..

Ben hierachter even naar soundclick wezen luisteren naar wat demootjes
van je gitaar, dezelfde kracht en dynamiek hoorde ik terug, ook een
fantastische cleane sound komt uit die gitaar!

Proficiat met je nieuwe aanwinst :cooler:

Och ja, voor mij ook ééntje met Mayones

spanky_franky
3 augustus 2009, 17:33
Ik vind de bass echt niet om aan te horen, maar ik heb in het algemeen niks met metal-georiënteerde drumsounds.

Als geheel klinkt het superstrak, petje af. Het is mij wel iets te eentonig.

meul
3 augustus 2009, 17:53
@ thundermane, Divine Heresy, ik kende dit nog niet, toffe band wel.

@ Rinze, zoek ff op internet naar de de gitaar, dan kan je hem zien.
Hij is er in veel setups te krijgen en op bestelling ook uitermate flexibel configurabel. in deze gitaar zitten seymour duncans. passief, ik heb altijd actief gespeeld, ik wilde met deze test kijken of ik dezelfde attack als met emg's kon halen. dat is toch best goed gelukt al zeg ik het zelf.

@ Glenn, de gitaar is heel mooi in balans vind ik zelf, dit is ook wel een beetje wat ze bij mayones claimen voor deze gitaar. maar inderdaad, alles lijkt er in te zitten.

@ Spankey Franky, Deze sound is ook expres zo gekozen om te kijken of mijn elementen die metal zooi ook aankunnen. dus puur alleen even voor het slaggitaar geluid. daar hoort dan ook zo'n metal kick bij natuurlijk ;) ik moet er zelf ook nog ff aan wennen hoor, het is kill als staal. maar het kleunt wel als een tierelier. en dat wilde ik nu net ff horen.

gr,
jan

spanky_franky
3 augustus 2009, 18:18
@ Spankey Franky, Deze sound is ook expres zo gekozen om te kijken of mijn elementen die metal zooi ook aankunnen. dus puur alleen even voor het slaggitaar geluid. daar hoort dan ook zo'n metal kick bij natuurlijk ;) ik moet er zelf ook nog ff aan wennen hoor, het is kill als staal. maar het kleunt wel als een tierelier. en dat wilde ik nu net ff horen.

gr,
jan
Ja, ik ben benieuwd hoeveel invloed de drums op het strakke geluid hebben. Vast meer dan ik zou verwachten.

meul
3 augustus 2009, 18:27
Ja, ik ben benieuwd hoeveel invloed de drums op het strakke geluid hebben. Vast meer dan ik zou verwachten.

Die kick loopt compleet mee met de riffs dus ja, dat ondersteund de boel natuurlijk wel. alles heeft invloed in een mi of opname. het is altijd een totaal plaatje. 1 ding anders geeft weer een andere uitkomst. ik ben er ook niet helemaal uit hoor. ik ben nog zwaar opzoek. de energie is gevonden nu de warmte weer een beetje terug. vaak gaat er veel tijd overheen totdat je weer iets vind waar je bij blijft

Rinze
3 augustus 2009, 18:33
[quote=meul;2108599@ Rinze, zoek ff op internet naar de de gitaar, dan kan je hem zien.
Hij is er in veel setups te krijgen en op bestelling ook uitermate flexibel configurabel. in deze gitaar zitten seymour duncans. passief, ik heb altijd actief gespeeld, ik wilde met deze test kijken of ik dezelfde attack als met emg's kon halen. dat is toch best goed gelukt al zeg ik het zelf.
[/quote]

Had ik toch allang gedaan lummel :supercool: ik wil gewoon die van jou zien. Wat voor SD's zitten erin? Klinkt wel erg strak, ik dacht dus dat er EMG's in zouden zitten. En die kick is juist prima. Lekker hakkuh :blast:

Ken je trouwens de Who Else-plaat van Jeff Beck? Daar heb ik de laatste tijd veel naar geluistered, deed me wel wat aan jou denken. Vooral het opningsnummer is grandioos.

meul
3 augustus 2009, 19:05
Had ik toch allang gedaan lummel :supercool: ik wil gewoon die van jou zien. Wat voor SD's zitten erin? Klinkt wel erg strak, ik dacht dus dat er EMG's in zouden zitten. En die kick is juist prima. Lekker hakkuh :blast:

Ken je trouwens de Who Else-plaat van Jeff Beck? Daar heb ik de laatste tijd veel naar geluistered, deed me wel wat aan jou denken. Vooral het opningsnummer is grandioos.


ff kijken, hoe voeg ik een foto bij.... ahh zo!
Momenteel word hij met emg 81/85, dimarzio's of de SD P-rails of blackouts geleverd. In deze gitaar zit een jazz geval op de neck en (alsof je gedachten kan lezen) hetzelfde element als Jeff Beck gebruikt op de brug. Ik vermoed de sh-4 en tb-4 De P-rail zal nog heayer zijn en de blackout zeker, deze elementje klinken heel erg goed vind ik en de setup is allrond, dat vind ik ook wel fijn want ik wil niet aan 1 stijl vast zitten.

