PDA

View Full Version : ...And Justice for All (Test 2)



Megadeth22
2 augustus 2009, 22:46
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7910465

Nu al vier minuten lang. Dingen die hieraan nog moeten veranderd worden:
- Iets minder chorus op distortion gitaar
- melody stukjes moeten iets beter

Kritiek / commentaar? :D

interessander
2 augustus 2009, 22:54
Ik kan er eerlijk gezegd niet naar luisteren, zo klinkt mijn toneport als ik latency problemen heb en de monitor op zowel de toneport en in het recording programma aan heb staan.

Ik begrijp uit je andere topic dat je je geluid vetter wilt maken, maar volgens mij ben je hier te ver gegaan en werkt het tegengesteld.

Megadeth22
2 augustus 2009, 23:03
Ik kan er eerlijk gezegd niet naar luisteren, zo klinkt mijn toneport als ik latency problemen heb en de monitor op zowel de toneport en in het recording programma aan heb staan.

Ik begrijp uit je andere topic dat je je geluid vetter wilt maken, maar volgens mij ben je hier te ver gegaan en werkt het tegengesteld.

:dontgeti: Huh?
De enige truuk die ik heb toegepast in deze cover is het 20-30 ms verzetten van een precies dezelfde track..
Maar als ik 't hoor klinkt 't goed? :dontgeti:

edit: Vertel alsjeblieft verder want ik ben hier nu al zo fucking lang mee bezig en ik was zo blij hiermee. En nu maak je mij helemaal af zeg maar. En dat is niks persoonlijks tegen jou maar ik wil dan wel graag weten wat er fout is

interessander
2 augustus 2009, 23:22
Zeker niet aanvallend bedoeld! Maar dit is precies wat ik hoor als ik die problemen heb met mijn toneport.

Misschien is het omdat ik het op de koptelefoon hoor extra duidelijk maar voor mij klinkt het heel storend die verschuiving van 20-30 ms van dezelfde track.
Zoals ik ook in het andere topic schreef klinkt het veel vetter als je multitrack opnames maakt en in dit geval dus twee keer de partij opneemt.

Megadeth22
2 augustus 2009, 23:27
Zeker niet aanvallend bedoeld! Maar dit is precies wat ik hoor als ik die problemen heb met mijn toneport.

Misschien is het omdat ik het op de koptelefoon hoor extra duidelijk maar voor mij klinkt het heel storend die verschuiving van 20-30 ms van dezelfde track.
Zoals ik ook in het andere topic schreef klinkt het veel vetter als je multitrack opnames maakt en in dit geval dus twee keer de partij opneemt.
Ik luister ook via koptelefoon mja..
Ja dat klopt maar ik dan hoor je al die kleine verschilletjes weer..
En als ik de twee opnames (dezelfde) precies onder elkaar zet zonder 20-30 ms ertussen dan hoor je 't geluid keihard en dan klinkt 't niet meer. Zucht.
:(

interessander
2 augustus 2009, 23:30
Ja het klinkt dan niet omdat het precies hetzelfde is, dan krijg je zo'n steriel gevoel erbij.
Neem gewoon de main riff voor de gein eens een keer extra op op een extra spoor, desnoods met iets andere instellingen, dat klinkt geheid een stuk beter.

Megadeth22
2 augustus 2009, 23:32
Ja het klinkt dan niet omdat het precies hetzelfde is, dan krijg je zo'n steriel gevoel erbij.
Neem gewoon de main riff voor de gein eens een keer extra op op een extra spoor, desnoods met iets andere instellingen, dat klinkt geheid een stuk beter.
Ik heb twee tracks, waarvan ieder in Podfarm weer twee "mini-tracks" hebben. Ze klinken allemaal verschillend, en de twee grootste tracks zijn gepanned naar links & rechts.
Moet ik dan gewoon 1 grote track links pannen, en dan rechts daarover heen spelen (niet kopieren) met die andere grote track als geluid?

Megadeth22
2 augustus 2009, 23:48
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7911034

Zo klinkt 't volgens interessander zijn manier..

