PDA

View Full Version : Prijs dalen?



bguitar
2 augustus 2009, 15:20
Hallo allemaal!

Ik zou eigenlijk van de week naar Duitsland gaan om wat spullen te kopen.
Maar nu zag ik dat het aan de grens van Zwitserland lag, dus dat was wel aan de verre kant.
Nu zei me kennis die met me meegaat, We gaan gewoon een paar winkels af. En nemen een lijstje mee met wat je wil hebben, en dan zeggen we: Wij willen dit voor deze prijs en niet meer.
En dat gaat dan ongeveveer over spullen van 650 euro.
En dan meekrijgen voor 550 euro.
Ik denk dat dat niet echt lukt wat denken jullie daarvan?
Bekende van me zeggen dat het ook wel kan!

Bob.

Bluze
2 augustus 2009, 15:23
Jouw auto rijdt op water? :???:

BamBuFan1
2 augustus 2009, 20:55
En dat gaat dan ongeveveer over spullen van 650 euro.
En dan meekrijgen voor 550 euro.
Ik denk dat dat niet echt lukt wat denken jullie daarvan?
Bekende van me zeggen dat het ook wel kan!
Bob.

Ja dat gaat gegarandeerd lukken. Jullie verkeren immers in een zeer sterke onderhandelingspositie:

1. Jullie komen van heel ver, dus als jullie het produkt niet voor minder meekrijgen dan hebben jullie dat hele stuk voor niets gereden.
2. Jullie willen een mega-aankoop van maar liefst €650 gaan doen.

Sterkte!

vederlicht
2 augustus 2009, 22:36
Dit is een gitaarforum. Betreft de mogelijke aankoop een of meerdere Zwitserse gitaren? Dan zou ik het toch op koekkoeks-klokken houden!
Vederlicht

DeiDRagonas
2 augustus 2009, 22:57
Ik ben net een turk... ALTIJD om korting vragen. En willen ze geen korting geven dan wil je toch zeker op zn minst een gratis hoes o.i.d. bij je aankoop. Al is t maar een tientje, da's toch weer mooi meegenomen. Lukt altijd btw.. (Mja, ik koop dan ook bijna alles nieuw en vaak bij dezelfde winkel).

R.

bguitar
2 augustus 2009, 23:23
Oke bedankt
Maar ik ga nu niet in Duitsland een gitaar halen.
maar ik woon toch in Noord brabant
En we gaan naar Friesland dus het is toch nog wel een eindje rijden

bagheera
3 augustus 2009, 00:59
succes , ik denk echter niet dat je bij bedragen van 650 Eur te grote verwachtingen moet hebben.

1000ste POST :cheerup::cheerup::cheerup::cheerup::blast: :cooler:

rijsberman
3 augustus 2009, 01:18
Hallo allemaal!

Ik zou eigenlijk van de week naar Duitsland gaan om wat spullen te kopen.
Maar nu zag ik dat het aan de grens van Zwitserland lag, dus dat was wel aan de verre kant.

Duitsland ligt zelfs aan de grens van Denemarken, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België!


Maar gelukkig grenst het ook aan Nederland. Voor jou misschien zelfs dichterbij dan Friesland!

bguitar
3 augustus 2009, 23:52
Duitsland ligt zelfs aan de grens van Denemarken, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België!


Maar gelukkig grenst het ook aan Nederland. Voor jou misschien zelfs dichterbij dan Friesland!

Ik bedoel de winkel waar ik heen wou.

hendrix2
4 augustus 2009, 09:47
Gaat dit eigenlijk over akoestische gitaren? Zoniet, dan verplaats ik dit topic.

En graag ontopic blijven.

Nicolas
4 augustus 2009, 20:41
hebt jij soms de prijs van dezelfde gitaar in thomann.de nagekeken? is zeker de moeite waard ;) en voor bedragen boven EUR200 leveren ze gratis naar huis.

bguitar
5 augustus 2009, 15:52
Gaat dit eigenlijk over akoestische gitaren? Zoniet, dan verplaats ik dit topic.

En graag ontopic blijven.

Het gaat wel een beetje over een acoustische gitaar ja.
Maar meer of dat het lukt om het voor een mindere prijs mee te krijgen.
Ik wist niet waar ik het anders moest zetten?

hendrix2
6 augustus 2009, 13:19
Uitgaan van een mindere prijs is een beetje 'lame'. Als ik een gitaar wil die pakweg 1000 euro koop, dan vertrek ik niet naar de winkel met maar 900 euro en probeer er dan wat af te krijgen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Als je goede klant bent in een winkel, wil er wel al eens iets af de prijs gaan, maar ik ga daar nooit van uit. Ik weet dat veel mensen hier het daar niet mee eens zijn, maar ik vind vragen naar een prijsvermindering een beetje zielig en zelfs wat beledigend. Nogmaals, als je echt een goede klant bent, dan kan je dat wel al eens doen.

