PDA

View Full Version : HNAD... heb eindelijk mijn nieuwe versterker!



vpilot
1 augustus 2009, 21:45
Na enig overleg met de baa.. ik bedoel, mijn echtgenote, heb ik mijn budget naar beneden moeten bijstellen met als gevolg dat ik wat langer werk heb gehad met het uitzoeken van de beste amp voor het geld. Maar vandaag is het dan eindelijk gelukt! en het is geworden:

http://www.vpilot.net/images/hv30.jpg

Een Kustom HV30 hybride versterker, met een 12AX7 buis in de pre-amp en een solid-state power amp. 2 Kanalen, 12" Celestion speaker, Line out en speaker out. Voetschakelaar optioneel, die ga ik denk ik ook nog wel aanschaffen. Is wel handig met fx aan/uit en kanaal wisselen.
Ik heb veel verschillende versterkers geprobeerd in deze prijsklasse en ook veel informatie gezocht op internet, deze was voor mij uiteindelijk de beste :)
Het ding is nog knap luidruchtig ook!

Mijn GAS is voorlopig weer gestild. :ok:

Mr. Dynamite
1 augustus 2009, 21:55
Netjes man! :ok: gaaf dingetje

caliban
1 augustus 2009, 21:57
Na enig overleg met de baa.. ik bedoel, mijn echtgenote, heb ik mijn budget naar beneden moeten bijstellen

En wat zeg jij als ze weer kleren wil kopen?

Proficiat met je versterker.

vpilot
1 augustus 2009, 23:03
En wat zeg jij als ze weer kleren wil kopen?


Als je toch gaat, neem dan gelijk nog effe een kratje bier mee... nee, niet slaan! Auw!

Of iets wat daarop lijkt...

Liquid_Metal
1 augustus 2009, 23:09
Als je toch gaat, neem dan gelijk nog effe een kratje bier mee... nee, niet slaan! Auw!

Of iets wat daarop lijkt...

Haha!! Gefeliciteerd, amp ziet er netjes uit. Hopelijk klinkt 'ie lekker.
Ik hoop dat ik mijn financiën later zo goed op orde heb dat mijn vriendin geen inspraak hoeft te krijgen in mijn gitarenaankoop. Een apart potje voor mij en voor haar lijkt me wel handig voor de hobbies.

pasqual
1 augustus 2009, 23:10
mooi ding. klinkt het ook een beetje? ik heb zelf ooit een fender performer 1000 gehad, ook met een 12ax7 in de pre-amp. klonk verrekte goed in ieder geval.

groeten Pasqual.

caliban
1 augustus 2009, 23:13
Als je toch gaat, neem dan gelijk nog effe een kratje bier mee... nee, niet slaan! Auw!

Of iets wat daarop lijkt...

Ik heb 'm niet :???:

:)

pasqual
1 augustus 2009, 23:15
Haha!! Gefeliciteerd, amp ziet er netjes uit. Hopelijk klinkt 'ie lekker.
Ik hoop dat ik mijn financiën later zo goed op orde heb dat mijn vriendin geen inspraak hoeft te krijgen in mijn gitarenaankoop. Een apart potje voor mij en voor haar lijkt me wel handig voor de hobbies.

dit is geen gek idee hoor!
ik heb zelf een aparte rekening geopend puur alleen voor mijn gitaar gerelateerde aanschaffen en verkopen. ik hoef niets te overleggen en alleen maar ervoor te zorgen dat die rekening niet leeg raakt. ( of weer iets verkopen! ). de vrijgezellen onder ons denken nu misschien: wat een zielepoot, maar als je een gezin hebt kun je niet onbeperkt met geld liggen/lopen gooien ( helaas ).

groeten Pasqual.

Liquid_Metal
1 augustus 2009, 23:35
dit is geen gek idee hoor!
ik heb zelf een aparte rekening geopend puur alleen voor mijn gitaar gerelateerde aanschaffen en verkopen. ik hoef niets te overleggen en alleen maar ervoor te zorgen dat die rekening niet leeg raakt. ( of weer iets verkopen! ). de vrijgezellen onder ons denken nu misschien: wat een zielepoot, maar als je een gezin hebt kun je niet onbeperkt met geld liggen/lopen gooien ( helaas ).

groeten Pasqual.

Dat realiseer ik me inderdaad ook en ik denk dat me dat heel goed af gaat, later. Ik scheid studiegeld en eigen geld nu ook, en spaar ook nog een beetje (wat toch wel op gaat aan random dingen, voornamelijk gitaren en eten :P). Huishoudgeld is idd iets waar je niet aan wilt komen.

deefke666
2 augustus 2009, 08:38
congratz met je nieuwe amp ;)
zien er goed uit....

ik heb met mijn vriendin voor gescheiden rekeningen gekozen, ieder stort elke maand een bedrag om van te leven en voor de rest doet ieder wat hij/zij wil met zijn geld :seriousf:
nooit geen gezaag over muziek uitgaven

plus het geld van mijn gigs houd ik nog eens appart op een rekening en dat gebruik ik meestal voor nieuwe spullen :soinnocent:

grtz d

vpilot
2 augustus 2009, 09:07
Van die gescheiden spaarrekeningen lijkt me inderdaad helemaal geen slecht idee! Daar ga ik eens met haar over hebben. Goeie tip!

Qua geluid, ik moet zeggen dat 'ie in z'n prijsklasse wel één van de betere is. Voor mij persoonlijk de beste, da's ook de reden dat ik 'm gekocht heb, maar smaken verschillen nu eenmaal :) Wat mij erg aantrok was dat 'ie echt reageert als een buizenamp, op zowel het cleane kanaal als het lead kanaal. Beide kanalen hebben een aparte gain en volumeknop, waarmee je op het clean ook nog een klein "randje" kan bijdraaien. Maar dan moet je het volume ook goed opendraaien. Qua distortion gaat 'ie voor mij ruig genoeg, maar het is geen amp voor het echte metal werk of je moet er een pedaaltje voor zetten. De effecten klinken ook helemaal niet slecht, op een uitzondering daargelaten (wah is vreselijk). Maar ik heb in mijn wensenlijstje expres de effecten een heel lage prio gegeven, ik wilde vooral een goede basis sound en verdere extra's waren mooi meegenomen. Verder ziet en voelt het ding lekker stevig aan, kan volgens mij best een stootje hebben al is dat natuurlijk niet de bedoeling :)