Edit: Ik hoor wel wat je bedoelt. Maar het gaat er mij puur om dat het een beetje klinkt zoals op de plaat.

interessander
3 augustus 2009, 00:40
Op de plaat is alles zeker ge-multitracked. Met de 30 ms vertraging klinkt alles ook minder direct, waardoor het minder strak lijkt.
Maar heb je nu alles hard left en right gepanned dan? Ik doe dat zelf meestal zo rond de 70% links en rechts.
Ik zeg niet wat goed of slecht is en geef slechts mijn mening, heerlijk nummer om te spelen trouwens!

Megadeth22
3 augustus 2009, 08:01
Op de plaat is alles zeker ge-multitracked. Met de 30 ms vertraging klinkt alles ook minder direct, waardoor het minder strak lijkt.
Maar heb je nu alles hard left en right gepanned dan? Ik doe dat zelf meestal zo rond de 70% links en rechts.
Ik zeg niet wat goed of slecht is en geef slechts mijn mening, heerlijk nummer om te spelen trouwens!
Ja alles is gepanned, maar niet meer dan 20 procent naar links en rechts dacht ik..
Nee klopt maar ik ben hier al zo lang mee bezig. Ik wil wel dat het "close to perfect" wordt, dus elk commentaar is welkom. :ok:

Megadeth22
3 augustus 2009, 14:37
nog iemand kritiek? :(

Jeroen_TRC
3 augustus 2009, 14:50
Ik vind het wel bruut klinken eigenlijk :sssh: maar goed, ik heb dan ook helemaal geen verstand van opnames etc. :cheerup:

Megadeth22
3 augustus 2009, 16:55
Ik vind het wel bruut klinken eigenlijk :sssh: maar goed, ik heb dan ook helemaal geen verstand van opnames etc. :cheerup:
Vet :D

Bruut = :ok:

glennshred
3 augustus 2009, 17:02
Ik vind het goed klinken over men stereo, niks dun geluid.. dik genoeg!
verder ligt het geheel goed in balans iets waar ik trouwens nog veel op moet
oefenen:)

Ben trouwens geen fan van metallica maar sommige nummers zijn wel goed

glenn

och ja voor mij eentje met tallica

Danieldg
3 augustus 2009, 17:36
Ik vond het goed klinken! :blast:

Hier en daar ff niet strak (met name de harmonizes), maar dat valt weg als ik het in het geheel beluister! Ook zeer leuk dat je de zang er ook hebt bij gedaan :D


Maar ik vond het echt lekker klinken, doe zo verder!


(en nu ga ik ook ff stiekem dit lied leren :crazyhappy:)

belfrink
3 augustus 2009, 18:32
De tone is best ok !

Verder ook goed gespeelt en ik stoor me totaal niet aan dat latency verhaal ... want to heel erg is het nu ook weer zoals hier gezegd word :)

Wel zou de tone iets directer kunnen, vind em iets te dof nu.

Megadeth22
3 augustus 2009, 21:17
De tone is best ok !

Verder ook goed gespeelt en ik stoor me totaal niet aan dat latency verhaal ... want to heel erg is het nu ook weer zoals hier gezegd word :)

Wel zou de tone iets directer kunnen, vind em iets te dof nu.
Hmm ja.. dan zal ik maar iets minder galm gebruiken, ietsiepietse meer Middle erbij en dan klinkt 't wel beter. Sowiso dank voor de reacties, was al bang dat hij heel slecht klonk (niks tegen U interessander maar ik was hier zo blij mee).

interessander
3 augustus 2009, 22:10
Haha, noem me alsjeblieft geen u! :)
Het gaat er om wat je er zelf van vindt en wat je eventueel met de kritiek kan om het beter te maken.
Voor mij klinkt het verschuif-truukje storend, voor anderen niet, zo gaat dat.

Heb je ook de losse ritme gitaar track van het nummer trouwens, James varieert qua aanslag en dergelijke in de main riff, dat maakt hem ook leuker om te spelen.

