PDA

View Full Version : Beginneling



ManuelNeven
29 maart 2003, 19:53
Hallo iedereen,

Ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb verder geen muzikale achtergrond en het verder nooit een instrument bespeelt. Ik houd heel erg van de muziek van Bryan Adams.
Ik wil dus een gitaar gaan kopen en leren gitaar spelen. Een paar vragen:

- Is het beter om een electrische of een akoestische gitaar te kopen? Of maakt dat niet uit? (Ik zal waarschijnlijk heel hard gaan oefenen met Bryan Adams liedjes)

-Als ik de gitaar eenmaal aangeschaft heb hoe kan ik dan het beste gitaar leren spelen? Zelf veel oefenen met het ruime aanbod aan online gitaarlessen of is een aantal lessen bij een leraar aan te raden?

- Wat is een richtsprijs voor een gitaar als je eentje koopt om mee te beginnen.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Groetjes Manuel

Negative K3 fan
29 maart 2003, 20:30
crosspost

Ic3gl0vE
29 maart 2003, 21:43
Op 2003-03-29 19:53, schreef ManuelNeven:
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.


Help je zelf op weg door de search te gebruiken...



groeten van een autodidact

andy
30 maart 2003, 01:15
ik snap de irritatie wel over steeds dezelfde vragen, maar, tis een forum. En die zoekknop.......Is wat onduidelijk als je voor het eerst op deze site techt komt.
Ik adviseer een squier beginners set. Met een strat Heb je er ook een versterker wat snoeren ed bij. kost een eurotje of 250-300.

funlovinme
30 maart 2003, 01:29
Hey, als ik jou was zou ik een Paul Reed Smith met Vogeltjes-inlay kopen. Kost wat, maar is wel echt essentieel, anders leer je nooit spelen, en zeker niet zoals Bryan Adams. En daarbij moet je dan een Mesa Boogie Strategy 400 Stereo Power Amp hebben. Dat alles met wat leuke gadgets zoals een Wahwah, een stem-apparaatje en de beste Dunlop-plectrums, en dan heb je je starterssetje. Komt uit op ongeveer 10000 eurootjes. Koopje toch?

ManuelNeven
30 maart 2003, 01:41
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb inmiddels de volgende starters-set op internet gevonden:
http://www.arons.com/startset.htm

Kunnen jullie me zeggen of dit een goede set is om mee te beginnen? (en later evt. Bryan Adams liedjes mee te spelen)

Greetz...

moretel
31 maart 2003, 10:59
Ibanez is een goed merk en zal geen ramsj uitbrengen want ze willen dat je later ook nog eens een gitaartje van ze koopt.
Lijkt me wel een goede starters set.
Bryan Adams zal er jaloers op zijn :smile:
zijn muziek krijg je er wel uit maar als je serieus speelt zal je merken dat over 1-2 jaar vanzelf de volgende gitaar komt, zo'n klein versterkertje blijft altijd handig. Kijk ook eens naar de roland cubes, zitten wat meer mogelijkheden op.
Bij het kopen is het handig om iemand bij je te hebben met verstand van zaken want dat wil in een aantal zaken weleens wat minder zijn, die de gitaar op bespeelbaarheid beoordeeld wat in het begin belangrijker is dan het geluid, die elementen zijn geen hoogvliegers maar in het begin samen met een goede versterker meer dan genoeg om te starten met spelen.