PDA

View Full Version : tremolo blokkeren



a darker shade of grey
1 augustus 2009, 13:29
Ik heb een gitaar met een double-locking tremolo erop. Nu gebruik ik mijn tremolo graag, maar zoals jullie misschien wel weten is het met stemmen een hel en het zomaar even wisselen naar een andere stemming zit er helemaal niet in. Ik vroeg mij af, als ik de tremolo zo zou blokkeren dat deze alleen nog maar naar beneden kan (dive bombs), is de brug dan stabiel genoeg om verschillende stemmingen wel aan te kunnen? Bijvoorbeeld van D standaard naar dropped C?

Gothra
1 augustus 2009, 14:16
Ja, je hebt zo'n apparaatje, de tremol-no. kan je hem ook hardtail maken, maar ook dive only. Of je propt er gewoon een batterij/ stukje hout onder. Gebruik ook even de zoekfunctie, er zijn al talloze topics hierover.

Liquid_Metal
1 augustus 2009, 14:45
Idd erg makkelijk zelf te doen en als je toch alleen maar naar beneden bend is het zelfs een aanrader. Stukje hout er onder plakken lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Despair
1 augustus 2009, 19:00
of je koopt een 7 snaar ?

Flauw.

Gearjunkie
1 augustus 2009, 19:34
Vergeet niet dat de 'feel' van de trem heel anders wordt. Gestemd in E gaat hij heel licht en in C....

nickofzo
1 augustus 2009, 19:51
ik als tremolo-leek zeg,.. misschien gewoon nog een veer achterin doen.. of gewoon aanspannen
maar ik zal me bij dit topic er verder niet mee bemoeien:P

bluegate
1 augustus 2009, 21:05
Op mijn Tyler gitaar is dit standaard, het blok rust tegen een een stuk hout in het tremolo
gat.
Hierdoor gaat de tremolo alleen naar voren (dive).
Ik vind het perfect werken, kan gerust naar Drop D zonder problemen of andere stemming zolang de totale snaarspanning maar niet groter wordt dan de huidige veren instelling.
Stemmen gaat ook een stuk sneller dan met de floating tremolo op mijn andere gitaar.

a darker shade of grey
1 augustus 2009, 21:32
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben geïnteresseerd gaan kijken naar die tremol-no, dat geeft wel veel vrijheid in het kiezen van de instelling. Maar een stuk hout ertussen proppen is natuurlijk een eenvoudigere en veel goedkopere oplossing. Ik ga eens kijken wat ik nog aan hout kan vinden hier ergens. Goed om te weten dat ik dan gewoon in dropped tunings kan spelen.