Als jij voor het eerst in een winkel komt en gaat beginnen dat je iets van 650 euro voor 550 euro wil, zal je meestal (altijd?) een 'neen' krijgen. Mocht je nu een bedrag van 5000 euro naar 4800 ofzo willen krijgen, dan zal je meer succes hebben. Je mag ook niet vergeten dat in een gitaarwinkel een bedrag van 650 euro niet immens hoog is (ok, voor jou en mij misschien wel, maar meer dan de helft van de producten is wss duurder dan dat bedrag).

Als je het dan persé goedkoper wil, kan je steeds bij de duitse webwinkels kijken. Daar is het meeste wel wat goedkoper. Persoonlijk zou ik nooit een gitaar onbespeeld kopen, maar ik heb bv. wel al een versterker gekocht bij Thomann.de waar ik tevreden van ben.

Ik ga persoonlijk voor de optie om eerst goede klant te worden. Stap geregeld binnen in je 'vaste' winkel. Maak eens een praatje, koop er wat spullen... Naarmate je meer komt, krijg je ook meer privileges. Zo hoort het ook wat volgens mij...

bagheera
6 augustus 2009, 13:39
Uitgaan van een mindere prijs is een beetje 'lame'. Als ik een gitaar wil die pakweg 1000 euro koop, dan vertrek ik niet naar de winkel met maar 900 euro en probeer er dan wat af te krijgen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Als je goede klant bent in een winkel, wil er wel al eens iets af de prijs gaan, maar ik ga daar nooit van uit. Ik weet dat veel mensen hier het daar niet mee eens zijn, maar ik vind vragen naar een prijsvermindering een beetje zielig en zelfs wat beledigend. Nogmaals, als je echt een goede klant bent, dan kan je dat wel al eens doen.

Als jij voor het eerst in een winkel komt en gaat beginnen dat je iets van 650 euro voor 550 euro wil, zal je meestal (altijd?) een 'neen' krijgen. Mocht je nu een bedrag van 5000 euro naar 4800 ofzo willen krijgen, dan zal je meer succes hebben. Je mag ook niet vergeten dat in een gitaarwinkel een bedrag van 650 euro niet immens hoog is (ok, voor jou en mij misschien wel, maar meer dan de helft van de producten is wss duurder dan dat bedrag).

Als je het dan persé goedkoper wil, kan je steeds bij de duitse webwinkels kijken. Daar is het meeste wel wat goedkoper. Persoonlijk zou ik nooit een gitaar onbespeeld kopen, maar ik heb bv. wel al een versterker gekocht bij Thomann.de waar ik tevreden van ben.

Ik ga persoonlijk voor de optie om eerst goede klant te worden. Stap geregeld binnen in je 'vaste' winkel. Maak eens een praatje, koop er wat spullen... Naarmate je meer komt, krijg je ook meer privileges. Zo hoort het ook wat volgens mij...

Idd sommige winkels kom ik binnen en hoor ik de verkoper meteen dag roepen als hij me ziet
dan krijg je al wat gedaan

hendrix2
6 augustus 2009, 14:11
Idd sommige winkels kom ik binnen en hoor ik de verkoper meteen dag roepen als hij me ziet
dan krijg je al wat gedaan

Dat is ook het mooie. Die persoonlijke band is veel waard. Ik betaal nu alles iets duurder in de winkel dan dat ik het online zou kopen. Maar een goede service is voor mij veel meer waard.

zoon van Piet
6 augustus 2009, 15:48
Idd sommige winkels kom ik binnen en hoor ik de verkoper meteen dag roepen als hij me ziet
dan krijg je al wat gedaan

Als ik binnenkom zie ik de verkopers wegvluchten.. niemand wil me helpen!

Maar ik krijg altijd korting! als ik maar asjeblief weg ga!

ik vind vragen naar een prijsvermindering een beetje zielig en zelfs wat beledigend

Vind wat je wilt, ik hou de wind eronder en geld in mijn beurs! ;)

( enne, we zijn nogal offtopic bezig, he?)

Bluze
9 augustus 2009, 00:17
Ik heb een bijbaantje in een elektronicazaak en mijn ervaring is dat wie niet om korting vraagt een dief is van zijn eigen portemonnee!