Gitaro
4 augustus 2009, 11:31
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7911034

Zo klinkt 't volgens interessander zijn manier..

Veel beter!

Ik heb het nog niet op goeie speakers geluisterd, maar doe dat verschuiven alsjeblieft gewoon nooit meer ;)

Verder zit er te veel galm op de vox. Ligt dat aan de backing?

Wil je de strakheid van AJFA met je rhythm sectie benaderen, dan heb ik nog een paar tips.

Draai als eerste de distortion een stuk terug. Je hebt nu imo veel te veel distortion voor een opname. Je wil voor die strakke Justice sound juist voorkomen dat je gitaar zo veel 'gromt' bij de palm mutes. Er volgt nu een staart van distortion na je aanslag. Ik vind dat echt typisch voor moderne metal, en het komt je opname niet ten goede. Ik heb wel eens te horen gekregen dat ik m'n versterker maar moest verkopen omdat alle tracks apart "bijna clean" klonken :seriousf:. Dat is uiteraard overdreven, maar probeer het eens met je distortion op 50% ofzo. Er ging voor mij iig een wereld open.

Afijn, daar zit je dan met 2 relatief low-gain gitaartracks (note: waar ik track zeg bedoel ik ook 'take,' het zijn hier dus 2 unieke opnames). Het klinkt strak maar het mist iets. Het mist nóg 2 tracks. Waarom zou je er tenslotte 2 gebruiken als je er 4 kan gebruiken? Pan er bijvoorbeeld 2 100% en 2 70%. Gegarandeerde dikheid. Draai wel alles onder 200hz weg in je gitaar-EQs. Aan deze range heb je niks en het wordt er alleen maar modderiger van.

Effecten als chorus, reverb en delay kun je naar mijn mening achterwege laten. Leuk voor de leads en harmonies, maar voor rhythm is het overbodig*.

Een paar 'impulses' kunnen wonderen doen. Ik gebruik ze zelf ook maar weet niet precies wat het zijn. Volgens mij simuleren impulses de karakteristieken van een cabinet. Zo kan je op elke track een andere amp sound hebben. Altijd handig voor thuisopnames. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de gratis VST Voxengo Boogex.

Wat betreft het gitaarspel. AJFA (de hele plaat) is zo fucking strak. Alles klinkt als één geheel en over elke palm mute is nagedacht. Zorg voordat je gaat opnemen dat er geen 'grijze gebieden' in je stuk zitten. Het moet een routine klus worden die je een minuut na het opstaan kan uitvoeren... ook met kater

* Ik zelf gebruik Izotope Ozone om het eindproduct een beetje te "masteren" - hiermee kan je je opname wat subtiele mastering reverb meegeven die over de hele opname gaat ipv alleen de gitaartracks.


Om af te sluiten: ik heb geen pretenties, mijn 'studio' bestaat slechts uit een versterker, wat kabels en een computer. Ondanks dat heb ik nu na veel trial & error een sound waar ik zelf meer dan tevreden mee ben. Dit zijn slechts een paar tips... blijf je horizon verruimen, blijf experimenteren!

interessander
4 augustus 2009, 11:48
Alles onder de 200 hz helemaal wegdraaien vind ik wel wat overdreven, maar ik ben het zeker eens wat betreft minder gain en meerdere tracks.
Wat ook helpt om de droge palmmute sound va AJFA te benaderen is je pols iets meer naar de neck te leggen bij het dempen, hier worden ze korter van.

Megadeth22
4 augustus 2009, 11:50
Veel beter!

Ik heb het nog niet op goeie speakers geluisterd, maar doe dat verschuiven alsjeblieft gewoon nooit meer ;)

Verder zit er te veel galm op de vox. Ligt dat aan de backing?

Wil je de strakheid van AJFA met je rhythm sectie benaderen, dan heb ik nog een paar tips.

