PDA

View Full Version : Hoi



reds
1 augustus 2009, 13:39
Hoi iedereen,
zoals gevraag, mezelf even voorstellen :
Ik ben Björn, 30 en vorig jaar eindelijk es gedaan wat ik al jaren zei : een gitaar gekocht en les beginnen volgen :)
Op dit moment heb ik enkel een akoestische gitaar, volg ook 'klassieke' muziekschool.
Op dit moment ben ik aan het overwegen om me eventueel een electrische aan te schaffen, moeilijkheid daarbij is dat ik linkshandig speel :)
Op dit moment gaat mijn voorkeur een beetje uit naar een Ibanez Hollow, ik hou wel van die klank, en de dingen die ik graag speel gaan wel de Indie-richting uit...
Groeten en speel ze ! :noob:

speulmenneke
2 augustus 2009, 00:21
Hallo 'reds',

Welkom op het forum. Er zijn legio voorbeelden van linkshandige gitaristen. Ene Jimi Hendrix bijvoorbeeld.......... Helemaal niks geen moeilijkheid, gewoon naar de gitaarboer, die hebben er zat staan :)
Succes ermee, en groeten van 'speulmenneke'.

reds
2 augustus 2009, 11:32
Heb eerst es geprobeerd om rechtshandig te spelen, maar dat voelde gewoon niet 'goed' aan, en vermits ze me altijd gezegd hebben dat gitaar spelen voor een groot gedeel een gevoel is (en dat beaam ik nu na een jaartje :) ) ben ik overgeschakeld op links.

Keuze is er inderdaad genoeg , de moeilijkheid (voor mij) ligt erin dat ik nog niet genoeg ervaring heb om een gitaar echt te testen, en de gitaristen die ik ken zijn allemaal rechtshandig :-)

En wat betreft Jimi en Co, mijn fitaarlerares haalt hem en Cobain altijd naar boven als er medestudenten me raar aankijken :)