PDA

View Full Version : Beginneling



ManuelNeven
29 maart 2003, 20:54
Hallo iedereen,

Ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb verder geen muzikale achtergrond en het verder nooit een instrument bespeelt. Ik houd heel erg van de muziek van Bryan Adams.
Ik wil dus een gitaar gaan kopen en leren gitaar spelen. Een paar vragen:

- Is het beter om een electrische of een akoestische gitaar te kopen? Of maakt dat niet uit? (Ik zal waarschijnlijk heel hard gaan oefenen met Bryan Adams liedjes)

-Als ik de gitaar eenmaal aangeschaft heb hoe kan ik dan het beste gitaar leren spelen? Zelf veel oefenen met het ruime aanbod aan online gitaarlessen of is een aantal lessen bij een leraar aan te raden?

- Wat is een richtsprijs voor een gitaar als je eentje koopt om mee te beginnen.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Groetjes Manuel

larik
2 mei 2003, 16:26
ik speel nu 5 maanden ofzo, ook een beginner.
Mijn leraar heeft mij aangeraden om met een spaanse gitaar te beginnen, ben er nu zelf achter dat een western makkelijker is, ivm smallere hals.
Me gitaar koste 310 euro, maar je kan ook op marktplaats kijken voor een 2e hands..

FunkyFlamenco
3 mei 2003, 01:51
Ik denk dat het slim is om op een spaanse gitaar te beginnen. Ik zelf begon op een Alhambra 1P, toendertijd rond de 500 gulden.
Zowiezo raad ik je aan in elk geval een aantal lessen te volgen zodat je de goede houding enz aanleert. Als je op een spaanse kan spelen is de overstap naar electrisch of western makkelijker dan andersom.

Warheart
18 mei 2003, 20:16
Hmmja, ik wil ook gitaar spelen, elektrisch welteverstaan. Nog nooit een instrument gespeelt (iiv geen ervaring). Ik heb geen gitaar. Ik dacht zo van "Ik hou van gitaarmuziek, het lijkt me cool om het zelf te kunnen spelen...". Maar hoe begin ik nou. Stel ik vind er niks aan, dan zit je wel mooi met een dure gitaar van rond de vijfhonderd euro (een nieuwe). Als ik les neem (wat ik natuurlijk wel ga doen, duh) moet ik wel ±45 tot een uur fietsen...
Ok, dat heb er wel voor over, maar toch.
Kan iemand wat advieze geven??

bachus
21 mei 2003, 12:35
Op 2003-05-18 19:16, schreef Warheart:
Hmmja, ik wil ook gitaar spelen, elektrisch welteverstaan. Nog nooit een instrument gespeelt (iiv geen ervaring). Ik heb geen gitaar. Ik dacht zo van "Ik hou van gitaarmuziek, het lijkt me cool om het zelf te kunnen spelen...". Maar hoe begin ik nou. Stel ik vind er niks aan, dan zit je wel mooi met een dure gitaar van rond de vijfhonderd euro (een nieuwe). Als ik les neem (wat ik natuurlijk wel ga doen, duh) moet ik wel ±45 tot een uur fietsen...
Ok, dat heb er wel voor over, maar toch.
Kan iemand wat advieze geven??

Als je lessen neemt mag je vaak de eerste maand ofzo van hun een gitaar lenen en kun je dus meteen kijken of het je wat lijkt

Nimrod
22 mei 2003, 14:12
hee

Speel sinds half jaar (electrisch)gitaar, het belangrijkste is wat voor muziek je mooi vind.... dus als je van rock en metal houdt moet je dus echt niet akoestisch gaan spelen. Zit je een beetje te pielen met je akoestische terwijl je je vavo band van ranzig zware riffs hoort spelen.

ff serious ik ben zelf met leerboek aan de slag gegaan (wolf marshall methode echt aan te raden!!!!!) en kan nu al aardig wat nummertjes meespelen. Als je niet verder komt is het verstandig om lessen te nemen.....bij iemand die je kan helpen bij wat je wil bereiken

greetz tallica fan