PDA

View Full Version : engl e540 mod?



sell
2 augustus 2009, 20:18
Hoi,

Ik zag net in een topic dat liquid_metal een mod heeft op zn engl preamp. Nu ben ik wel ff benieuwd wat voor mod.

Arvoitus
2 augustus 2009, 20:42
Die mod heeft caliban (zit hier op het forum) uitgevoerd.

Wat ik kan herinneren:
Hij heeft de tonestack gedeeltelijk naar die van een fireball/powerball gemod. Meer gain en bass voor een dikkere sound. Ook heeft ie de bass boost van de powerball gekopieerd.

Pm hem maar, of wacht op een reply van hem. Hij kan je waarschijnlijk meer vertellen.

ps: Het was een E530 toch?

sell
2 augustus 2009, 20:53
Die mod heeft caliban (zit hier op het forum) uitgevoerd.

Wat ik kan herinneren:
Hij heeft de tonestack gedeeltelijk naar die van een fireball/powerball gemod. Meer gain en bass voor een dikkere sound. Ook heeft ie de bass boost van de powerball gekopieerd.

Pm hem maar, of wacht op een reply van hem. Hij kan je waarschijnlijk meer vertellen.

ps: Het was een E530 toch?


oeps ja uhmm 530 dus

Liquid_Metal
2 augustus 2009, 21:33
Amp klinkt dikker en meer in de regionen van de Fireball/Powerball. Lijkt zelfs veel op de powerball, hoewel het een fireball mod is.

caliban
2 augustus 2009, 22:38
:dance::cheerup:
Je kan de mod noemen zoals je wil, gebaseerd op zowel de fireball als de powerball in feite. Gewoon gebruikt van beide wat het beste uitkwam, en de fireball en powerball lijken sowieso fel op elkaar (buiten extra modes dan).
Als je interesse hebt, stuur maar een berichtje!

sell
2 augustus 2009, 22:58
Nou ik zocht eigenlijk meer naar een mod waarbij ik het volume van mijn hi gain kan regelen ten opzichte van de low gain. Het geluid ben ik in principe wel erg tevreden over.

Liquid_Metal
2 augustus 2009, 23:03
Je bedoelt van het overdrive/lead kanaal op stand 1 en stand 2? Ik vraag me af of dat kan, want het is maar 1 kanaal. In theorie moet dat lukken, maar ik denk dat je dan héél ingewikkeld bezig moet.

caliban
3 augustus 2009, 01:12
Nou ik zocht eigenlijk meer naar een mod waarbij ik het volume van mijn hi gain kan regelen ten opzichte van de low gain. Het geluid ben ik in principe wel erg tevreden over.

Je bedoelt het volume tussen laten we maar zeggen kanaal 3 en kanaal 4. Dit lijkt me moeilijk, want je zou een potmeter bij moeten zetten, en binnenin een relais of iets dergelijks erbij, die dan kiest langs welke pot dat je signaal gaat. Een beetje te ingewikkeld vrees ik. Aan je wens leid ik af dat je last hebt van een volumeverschil tussen kanaal 3 en 4? Lijkt me beter om dat weg te werken. Dat is te doen, de kans bestaat er wel in dat je geluid lichtjes gaat veranderen aan een of aan meerdere kanalen. Je moet er rekening mee houden dat men probeert 4 kanalen te maken met vier gainstages, waardoor er geen enkel kanaal gescheiden gainstages heeft, dus je altijd toegevingen zal gaan moeten doen.

sell
3 augustus 2009, 09:32
mmm eq is de weg van de minste weerstand lijkt het ;)

Liquid_Metal
3 augustus 2009, 09:41
Persoonlijk gebruik ik alleen kanaal 1 en kanaal 4. Kanaal 3 is een redelijke crunch, maar ik kwam er achter dat ik crunch mooier vind als ik het volume van m'n gitaar iets dichtdraai. Scheelt me ook een paar patches.

caliban
3 augustus 2009, 11:21
mmm eq is de weg van de minste weerstand lijkt het ;)

Hoe bedoel je juist?


Persoonlijk gebruik ik alleen kanaal 1 en kanaal 4. Kanaal 3 is een redelijke crunch, maar ik kwam er achter dat ik crunch mooier vind als ik het volume van m'n gitaar iets dichtdraai. Scheelt me ook een paar patches.

In feite is het ook maar een tweekanaals versterker :). Net zoals de Powerball, en zelfs bij de SE kan je niet helemaal spreken van vier aparte kanalen.

Liquid_Metal
3 augustus 2009, 12:20
In feite is het ook maar een tweekanaals versterker :). Net zoals de Powerball, en zelfs bij de SE kan je niet helemaal spreken van vier aparte kanalen.

Ja daarom. En de 3e gainstage heeft voor mij niet genoeg gain (of gaat verzuipen). De 4e is perfect en gebruik ik voor rhythm. Voor leads prop ik de contour er overheen.

caliban
3 augustus 2009, 21:25
Kanaal drie is misschien nog wel te modificeren naar iets meer bruikbaar, maar de kans is groot dat je dan toegevingen moet doen voor andere sounds.
Vier kanalen vind ik sowieso overbodig.

muziekschuur
6 augustus 2009, 12:17
Een extra pedalbooster gebruiken? Of grafische eq?