Draai als eerste de distortion een stuk terug. Je hebt nu imo veel te veel distortion voor een opname. Je wil voor die strakke Justice sound juist voorkomen dat je gitaar zo veel 'gromt' bij de palm mutes. Er volgt nu een staart van distortion na je aanslag. Ik vind dat echt typisch voor moderne metal, en het komt je opname niet ten goede. Ik heb wel eens te horen gekregen dat ik m'n versterker maar moest verkopen omdat alle tracks apart "bijna clean" klonken :seriousf:. Dat is uiteraard overdreven, maar probeer het eens met je distortion op 50% ofzo. Er ging voor mij iig een wereld open.

Afijn, daar zit je dan met 2 relatief low-gain gitaartracks (note: waar ik track zeg bedoel ik ook 'take,' het zijn hier dus 2 unieke opnames). Het klinkt strak maar het mist iets. Het mist nóg 2 tracks. Waarom zou je er tenslotte 2 gebruiken als je er 4 kan gebruiken? Pan er bijvoorbeeld 2 100% en 2 70%. Gegarandeerde dikheid. Draai wel alles onder 200hz weg in je gitaar-EQs. Aan deze range heb je niks en het wordt er alleen maar modderiger van.

Effecten als chorus, reverb en delay kun je naar mijn mening achterwege laten. Leuk voor de leads en harmonies, maar voor rhythm is het overbodig*.

Een paar 'impulses' kunnen wonderen doen. Ik gebruik ze zelf ook maar weet niet precies wat het zijn. Volgens mij simuleren impulses de karakteristieken van een cabinet. Zo kan je op elke track een andere amp sound hebben. Altijd handig voor thuisopnames. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de gratis VST Voxengo Boogex.

Wat betreft het gitaarspel. AJFA (de hele plaat) is zo fucking strak. Alles klinkt als één geheel en over elke palm mute is nagedacht. Zorg voordat je gaat opnemen dat er geen 'grijze gebieden' in je stuk zitten. Het moet een routine klus worden die je een minuut na het opstaan kan uitvoeren... ook met kater

* Ik zelf gebruik Izotope Ozone om het eindproduct een beetje te "masteren" - hiermee kan je je opname wat subtiele mastering reverb meegeven die over de hele opname gaat ipv alleen de gitaartracks.


Om af te sluiten: ik heb geen pretenties, mijn 'studio' bestaat slechts uit een versterker, wat kabels en een computer. Ondanks dat heb ik nu na veel trial & error een sound waar ik zelf meer dan tevreden mee ben. Dit zijn slechts een paar tips... blijf je horizon verruimen, blijf experimenteren!
Van die distortion heb ik inderdaad al geprobeerd.. maar wat ik merk met PodFarm is dat het heel sneel heel iel klinkt. Zelfs met twee dezelfde tracks met dezelfde instellingen die precies gelijk beginnen. Dus die distortion doe ik er altijd wel bij (hij staat overigens niet superhoog, ik schat rond 75 procent).

Vier kan ik er inderdaad gebruiken, maar als ik tracks precies gelijk ga laten beginnen dan klinkt het geluid ineens totaaaal anders. Zet ik ze 10 ms dan krijg ik weer een ander geluid etc. Heel moeilijk om dit in woorden onder te brengen.. nouja.

En van die effecten klopt. Maar een toetsje reverb en chorus (zeker bij deze plaat) vind ik wel tof :D

Sowiso bedankt voor je post! :cheerup: (en ja er zit heel veel galm op de backing track van de vox.. als ik professioneel kon mixen verdween die galm wel in de mix maarja.) :makeup:

Humedo
4 augustus 2009, 12:52
Als je de kans hebt om te multitracken, doen! Het gebruiken van 2 dezelfde tracks, waarvan de ene verschoven is t.o.v. de andere geeft vaak rare fasedraaiingen. Of de directe partij gaat naar 1 kant "trekken", of je krijgt gewoon een "raar" geluid. Precies wat je beschrijft wat er gebeurt als je de boel weer een paar milliseconden verschuift. Gewoon dezelfde partij meerdere keren opnemen geeft veel betere resultaten. Nog een tip, al gegeven, maar toch nog maar es: kijk uit met teveel gain en hou het zo clean (in de zin van het gebruik van effecten als chorussen en reverbs) mogelijk.

