PDA

View Full Version : Symphony of Destruction solo



Luc-O
1 augustus 2009, 17:24
Hey,

In deze video doe ik een poging om de solo van het Megadeth-nummer Symphony of Destruction zo goed mogelijk mee te spelen. Ik ben een groot Marty Friedman bewonderaar, deze solo heeft gewoon alles wat een metalsolo moet hebben, vind ik. Daarbij lijkt hij simpel, maar hij is enorm lastig kan ik u vertellen!

http://www.youtube.com/watch?v=b9djffIWiGA

Dank voor het kijken!

Divine
1 augustus 2009, 18:07
Vet! Inderdaad deze solo is moeilijker dan hij in eerste instantie lijkt. Mooie vibrato. Keep it up! :cooler:

Wellicht interesseert mijn filmpje je ook wel (Metallica - Orion cover, paar topics hieronder ergens).

Mukkez
1 augustus 2009, 19:55
Ja vet hoor, mooi gespeeld. All time favorite van Marty's solo's van mij is Tournado of Souls.. echt een gave solo is dat.

Ibanez666
1 augustus 2009, 20:13
Goed gedaan! Vind hem helemaal niet simpel lijken eigenlijk

Megadeth22
1 augustus 2009, 20:17
Netjes hoor. :ok:

Reel Big Fish
1 augustus 2009, 20:56
Ja vet hoor, mooi gespeeld. All time favorite van Marty's solo's van mij is Tournado of Souls.. echt een gave solo is dat.

Yeah inderdaad, die is écht vet, maar ook onwijs moeilijk. Hoe dan ook, goed gespeeld man!

Gert-Jan
1 augustus 2009, 23:30
lekker hoor! Jammer dat dat bandje meespeelt ;-))

meul
2 augustus 2009, 10:26
ja, dit is een toffe solo van friedman. echt wel een stukje compositie binnen het nummer. inderdaad wel jammer dat het origineel er onder zit. aan de andere kant lijk je hem zo exact mee te spelen dat het net is of er een chorus aanstaat. tof!

VHsologitarist
2 augustus 2009, 11:11
Netjes gedaan! Respect, ik weet hoe lastig deze solo's zijn!

Luc-O
2 augustus 2009, 11:45
Bedankt voor de toffe reacties! Ik ben normaal helemaal niet zo van het coveren, maar deze solo wou ik gewoon kunnen. Zeker nadat bleek dat ik 'm enorm had onderschat. En hij is nog steeds niet helemaal perfect... Dat de cd meedraait is feitelijk valsspelen, want het moelijkste aan deze solo is de timing, om die lick die op 0:12 begint strak te spelen is zwaar verrot (voor mij dan, voor iemand als Meul waarschijnlijk een eitje ;)). Dus als er een drummert meeslaat, is dat wel lekker haha..

-edit- @Divine: heb je Orion ff geluisterd, zeer verdienstelijk gedaan, is een fraai stukje muziek waar ik vroeger ook bijna dag en nacht naar luisterde!

Ritchiefan
2 augustus 2009, 22:05
Ja, mooi hoor :)