PDA

View Full Version : Hned



HvV
2 augustus 2009, 17:18
Wil graag even wat sampletjes laten horen van mijn nieuwe setup. De Boss GT-10 heb ik verkocht. Een hardstikke leuk apparaat, perfect als je in een coverband speelt maar toch niet helemaal ideaal als je op zoek bent naar een eigen geluid. Wel leuk om mee op te nemen. Maar goed, daarvoor in de plaats heb ik nu alle Joe Satriani pedalen (Satchurator, Time Machine en Big Bad Wah) een EMU-0404 USB als sound interface en een SM57 mic om mee op te nemen. Fuel Tank Junior voor de voeding. Foto:

http://www.myotherdrive.com/dyn/file/475.540811.02082009.39099.6a65fi/Vox_pedals_small+2.jpg

Wah pedal is wel even wennen. Ook zit er best ruis op die vooral onderin hoorbaar is. Alles zit in de effectloop die ik zowel paralel als serieel kan zetten. Zal er eens mee experimenteren.

Hieronder de link naar het sample. Stukje Cryin van JS en op 2:45 hoor je de BB Wah in LoveThing.

http://www.myotherdrive.com/dyn/file/819.144310.02082009.39051.6a65fi/Satriani+Cryin+%2B+Love+Thing++Covers.mp3

deefke666
2 augustus 2009, 17:32
klinkt goed he :ok:
die delay vind ik heel mooi klinken

ik heb mijn gt 10 ook weg gedaan even geleden om meer een eigen geluid te zoeken....
volgende aankoop is een wah...

Tony L
2 augustus 2009, 20:09
Ik vond je GT-10 geluid een stuk mooier. Ik vind het hier wat iel klinken en het lijkt niet echt lekker in de mix te liggen. Wel goed gespeeld!

Divine
2 augustus 2009, 20:52
Ik vind je sound nu juist mooier. Veel 'natuurlijker'. Prachtig gespeeld! Ik heb er met plezier naar geluisterd. Binnenkort weer een youtube vid ;) ?

Hoe bevalt de Wah tot nu toe? Ik heb zelf de Crybaby 535Q. Welke amp gebruik je eigenlijk?

HvV
2 augustus 2009, 22:51
@deefke666: Time Machine is een goede echo, tap tempo erop, binnen het zelfde tempo keuzes uit 4 echo's, lo-fi en hi-fi, heel makkelijk mee te werken.
@Tony L: het is inderdaad wat ieler maar dat komt ook wel dat ik nog moet wennen aan de mic, hoe die te plaatsen, record-levels, etc.. De amp is een 50W buizenversterker, veel te zwaar voor dit werk.
@Divine: dankjewel! Als ik het het A/B met de opname van de GT-10 dan klinkt het bij mij ook veel natuurlijker. Aan het geluid moet nog wel gesleuteld worden. De Wah is wel even wennen, beetje lichte trap, veel lichter dan die van de GT-10. Zitten wel veel mogelijkheden op. Die Crybaby van jou is een prima Wah, nooit wegdoen. De amp is een Hughes & Kettner Switchblade 50W. Veel te hard, 5 watt zou ideaal zijn. Denk dat ik beter af ben met die Blackstar van jou, denk je niet?

Divine
3 augustus 2009, 00:36
Als je de amp enkel thuis gebruikt en voor opnames dan is de HT5 ideaal! Er komt echt een behoorlijke sound uit dat ding. De effects loop kan je echter niet zowel serieel als parallel zetten. Het is 1 van de 2, ik weet zo uit mijn hoofd even niet welke.

JelmerOnGuitar
4 augustus 2009, 17:50
Mooi gespeeld man.

Je sound vind ik cool in het opzicht dat er echt die Satriani overdrive in zit, die vind ik echt prachtig klinken. Komt die alleen maar uit de Satchurator?

Verder kan de sound idd nog wel wat "voller". Dit kun je waarschijnlijk met mic'ing ook doen. Zoals je hier boven schreef moet je daar nog ff wat mee experimenteren, ben ik het mee eens. Een microfoon kan, in mijn ogen, je gitaarsound zo hard onderuit halen, heel vervelend is dat..

Succes daarmee!!

HvV
4 augustus 2009, 19:16
Hey Jelmer, dankjewel voor je commentaar! De sound komt ook wel van de gitaar, het is gespeeld met een JS1200, toch wel een specifieke sound. Maar de Satchurator is ook voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor het geluid. Ik vindt hetzelf een heel goed apparaat, ook in die zin dat de knoppen ook echt heel gevoelig zijn.

Maar het miken blijft even moeilijk. Ik heb tot nu altijd opgenomen met USB rechtstreeks naar PC. Ik heb de ballen verstand van opnemen met een mic. Aan de rand lees ik, is het beste. Maar maakt de hoek nog wat uit? Moet ie schuin, recht erop? Ideale afstand tot het doek..? Dan nog wordt een dikke sound moeilijk met een 50 watter, vrees ik. Voor opnames gebruik ik de E-MU 0404 USB en daar hangt een SM57 aan. Kan er phantom power opgooien maar is dat nodig? Ik hou me aanbevolen als iemand wat tips heeft!

HvV
7 augustus 2009, 12:13
Niemand verder met wat miking tips? Ik ga wel wat proberen.

meul
7 augustus 2009, 12:20
Ook ik vond je andere sound beter.
maar wacht nog ff met oorderelen tot je de mic truck hebt gevonden.

Divine
7 augustus 2009, 12:27
Hey HvV,

Check deze link even voor miking: http://www.youtube.com/watch?v=GcD9-yQjDfM (het is echter wel gericht op live sounds, maar wellicht dat het ook toegepast kan worden voor opnames)

HvV
7 augustus 2009, 21:53
Hey HvV,

Check deze link even voor miking: http://www.youtube.com/watch?v=GcD9-yQjDfM (het is echter wel gericht op live sounds, maar wellicht dat het ook toegepast kan worden voor opnames)

Goed fimpje, dankjewel. Heb hier zeker wat aan gehad. Beste resultaat bereik ik met een midway plaatsing met de mic een beetje richting conus, 5 centimeter van het doek af. Voller, ruimtelijker geluid. Denk dat ik nu qua opnamelevel wel goed zit. Nu kan ik met de tone aan de slag. U hoort nog van mij. Tot huilens toe! :D

Divine
8 augustus 2009, 12:52
Goed fimpje, dankjewel. Heb hier zeker wat aan gehad. Beste resultaat bereik ik met een midway plaatsing met de mic een beetje richting conus, 5 centimeter van het doek af. Voller, ruimtelijker geluid. Denk dat ik nu qua opnamelevel wel goed zit. Nu kan ik met de tone aan de slag. U hoort nog van mij. Tot huilens toe! :D

Haha, mooi zo. Ik ga binnenkort ook experimenteren met miking. Voorheen altijd direct opgenomen met speaker simulators e.d.

Post even je opnames/bevindingen als je een goed resultaat hebt geboekt!

benwave
8 augustus 2009, 13:14
Ik vind het wel lekker klinken. mooi gespeeld ook