Ik ken die Jeff Beck plaat niet, ik heb al lang niet meer naar hem geluisterd na.. iets met Wire? dat was een lekker plaat kan ik me herinneren. ik zal het ff uitchecken


.http://members.casema.nl/plien68/images/Mayones.jpg

Rinze
3 augustus 2009, 19:09
Mooi ding man! Is dat nou een soort van Wilkinson brug? Op hun site staat dat ie een doorlopende esdoorn hals heeft in combinatie met een swampash/mahonie body met esdoorn top, nice. Hoe voelt de hals, is ie van de raceclub of heb je wat meer in de hand?

SD Jazz een JB zijn goeie elementen, zelf heb ik in drie gitaren een JB zitten. Maar jouw geluid haal ik er niet uit :( Deze week krijg ik een Sansamp GT2 binnen, eens kijken wat dat doet ten opzichte van mijn ouwe Tonelab. Jij gebruikt een POD XT, toch?

meul
3 augustus 2009, 19:25
Mooi ding man! Is dat nou een soort van Wilkinson brug? Op hun site staat dat ie een doorlopende esdoorn hals heeft in combinatie met een swampash/mahonie body met esdoorn top, nice. Hoe voelt de hals, is ie van de raceclub of heb je wat meer in de hand?

SD Jazz een JB zijn goeie elementen, zelf heb ik in drie gitaren een JB zitten. Maar jouw geluid haal ik er niet uit :( Deze week krijg ik een Sansamp GT2 binnen, eens kijken wat dat doet ten opzichte van mijn ouwe Tonelab. Jij gebruikt een POD XT, toch?

nee pod x3, xt heb ik overgeslagen, kwam van de 2.0 af.
Ik heb eigenlijk winig info over de gitaar zelf meegekregen, geen boekie nix. in de winkel hangt dan wat de winkelier toevallig bij de importeur heeft meegenomen denk ik, wel weet, deze gitaar heeft een swamp ash body en esdoorn toets de brug weet ik ook niet wat het is. Mahonie is geloof ik een optie op deze gitaar. de hals houd het midden tussen de gemiddelde ibanez halsjes en de dikke gibson hals. mijn oude gitaar was een charvel model 6, hier heb ik zo'n 20 jaar op gespeeld. qua feel lijkt hij erg op deze gitaar dus dat voelt een beetje als thuiskomen zeg maar. maar das natuurlijk erg persoonlijk.

Gert-Jan
4 augustus 2009, 06:39
Tering ...mooie bak man.....das toch een leuke vakantie waar je nou op speelt ;-))

Tis net een nieuwe verkering he? ;-)

Rinze
4 augustus 2009, 10:03
Het maffe is dat de SD Jazz en JB op de site van Mayones dan weer niet als optie genoemd worden:




H-H / Seymour Duncan P Rails (neck + bridge)
H-H / Seymour Duncan Blackouts (neck + bridge)
H-H / DiMarzio Air Norton (neck + bridge)
H-H / EMG 85 (neck) + 81 (bridge)



De X3, die moet ik ook nog eens aan de tand voelen. Ook handig dat je er tenminste ook fatsoenlijk een bas door kunt gooien en microfoons. Zag net dat Vox nu ook eindelijk een nieuwe Tonelab heeft uitgebracht met opgewaardeerd binnenwerk. Werd tijd ook. Opties, opties.. :dontgeti:

Nou, dit klinkt in ieder geval erg goed.

meul
4 augustus 2009, 14:48
@ GertJ, ik ben er i.d.d. erg blij mee, tis een lekker ding :)

@ Rinze, Nee dat klopt dus, mijn gitaar is wel van 1 generatie vroeger zeg maar. ik meen uit 2008, jij kijkt naar de 2009 catalogus. Als je overigens bij Seymour die tonewizzard gebruikt en de eigenschappen van het hout van de regius en de muziekstijl opgeeft die je gaat spelen. komen ook de blackouts en P-rail te voorschijn. Ik denk dat mayones zich hieraan heeft aangepast.
kwestie van solderen als je het anders wilt

Ik ken de tonelab helemaal niet, ik heb hier wel gasten gehoord die er een prachtige sounds uithalen. het is ook maar net wat je nodig hebt denk ik.
De x3 is wel hoogst configurabel en multi functioneel. das wel handig voor thuisprutserij.

HvV
4 augustus 2009, 19:24
Mooie gitaar, Jan. Gefeliciteerd! Ga je de tremolo niet missen?

new deep
4 augustus 2009, 20:40
cool meul! goede groove en to the point!

meul
6 augustus 2009, 15:29
@ Hvv, dank je! Ik heb altijd met trem gespeeld, grijp nog wel eens mis.
Ik heb een optie op een regius met trem, wanneer deze binnen ga ik hem uitchecken. ik ben alleen een beetje bang dat het tenkoste gaat van de sound. per defenitie zullen dit soort handbouw bakken per plank wat anders klinken. ik heb geen idee wat me te wachten staat. ik ga het vanzelf zien.

@ newdeep, thanks!