iWishmaster
4 augustus 2009, 16:39
Wanneer je een Line 6 toneport of UX1/UX2 gebruikt kun je het volgende proberen qua 'multi-track':
Je gitaarsignaal splitten, 1 rechstreeks naar de Line 6 Instrument input en 1 de ander naar je versterker(tje). Daar zet je een microfoon voor en die plug je weer in de microfoon input van de Line 6. Nu kun je 2 tracks opnemen. Stel vantevoren de volumes wel een beetje af, scheelt gedoe later. Zo heb ik pas een trackje opgenomen en dat klonk toch vrij dik, ondanks dat de microfoon voor mn Roland Micro Cube stond :D.

Megadeth22
4 augustus 2009, 16:45
Wanneer je een Line 6 toneport of UX1/UX2 gebruikt kun je het volgende proberen qua 'multi-track':
Je gitaarsignaal splitten, 1 rechstreeks naar de Line 6 Instrument input en 1 de ander naar je versterker(tje). Daar zet je een microfoon voor en die plug je weer in de microfoon input van de Line 6. Nu kun je 2 tracks opnemen. Stel vantevoren de volumes wel een beetje af, scheelt gedoe later. Zo heb ik pas een trackje opgenomen en dat klonk toch vrij dik, ondanks dat de microfoon voor mn Roland Micro Cube stond :D.
Klinkt goed! Ik heb nog nooit mijn microfoon gebruikt m.b.t tot mijn Vox AD100 VT :hippie: Moet dat maar eens doen.

Maar ik ben nu hard aan het twijfelen. De meerderheid vind het wel goed (ok) klinken, maar sommige vinden dat truukje om de toon wat dikker te krijgen helemaal niks. Nu weet ik niet wat ik moet doen. :crazyhappy:

Mr. Dynamite
4 augustus 2009, 19:09
Ik ben niet zo van de opnames maar die 2e klinkt wel beter :ok:

Megadeth22
4 augustus 2009, 22:57
Ok.. heb eerste minuut opnieuw opgenomen, nu volgens een andere methode (die me eerder is verteld in dit topic :ok:).
1 Take inspelen. En daarna nog een take eroverheen spelen, beetje netjes krijgen en dan zou 't beter moeten klinken.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7919373

Slaggitaar klinkt nog een beetje chorus-achtig.. maar dat kan ik nog veranderen. Het klinkt in ieder geval anders.. heb ze wat lager qua volume gemaakt, bas gitaar iets hoger. En let niet op de lead achtige stukken, die moeten qua tone nog veranderen :D

edit: Merk nu, mag ook nog wel een stukske gain vanaf :p

Megadeth22
5 augustus 2009, 19:40
Nog een update, heb een tikkie gain ervanaf gehaald, de chorus ook bijna helemaal. De bas qua laag iets minder, moet alleen nog wat hoog bij want je "voelt" 'm nu alleen maar je hoort niks :soinnocent:

Sowiso al super tof dat jullie allemaal al hebben gereageerd :D

Weet iemand nog hoe je ergens reverb vanaf kunt halen? Is dat dan compressie erop?

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7922752 (= de nieuwste versie, opgenomen met de manier van interessander en anderen. Gewoon over 1 take heenspelen!

edit: Woah. Klinkt in Itunes (Aiff) stukkie anders (en beter). :dontgeti:

interessander
5 augustus 2009, 20:00
Ja dit klinkt stukken beter! Luister nog eens goed naar de variaties in de main riff, je speelt hem nu steeds hetzelfde.

Megadeth22
5 augustus 2009, 20:04
Ja dit klinkt stukken beter! Luister nog eens goed naar de variaties in de main riff, je speelt hem nu steeds hetzelfde.
Zijn er variaties? :dontgeti:
Wow. Is mij helemaal niet opgevallen, het is goed dat je het zegt :crazyhappy:

*gaat snel luisteren*

Ninja edit: Ja ik hoor ze nu ook. Thanks!
n00b vraagje; ik neem aan dat ik die sound alsof je dicht bij de versterker gaat (Heeft One ook in de zwaardere stukken) niet kan nabootsen met digitale gitaar? :P

interessander
6 augustus 2009, 12:01
Wat bedoel je precies en wat wil je nabootsen?

iWishmaster
6 augustus 2009, 12:27
Wat bedoel je precies en wat wil je nabootsen?

Je gitaar laten rondzingen voor meer sustain op 1 noot denk ik. Weet niet of je dat kunt simuleren zonder daadwerkelijke audiofeedback. Je zou het kunnen proberen met een compressor die vol open staat, maar of dat nog lekker klinkt weet ik niet.

Ik heb het net even beluisterd: je gebruikt behoorlijk veel gain, kan echt wel een flinke tand minder vind ik. Verder zou ik eens proberen een beetje te midscoopen en bas / hoog te boosten. Persoonlijk vind ik het niet fijn (niet zo mijn ding), maar metallica maakt er veelvuldig gebruik van (en dat klinkt dan wel weer vet).

Megadeth22
6 augustus 2009, 12:32
Wat bedoel je precies en wat wil je nabootsen?
Dat boomende geluid wat je hoort op de plaat (en ook bij de heavy stukken van One). Beetje moeilijk uit te leggen maar ik denk inderdaad dat dat heel moeilijk wordt / onmogelijk om na te bootsen.

@ iWish; die gain eraf gaat gebeuren! En ja ik moet de toon nog wat beter krijgen, ik laat de originele plaat gewoon meespelen en dan kijken hoe dicht bi j ik kan komen. :ok:

Gitaro
6 augustus 2009, 15:11
Dat boomende geluid wat je hoort op de plaat (en ook bij de heavy stukken van One). Beetje moeilijk uit te leggen maar ik denk inderdaad dat dat heel moeilijk wordt / onmogelijk om na te bootsen.

4 tracks en retestrak spelen :)

Gaat de goeie kant op, keep at it

Megadeth22
9 augustus 2009, 14:18
Zo. Alles is af. Hier een linkje naar de volledige versie.
Paar dingetjes:

- Sommige riffjes worden soms net iets anders gespeeld. Door een foute tab ben ik hier te laat achtergekomen. Dus het klinkt niet verkeerd maarja.
- Er zit een lading gain overheen dat wil je niet weten. Het is niet te maar wel veel.. vind ik persoonlijk wel tof.
- Er is 1 stukje richting het einde waar gitaar en bas hoort maar daar kan ik geen tabs voor vinden / zelf uitvogelen. (5.55 om precies te zijn)
- De solo wordt gedaan door iemand van een ander forum, maar die moet ik nog zoeken :D

Ik ben er in ieder geval best trots op :rockon:
Ohja. Het zijn trouwens drie gitaar-tracks over elkaar heen gespeeld. Geen 30 ms delay gedoe meer. :ok:

Ik upload 'm op rapidshare (Hij is 3MB te groot voor soundclick) dus dan krijg je de 153 MB grote file (aiff). Dus wel beter dan mp3 hoop ik.
Ik hoor graag commentaar want ik heb er nu al helemaal veel uren in gestoken :D

http://rapidshare.com/files/265430089/And_Justice_for_All4.aif.html

Megadeth22
9 augustus 2009, 23:52
commentaar? :(

interessander
9 augustus 2009, 23:55
Kun je hem toch niet wat kleiner maken, anders moeten andere mensen weer uren downloaden ;)

Megadeth22
10 augustus 2009, 00:00
Kun je hem toch niet wat kleiner maken, anders moeten andere mensen weer uren downloaden ;)

http://rapidshare.com/files/265596327/And_Justice_for_All4.mp3

Mp3 versie! (13 mb) :ok:

Liquid_Metal
10 augustus 2009, 14:11
Dat multi-tracken, doe je dat in een keer? Want als je een riff twee keer inspeelt klinkt het toch nooit strak? Je hoort dan dat het twee verschillende gitaristen zijn. Wil je dat? :S
O en als je er een kleine delay in stopt krijg je toch last van phasing?

