PDA

View Full Version : HNGD: Musicman Sub1



Liquid_Metal
1 augustus 2009, 10:39
Eigenlijk speel ik vals want ik heb deze gitaar al bijna 2 maanden in mijn bezit. Maar ik heb het foto's maken steeds vooruitgeschoven, tot ik vanmorgen wat foto's van m'n rack ging maken. Toen ook gelijk de gitaar er maar op gezet.
Want een topic maken zonder foto's kan natuurlijk niet ;).

http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/24/l_f4ca236477624388904ca17d4b60da33.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/53/l_8822f0b4163144aa8a95dd503d5824ad.jpg

De gitaar die ik hiervoor gebruikte (en nog steeds gebruik) is een PRS SE Custom (3 weken voor deze gitaar gekocht :sssh:). In vergelijking met die gitaar en eigenlijk met alle andere die ik heb geprobeerd speelt deze gitaar súpersnel. Hij klinkt wat dikker en iets minder rauw dus voor toon vind ik de PRS net iets mooier. Maar de Musicman klinkt geweldig en speelt super. Niet zo gek dat Petrucci op Musicmans speelt, als deze (de budgetserie) al zo lekker speelt.

kenx
1 augustus 2009, 11:05
Die vind ik nou eens écht mooi zie!

Daar zul je nog plezier aan beleven.


grtjs

Liquid_Metal
1 augustus 2009, 11:54
Thanks! Dat gaat zeer zeker wel lukken :rockon:.

FNaRK
24 augustus 2011, 16:58
Guess what .... ik heb er binnenkort ook 1 :cheerup:
De versie met 2 hums maar zonder tremelo. Erg goede reviews gelezen dus redelijk in blind geruild
(met een Ibanez 7 snaar waar ik maar niet aan kan wennen)

Binnenkort ophalen, foto's volgen asap

jze
24 augustus 2011, 17:08
Strak gitaartje! Met Music Man zit je altijd wel goed. Zelf zou ik op zoek gaan naar een andere slagplaat, helemaal zwart lijkt me erg cool voor deze gitaar.

YannickH
24 augustus 2011, 21:30
ik denk dat tho er ook zo 1 heeft gehad.
veel plezier ermee!

BurnsRJ
24 augustus 2011, 22:08
Musicman is per defenitie in orde ;) Helemaal eens met wat je zegt over de snelheid van de gitaar. Alle musicmans die ik tot nu toe heb bespeeld blinken uit in 'snelheid' en hebben een superfijne hals. Kenmerkend voor vele musicmans, en wat mij juist hetgeen wat ik zoek in een gitaar. Goede keuze deze sub, daar ga je veel plezier aan beleven!

robert-gitarist
24 augustus 2011, 22:24
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! :cheerup:

Smaken verschillen ;) ik vind de finish niet mooi. Maar ik weet hoe die speelt en klinkt. In de winkel waar ik heb gewerkt heeft ook z'n zelfde Sub1 gehangen en oh wat een heerlijk fijne gitaar zeg om te bespelen. Ontzettend soepele hals. Perfecte gitaar alleen de finish had van mij anders gemogen. Hoewel ik hem destijds helemaal wilt van was, juist van wege die finish (ik was toen erg gek op metal etc :) ).
Ik denk dat een witte parelmoer slagplaat ook niet lelijk zal staan op deze gitaar.

LucaBrasi
25 augustus 2011, 17:18
Guess what .... ik heb er binnenkort ook 1 :cheerup:
De versie met 2 hums maar zonder tremelo. Erg goede reviews gelezen dus redelijk in blind geruild
(met een Ibanez 7 snaar waar ik maar niet aan kan wennen)

Binnenkort ophalen, foto's volgen asap

Toevallig degene die op marktplaats staat nu? Zo ja, dan is het degene die ooit van mij was haha. Topgitaren, die SUBs.

muziekschuur
25 augustus 2011, 17:28
Ik vind deze zo kool.... De laklaag lijkt me erg dik en ontzettend sterk. Is dat zo? Is er al iemand met een sub met stukjes van de lak eraf?

Ga ik ook nog eens voor sparen. De looks van die dingen zijn Uber.

stikel
25 augustus 2011, 17:43
Mooi ding, Wij (mijn zoontje en ik) hebben er al enige jaren eentje. Zwart, no trem en die gaat niet weer weg. Soms staat tie een tijdje stof te vangen. Als je 'm dan weer eens pakt verschijnt er snel weer een glimlach. Denk dat tie, mogelijk vanwege zijn prijs, door velen onderschat wordt.

Edit: Als ik er nog eens tegen aan loop lijkt mij een Axis met P90's ook wel wat. (heb er ooit eentje vastgehad en gehoord :lovelove: )

FNaRK
25 augustus 2011, 19:24
Toch zijn ze niet echt goedkoop. Het is weliswaar de budget-lijn maar het zijn geen low budget gitaren. Volgens mij zitten ze rond de 1000 euro?

FNaRK
25 augustus 2011, 19:28
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/472076424/1

Rutger
26 augustus 2011, 11:40
Nieuw waren ze zo'n E800, maar ik heb ze 2dehands al voor dezelfde prijs aangeboden gezien...
Echt topgitaren! De hals speelt super (duh, t is MM) en de elementen zijn erg krachtig. Inderdaad niks lowbudget, dit is zo'n geval die zijn prijsklasse ver overstijgt.

De finish is wel bijzonder ja, maar als je er niet van houdt kan een andere slagplaat al wonderen doen.

jutter
26 augustus 2011, 11:47
......Nieuw waren ze zo'n E800, maar ik heb ze 2dehands al voor dezelfde prijs aangeboden gezien...
Echt topgitaren! De hals speelt super (duh, t is MM) en de elementen zijn erg krachtig. Inderdaad niks lowbudget, dit is zo'n geval die zijn prijsklasse ver overstijgt.........

Daarom zijn ze er ook mee gestopt. Ik heb hem ook gehad; hele leuke gitaren.

Braindead
26 augustus 2011, 21:00
Mooie gitaar! Mocht je overwegen om een zwarte slagplaat erop te zetten, pm me dan ff. Ik heb nog een originele zwarte 3 ply slagplaat liggen die van een silhouette van me komt (ook voor 2 humbuckers) binnenkant geshield. Body van de sub is als het goed is precies hetzelfde. Mag je voor een zacht prijsje overnemen.

FNaRK
27 augustus 2011, 15:51
Nou, gitaar is binnen. Inderdaad een fijn ding, speelt erg lekker en (voor zover ik het thuis heb kunnen horen) klinkt prima.

Slagplaat, tja ..... kwestie van smaak. Ben er niet wild over dus ws binnenkort een busje zwarte lak erover :sssh: