PDA

View Full Version : "right hand tappen"



lupoloco
23 december 2001, 14:18
Ik heb al verschillende sites gezocht om te leren right hand tappen, ik heb er gevonden, maar het lukt me gewoon niet goed. Ik krijg bijna geen geluid uit m'n gitaar (epiphone lp st.) Weet iemand van jullie tips of kent iemand een nederlandstalige site?
ik gebruik ook de zoom 505II pedal.
alvast bedankt.

SINNER^^;;^^
23 januari 2002, 09:23
is de actie van de gitaar laag genoeg en je elementen moeten ook de (mindere)trillingen goed kunnen doorgeven , . brede frets zijn ook beter voor tapping.
enne hard tappen kost pijn en oefening,ik kan t weten (au)

Kitaarhiero
23 januari 2002, 15:31
Distortion wil het resultaat nog wel eens positief beïnvloeden;)

lupoloco
31 januari 2002, 12:48
yo, thx voor jullie hulp

xystus
1 februari 2002, 00:32
check hier ook maar es: werkelijk een schat aan informatie.

http://www.ultimateguitarpage.com

lupoloco
1 februari 2002, 12:09
bedankt voor de site.

sebass
2 februari 2002, 20:18
goed gemikt er op rammen en dan als je de pull of doet de snaar een beetje mee trekken zodat je de volgende toon goed hoort. Anders moet je de hele tijd het tappen met je rechter hand oefenen totdat je de juiste toon hoort met het juiste volume.

F00L
5 februari 2002, 16:56
Meestal wordt aangeraden het met je plectrum te doen. Is wel wat lastiger, maar uiteindelijk wordt je geluid beter. Ik ben nu ook een paar van dat soort solootjes aan het oefenen.

lupoloco
6 februari 2002, 13:20
Met plectrum lukt het perfect, de noten komen goed door. Alleen lukt het niet zo goed met mijn vinger *zucht*. Ik zal maar zeker nog een beetje (veel) oefenen.
Slu mensen....

defedor
10 februari 2002, 12:38
Maak op de Zoom en effect waarin een compressor zit. Dan worden de wat zachtere tonen beter weergegeven. Vind het zelf heel lekker om alleen met distortion en compressor te spelen. (is mijn fav. effect op mijn zoom505).

GRTZ,

René

anoniem
14 februari 2002, 22:09
Jumbofrets en dan is de rest koekje

lupoloco
15 februari 2002, 12:50
Mijn volgende gitaar wordt de randy rhoads 3 of een king v van jackson, die hebben jumbo frets ,dus...
thx for the replys

lupoloco
20 februari 2002, 13:06
heeft iemand van jullie al ervaring met deze jacksons?