Megadeth22
10 augustus 2009, 14:50
Dat multi-tracken, doe je dat in een keer? Want als je een riff twee keer inspeelt klinkt het toch nooit strak? Je hoort dan dat het twee verschillende gitaristen zijn. Wil je dat? :S
O en als je er een kleine delay in stopt krijg je toch last van phasing?
Dat hoor je niet zo heel makkelijk hoor..
En ja, dan krijg je soort chorus achtig effect.

boybrouwer
10 augustus 2009, 14:52
klinkt goed hor!

interessander
10 augustus 2009, 15:38
Dat multi-tracken, doe je dat in een keer? Want als je een riff twee keer inspeelt klinkt het toch nooit strak? Je hoort dan dat het twee verschillende gitaristen zijn. Wil je dat? :S
O en als je er een kleine delay in stopt krijg je toch last van phasing?

Hoe denk je dat in dit geval de meeste metalbands hun albums opnemen?
Je moet je partijen gewoon meerdere keren strak opnemen en dan klinkt het als een spreekwoordelijke klok.

@megadeth22, ik luister vanavond even, heb nu geen mogelijkheid.

Megadeth22
10 augustus 2009, 15:44
Hoe denk je dat in dit geval de meeste metalbands hun albums opnemen?
Je moet je partijen gewoon meerdere keren strak opnemen en dan klinkt het als een spreekwoordelijke klok.

@megadeth22, ik luister vanavond even, heb nu geen mogelijkheid.
Ok tof. Ben benieuwd wat je er van vindt. :crazyhappy:

edit: Had al "kritiek" gehad dat de gitaar en basgitaar overheersen. Maar dat lijkt toch wel een beetje logisch omdat het een cover is :D

dubbel edit: Dat effect dat waarnaar ik vroeg (hoe je dat kon nabootsen) is trouwens een paar keer (zonder dat ik het wist) gelukt. In ieder geval als ik het nummer luister via een box. Echt zo'n BOEM bass gevoel

FC Spoiler
10 augustus 2009, 17:33
Klinkt goed! http://basgitaarforum.nl/images/smilies/icon__yes.gif

Hier: Klik (http://www.chain-metal.nl/mark3/front.php?bg=0&t=Metallica+-+Blackened+%2F+...And+Justice+For+All&p=20&d1=90&d2=70&d3=15&d4=40&d5=45&d6=60&d7=30&p1=&p2=1&p3=&p4=&p5=1&p6=1&p7=&g1=55&g2=45&g3=20&g4=45&g5=55), kun je de orginele instellingen zien van de ritme gitaar tracks. Bij track B staat de lead drive op 5 (iets minder drive dus)
De instellingen komen van Flemming Rasmussen z'n aantekeningen die hij een tijdje terug online gepubliceerd heeft. (inmiddels al weer een tijdje off line...)Misschien kun je hiermee nog dichter bij die sound komen. ;-)
Bas wat zachter, gitaar wat meer naar voren en dan klinkt het aardig overtuigend volgens mij (naar het orgineel)

Megadeth22
10 augustus 2009, 17:37
Klinkt goed! http://basgitaarforum.nl/images/smilies/icon__yes.gif

Hier: Klik (http://www.chain-metal.nl/mark3/front.php?bg=0&t=Metallica+-+Blackened+%2F+...And+Justice+For+All&p=20&d1=90&d2=70&d3=15&d4=40&d5=45&d6=60&d7=30&p1=&p2=1&p3=&p4=&p5=1&p6=1&p7=&g1=55&g2=45&g3=20&g4=45&g5=55), kun je de orginele instellingen zien van de ritme gitaar tracks. Bij track B staat de lead drive op 5 (iets minder drive dus)
De instellingen komen van Flemming Rasmussen z'n aantekeningen die hij een tijdje terug online gepubliceerd heeft. (inmiddels al weer een tijdje off line...)Misschien kun je hiermee nog dichter bij die sound komen. ;-)
Bas wat zachter, gitaar wat meer naar voren en dan klinkt het aardig overtuigend volgens mij (naar het orgineel)
Ah supertof, zoiets zocht ik al :ok:
En ja bas moet iets zachter, maar dat is het enige wat niet zoals de plaat moet, dat je het niet meer hoort. ;)

FC Spoiler
10 augustus 2009, 17:41
Bas hoeft niet uit idd, mag zeker lekker knallen!
Hoe is de bas opgenomen?

