PDA

View Full Version : Marshall 15 GFX



GlobalWarming
1 augustus 2009, 16:26
Hey,

Ik heb die amp nu al ruim een jaar of 2 maar de laatste tijd wanneer ik speel begint hij meer en meer verbrandt te rieken kan dat wel bij zo'n amps of is dat meer een fabrieks fout ?

caliban
1 augustus 2009, 17:15
Lijkt me niet zo heel normaal. Je zou hem kunnen laten herstellen, maar wie weet gaat je dat veel kosten in verhouding met de prijs van de versterker.

arcane
1 augustus 2009, 17:57
Met een beetje geluk is het gewoon wat stof dat er in is gekomen. Met wat pech gaat het een dure grap worden. Wat Caliban ook zegt. Misschien zelf even kijken?

caliban
1 augustus 2009, 17:59
Met een beetje geluk is het gewoon wat stof dat er in is gekomen. Met wat pech gaat het een dure grap worden. Wat Caliban ook zegt. Misschien zelf even kijken?

Als je echt niks van elektronica afweet is dat misschien zo geen goed gedacht. Ik denk wel niet dat er op solid-state amps even gevaarlijk spanningen zitten als op lampen-versterkers.

arcane
1 augustus 2009, 18:04
Gewoon de stroom er af en kijken of je wat aangebrands ziet lijkt me toch vrij ongevaarlijk?

caliban
1 augustus 2009, 18:24
Bij een lampenversterker wil stroom eraf niet zeggen dat het ongevaarlijk is. De elco's kunnen geladen blijven met levensgevaarlijke spanningen. Nu werken solidstate componenten op veel lagere spanningen, dus zullen de spanningen in de versterkers heel waarschijnlijk weinig tot niet gevaarlijk zijn.