NB: hier nog meer instellingen van Master of Puppets en Justice: Klik (http://www.chain-metal.nl/mark3/metallica.html)

Megadeth22
10 augustus 2009, 18:17
Bas hoeft niet uit idd, mag zeker lekker knallen!
Hoe is de bas opgenomen?

NB: hier nog meer instellingen van Master of Puppets en Justice: Klik (http://www.chain-metal.nl/mark3/metallica.html)
Bas en gitaar zijn beide door een Line 6 pod Ux1 opgenomen. Basgitaar is echt een hele slechte (dit is de eerste keer dat er nog een beetje degelijke tone uitkwam). Maargoed.

Dank :cheerup:
:D

interessander
11 augustus 2009, 11:17
Klinkt zeker goed nu, maar ik ben het wel met de rest eens qua gain. Dat kan zeker minder, en dat klinkt dan wellicht vreemd in een enkele track maar samen met de rest komt het goed.

Megadeth22
11 augustus 2009, 23:41
Klinkt zeker goed nu, maar ik ben het wel met de rest eens qua gain. Dat kan zeker minder, en dat klinkt dan wellicht vreemd in een enkele track maar samen met de rest komt het goed.
Ga ik morgen doen. Heb ook al van een ander forumlid (niet dit forum) een leadpartij ontvangen, dus morgen ga ik ook proberen die een beetje netjes erin te zetten.

Oh trouwens nogmaals, bedankt voor alle reacties. Dit is wel een cover waar ik echt superveel tijd en moeite in heb gestoken. :rockon:

Divine
12 augustus 2009, 01:08
Ik hoor graag commentaar want ik heb er nu al helemaal veel uren in gestoken :D



commentaar? :(


Dit is wel een cover waar ik echt superveel tijd en moeite in heb gestoken. :rockon:

Ik denk dat we allemaal wel veel tijd en moeite in opnames steken. ;)
Toch krijgen de meest geniale opnames in sounds niet het aantal reacties die ze verdienen.

Je 'gebedel' (;)) werkt wel overigens, want ik heb er naar geluisterd. Sounds good! Op sommige plekken niet geheel strak (let op de lengte van het uitklinken van power chords na palm mutes en hou die gelijk op alle sporen), maar over het algemeen tof gedaan. Vette sound!

Megadeth22
12 augustus 2009, 01:11
Ik denk dat we allemaal wel veel tijd en moeite in opnames steken. ;)
Toch krijgen de meest geniale opnames in sounds niet het aantal reacties die ze verdienen.

Je 'gebedel' (;)) werkt wel overigens, want ik heb er naar geluisterd. Sounds good! Op sommige plekken niet geheel strak (let op de lengte van het uitklinken van power chords na palm mutes en hou die gelijk op alle sporen), maar over het algemeen tof gedaan. Vette sound!
Klopt helemaal maar ik ben hier zeg maar wel vijf keer langer mee bezig geweest dan met andere covers. :dontgeti:
Dank! :D
Ik heb ook waarschijnlijk een zanger gevonden, wordt het buiten de drums wel een leuk geheel. :cheerup:

Megadeth22
15 augustus 2009, 00:09
Zanger gevonden :D Die gaat waarschijnlijk morgen zijn dingetje opnemen (vette zanger ook, hij heeft al albums gemaakt met zijn band etc.) Solo is ook al gemixt in het nummer (gespeeld door iemand anders van hetzelfde forum als zanger). :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

:D :D